متولدِ ۶۰ و شش

گفتم کسی توی زندگیمه که خیلی دوستش دارم. خیلی یعنی خیلی‌ ها. گفتند خودت بهش بگو. بخاطرِ احترامی که برای آقای دکتر قائل بودم گفتم چشم. برای من اصلاً جای بحث نداشت فقط نمی‌دونستم چطور بگم و عکس‌العملِ یه پسر وقتی بهش می‌گی ببخشید ولی من دلم جای دیگه‌ست چیه. سوال و جواب با تاکید بر اهدافِ پانزده ساله‌ی من واسه زندگی شروع شد. از جواب‌های کوتاهم بی‌حوصلگی و کلافه‌بودنم کاملاً مشخص بود. یه جایی از لحنش ناراحت شدم گفتم من به دوستتون هم گفتم کسی توی زندگیمه که دوستش دارم! نمی‌دونم چرا باز هم بحث ادامه پیدا کرد. گذشت تا اینکه پرسیدم متولدِ چه سالی هستید و با جوابی رو‌به‌روی شدم که از اولِ بحث منتظرش بودم. متولدِ شصت و شش! با لبخند گفتم شما یک دهه‌ای از من جلوترین و من اختلافِ سنی برام واقعاً مهمه. با اینکه آقای دکتر گفتن شما چیزای دیگه رو هم ببین و خودِ آقای میم انگاری محاسبه می‌کرد دقیقاً چند سال بزرگتر هست گفتم از نظرِ من منتفیه و پرونده با آرزوی موفقیتِ متقابل بسته شد.


+ به قولِ آقای میم دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند. از دیشب تا الان دارم فکر می‌کنم بحثِ اختلافِ سنی با همه‌ی مهم بودنش برای من بهونه بود.

+ فقط اون لحظه‌ای که گفتم از خودتون بگید و آقای میم گفت دوستِ آرمینم! دلم می‌خواست بگم گیرم دوستِ تو بود آرمین. از فضلِ ایشون تو را چه حاصل؟! این مدلی خودتون رو معرفی نکنید انصافاً :|


عه! من نمیدونستم دلت پیش کسِ خاصیه ^_^
خب به او خبر بدهید!
بدانید و آگاه باشید :))
(:
میدونی حواجون به نظرم نیاز نیست ادم به خواستگاراش بگه که چون به یکی دیگه علاقه مندم نمیخوام به تو فکر کنم
به هر حال زندگی بالا و پایین زیاد داره اتفاقات عجیب زیاد میفتن ادما به طرز باورنکردنی دوباره به هم میرسن پس بهتره دنبال دلیل قانع کننده ی دیگه ای بگردی واسه رد طرف مثل همین سن
و چققدر این جور مواقع خوش میگذره 😁😁
تجربه کردم که میگم😂😂
قرار نبود بگم ایشون چیزی گفتن که یجورایی بهم بر خورد :| سن هم واقعاً برام مهمه. ده سال خیلی زیاده.
:)))
رد کردن برای من حسِ خوبی نداره. همیشه سعی می‌کنم خودم رو بذارم جای طرفِ مقابل و طوری برخورد کنم که تا جای ممکن ناراحت نشه البته همیشه موفق نشدم.
عجب 
زندگی کلاً عجیبه.
خلاصه که دکش کردی آقای میم رو :)

ان‌شاءالله عاقبت‌بخیر بشن :)
دوست آرمینم؟ :|
حتی اگه می‌گفت من پسر فلانی‌ام هم کفایت نمی‌کرد چه برسه به دوست! :|

عاقبت به‌خیر شی :*
دقیقاً :|

همچنین عزیزم :)
شنبه ۱۹ آبان ۹۷ , ۱۶:۵۹ آقای سر به هوا :)
الان دارم فکر میکنم اگه یه نفر از من بپرسه از خودت بگو چی باید بگم؟!
نه واقعا چی باید بگم؟!

۱۰ سال اختلاف اگه مهم هم نباشه زیاده!
واضحه خب باید از خودتون بگید :| بالاخره طرفِ مقابل باید بدونه داره با کی حرف می‌زنه :|

قطعاً مهم و زیاده. دهه‌ای که من تازه شروعش کردم رو اوشون پشتِ سر گذاشته.
ما که میدونستیم دل در گرو یار داری، منتها هی بگو نه😄
:)))
شنبه ۱۹ آبان ۹۷ , ۱۷:۵۱ ایمان-همو یرگه یخ!
والا منم میدونستم عاشقین ولی هی میگفتین ادم از بدو تولد عاشق بدنیا میاد😂 به نوعی میپیچوندین😂!!
دوست ارمینم ؟واقعا هدفش از ازدواج چی بوده؟بلخره باید خودشو برای یسری حرف ها اماده میکرده😑
هنوزم سرِ حرفم هستم :)

بنده خدا فکر کنم کمی هول شده بودن به هر حال گذشت.
دل در گرو کسی داشتن قشنگترین حس دنیاست
بقیه اش باد هواست
ولی بعد از این اصلا سر جلسه نری بهتره، تجربه ام بهم میگه شبیه شکنجه است اون لحظات
خوشبخت باشی دکتر حوا جون😍
بله بله :)

واقعاً همینطوره.
هنوز دکتر نشدم خانم معلمِ مهربون :) همچنین ^_^
بنده خدا آقای میم😂
اونجا که گفته رفیق ارمینم انتظار داشته برگردی بگی اوکی حله بریم سر خونه زندگی😂
حالا عیب نداره کم کم عادت میکنه😂من که عادت کردم😂😂😂
[یک عدد سابقه دار]
استادِ سابقه‌دار :)))
مثل من فکر میکنیا ...
یه موقع های میگم گناه داره :/
ولی تفاوت سنی رو باهات موافقم !

کلاً خیلی خوبه مراقبِ دلِ هم باشیم. هر چند خیلی سخته.
احسنت :)
همپن حرف بهار ما که می دونستیم:دی
باشه :))
فاز اینا که مسخره میکنن چیه؟! 
توی اون شرایط هزارتا حرف اشتباه ممکنه به خاطر جو آدم بزنه خب که چی؟
به نظرم اینجور مواقع که از تصمیم خودتون مطمئن هستید و جای بحث نیست بیخود وارد فاز استدلالی برای قبولاندن جواب منفی خودتون نشید! شما نیاز به هیچ دلیل منطقی برای نه گفتن ندارید و همچنین هیچ نیازی به متقاعد کردن طرف مقابل!
پس بیخود بحث نکنید که آخرش حرفایی زده بشه که عزت نفس دو طرف خدشه دار بشه.
البته نمی گم شما بیخود بحث کردید ها، اما در حد همون سن رو بهانه کردن هم خوب نیست. بوگو عامو نه، عامو نمیشم... والا
من مسخره نکردم! آره بالاخره پیش میاد.
من از همون اول گفتم نه و بارها بحث رو تموم کردم اما ایشون سوال می‌پرسیدن و بحث ادامه پیدا می‌کرد.
منظورم رو متوجه نشدید. من واقعاً سن برام مهمه و با اختلافِ سنیِ زیاد کنار نمیام. به خودشون هم گفتم جدا از دلیلِ اصلیم با این حد اختلافِ سنی مشکل دارم.
در کل آرام باشید :)
گفتم این طور عاشقانه نوشتن بدون مخاطب خاص عجیباً غریباست ^_^
ان‌شالله خیرت پیش بیاد. خب چرا زودتر از راه نمیان اون آقای خوشبخت؟
:))
ممنونم.
شنبه ۱۹ آبان ۹۷ , ۱۹:۰۳ محمد زیبانویس
هم وبلاگی‌ عزیز!

اگر قصد تبادل لینک دارید ابتدا ما را نام [معرفی کانالهای ایتا] لینک کنید سپس لینک وبلاگ خود را به ما ارسال کنید تا ثبت شود.
همچین قصدی ندارم :)
گربه ها همیشه آرومند :)
البته درسته که سن هم گفتید براتون مهم بوده اما دلیل اصلی این نبوده!
هرچند برا خودمم سواله که چطور به پسری میتونه اصرار به این قضیه داشته باشه وقتی که میدونه طرفش یکی دیگه رو دوست داره!
چطور اون یکی رو میخواد تحمل کنه! یه مرد اصلا نمی تونه به نظرم.
من به شدت ازشون می‌ترسم :)
بله ولی اگه اون دلیل نبود باز هم به همین نتیجه ختم می‌شد.
ایشون خیلی محترمانه به نظرم احترام گذاشتن و پرونده بسته شد. ان‌شاءالله که عاقبت‌بخیری سهمِ تک‌تکِ لحظاتشون باشه.
من تا حالا خواستگاری نرفتم.. ولی بعد از چیزایی که شنیدم تو ماجراهای خواستگاری بقیه.. پیش خودم فکر کردم اگر یه روزی رفتم خواستگاری.. باعث ناراحتی طرف مقابلم نشم.. مثلا طرف میاد خواستگاری یه دختری.. بعد بهش میگه من بخاطر حرف بقیه اومدم.. وگرنه خودم میلم به ازدواج نیست !! آره خلاصه خواستم بگم من پسر خیلی خوبیم.. :))

سمج بودن طرف مقابل آدمو اذیت میکنه ولی خب کاشکی بشه وقتی اینطوری هست.. کسی خواستگاریتون نیاد.. یا اگر اومد بعد از رفتنش بهش برسونید که از نظر فکری و اعتقادی فاصله دارین.. :)


احسنت :)

متوجهم... حرفتون درسته.
:/
امان از جوونهای این دوره زمونه!
چی شده مامان لوسی‌می؟! :|
هیچی دیگه امان طلبیدم از پروردگار از دست جوونهای این دوره زمونه :))
خوش باشی.
یه چیزی بهتون بگم برای رفعِ سوءتفاهمِ احتمالی. توی این وب هیچ چیز اونطوری که به نظر می‌رسه نیست. من هم همینطور :)
همچنین :)
سلام حالا اون آقای خوشبخت کیه؟:دی
عه پس لباس ندوزیم؟

:)
خیر
اعصبانیاااا....اولین باره عصبانیتو تو لحنت میبینم حوای دوستداشتنی.
ببخشید :)
خخخ می‌گفتی اتفاقا چون دوست آرمینی و از خودت هیچی نداری برای معرفی ردی بفرمایید بیرون :))
:))
خوبه که بدون ناراحتی بهش جواب رد دادی، جواب رد دادن وقتی بدونی طرف واقعا دوستت داره خیلی سخته، همش عذاب وجدان داری که قلب یه آدم رو شکستی و هی به احساسات و دلش فکر میکنی و شاید بارها بیشتر از خودش زجر بکشی.

ده سال خیلیه واقعا، کلا با بالای ۵،۶ سال و زیر ۲سال خیلی موافق نیستم‌:)
همه‌ی تلاشم همین بوده که دل نشکنم کلاً در هر زمینه‌ای و خب قطعاً همیشه موفق نبودم. جالبه کسی نمی‌دونه چی شده و هر کس بنا به برداشتِ خودش رفتار می‌کنه که خب حق دارن چون من خودم باعث شدم و اشتباه از من بوده. آدم نباید خودش رو در معرضِ برداشتِ بد قرار بده که من دادم :| (سرش را به میز می‌کوبد)

خیلی هم خوب :)
خدای من. یه شصت و شیشی  واسه معرفی خودش میگه دوست آرمینم. :| 
بنا به شرایط هر چیزی ممکنه :) فقط کاش بعدش جوابِ سوال رو بدن :|
یادش بخیر یه زمانی با افتخار میگفتم دلم در گرو کسیه 
و الان همون شده حسرتم....
باید پیش روانشناس برم تا فراموشش کنم:)
گاهی این در گرو بودن ها خوب نیست که نیست:'(
هرچه دلت خواست نه ان میشود
هرچه خدا خواست همان میشود
الهی خواست خدا و دلت باهم یکی باشه

هر کس برداشتی داره. یکی می‌گه بی‌حیایی :) من نگاهم این نیست. روزی که تصمیم گرفتم یه بخش با موضوعِ دوم شخصِ غایب بنویسم می‌دونستم در کنارِ همه‌ی عکس‌العمل‌های خوب برخوردهای بد هم قراره بشه.

می‌فهمم عزیزم :)
ممنونم رفیقم ^_^
شنبه ۱۹ آبان ۹۷ , ۲۳:۴۸ سربازکوچولو ...
خدارو شکر حداقل وقتی گفتین اختلاف سنی زیاده قبول کردن..
:)
از اون پست ها بود ک ذهن رو فیتیله پیچ می کنه ! کاش وا میستادم صبح می خوندم :|
شرمنده :)
سلام و احترام
یحتمل همون پنجمی پست قبل دیگه؟ :)

سلام و درود
:)
نمیگم اختلاف سنی خوبه یا بد
به نظرتون اختلاف سنی چند ساله خوبه؟
بگید بعدا نتیجه رو میگم
اصلا شاید یه پست مجزا نوشتم براش
خیلی بهش فکر کردم. تا سه سال خوبه البته به نظرِ من.
:)) 

((:
تو رو باید ببینم :))
يكشنبه ۲۰ آبان ۹۷ , ۰۸:۱۸ مصطفی فتاحی اردکانی
با این اوصاف هنوز شاهد پست های قرمه سبزی طور خواهیم بود... منتظریم.

من خودم خواستگار بودم و با جواب منفی هم روبرو نشدم ولی زیاد با کمک برادران خواستگار های خواهرم را بااحترام و بی احترام از خانه دک کرده ایم. 
دقیقاً :) خوشحالم که متوجهِ منظورم شدید.

بی‌احترام چرا؟! :)))
سلام بر حوا خانم.
1- تناسب سن مهمه.البته نه فقط سن تقویمی،بلکه سن عقلی. معمولا سن مرد به لحاظ تقویمی و همچنین عقلی می بایست بین 5-2 سال بزرگتر باشه.
2- تناسب قد و اندام نیز عامل مهمیه.
3- اما از همه مهمتر داشتن "پرسشنامه شناخت" است.پرسشنامه ای که قادر باشد ضمن دادن ارزیابی و بیان اولیه ازجهان بینی وسبک زندگی طرف مقابل؛ تصویری نسبتا واضح از نوع شخصیت وی نیز به دست دهد.

« حال پرسش از حوا و همه خوانندگان مجرد دم بخت اعم از دختر و پسر: آیا چنین پرسشنامه ای را تدارک دیده اید؟ اصلا به وجود پرسش های مشخص برای شناخت ساحت عقیده و رفتار و سبک زندگی و شخصیت طرف مقابل اعتقاد دارید؟»
سلام استاد
اعتقاد دارم اما همچین پرسشنامه‌ای ندارم. سخته یکم.
خب پس پنجمیه هم از راه رسید :)

خوش به حال اون و خوش به حال شما :))

عاشقی قشنگ ترین حس دنیاست ... قدرشو بدونین و ازش لذت ببرین .
من همچین چیزی نگفتم :)

(:

:)
بی حیایی نیس میدونی ادما این روزا چشم دیدن عاشقی  کسی و ندارن باید ترسید از ادمها عشق و حتی خیالی جار مزن خیلی ها چشم دیدن عشق خیالی هم ندارن.
من دیوانه‌ای هستم که خیالِ عاقل‌شدن ندارد :) خدا هم هوای دیوانه‌ها رو داره.
يكشنبه ۲۰ آبان ۹۷ , ۱۳:۰۱ مصطفی فتاحی اردکانی
یکی بود خیلی سریش بود. دفعه آخر که اومدن با برادارم رفتیم جلو در، برادرم دستش گذاشت جلو در گفت خواهر ما مرد. خواهر نداریم خوش اومدید... بعد چنان در رو به هم کوبید خاک در ریخت رو زمین.
:|
این همه خشونت لازمه؟! :|
سلام دوباره بر حوای مهربون)
خب،هر عاملی که برایت مهمه،در قالب پرسش مطرح کنه؛ یه کم که پیش بری، ملاحظه می کنی انبوهی از شاخص ها در شکل پرسش پیش رویت هستند!!
دست آخر یه کم باید مرتبشون کنی(منظور دسته بندی و اولویت بندیه). چنان چه پرسش ها مکتوب بشند و در اختیار طرف قرار بگیرد تا او سر فرصت و با دقت جواب بده.پرسشنامه شرایطی را پیش میاره تا طرف صادقانه به سوالات پاسخ بده. بهتر اینه که بعد از دریافت پرسشنامه تکمیلی،شما نیز همان پرسشنامه را تکمیل و در اختیار طرف قرار دهید تا او با مطالعه آن به شناختی از شما نایل بشه>>
سلامِ مجدد بر استاد
ممنونم که توضیح دادید :)
البته رد و بدل کردن پرسشنامه و وقت گذاشتن برای این موضوع برای خواستگارهای است که برای شما جدی تلقی می شوند و شما واقعا قصد دارید به موضوع جدی نگاه کنید>>>
بله بله می‌دونم :)
سلام
به عقیده من
تو این وبلاگ، همه چیز اونجور که به نظر میرسه هست...
سلام و درود
:)
يكشنبه ۲۰ آبان ۹۷ , ۱۴:۴۳ فاطمه سادات داوری
همش رو خوندم باید چی بگم؟
هر چه می‌خواد دلِ تنگت :)
بازم سلام بر بنت الحوا
نسبت به پیام قبل باور کن...
خودت را به عنوان یه شخص سومی قرار بده و چند پست از وبلاگت را از جمله این پست به علاوه کامنتهایش و جوابی که به کامنت ها داده شده مطالعه کن
بعد زیر همین پست نظر نهایی خودت را به عنوان شخص دیگر به خودت بده...
آن وقت خواهی دید که چگونه با من هم نظر شده ای... :)
سلام و درود
من نویسنده‌ی این متن‌هام :) می‌گم هیچ چیز اونطور که به نظر می‌رسه نیست. مشکل منم که بد می‌نویسم.
خیلی هم کار خوبی کردی :)
قربانِ شما :)
هرچه از دل برآید لاجرم بر قلم نشیند
یه نویسنده افکار و اندیشه های خودش رو می نویسه

بله خب :) الان مشکل کجاست؟!
یه چیزی که البته شاااید ربطی به پست نداشته باشه!!
وقتی قرار نیست آخر و سرانجام دلخواهی داشته باشه چرا جلسه ی خواستگاری برگزار می شه؟!

+ هیچوقت دوست نداشتم دبیر یا همکلاسی یا استاد بیاد سراغم... ولی خب منم تجربه اش کردم و البته خدا رو شکر بعدی وجود نداشت که مجدد نگاهمون به هم بیوفته :)
++ مامان بزرگ عاشق :)) الهی برسی بهش :)))
خواستگاری نبود صرفاً آشنایی بود و خب شد دیگه. منم باهات موافقم.

+ خدا رو شکر :)
++ بعضی چیزها انگاری واسه نرسیدنه :) البته کلاً من به نشدن و نتونستن و نرسیدن اعتقادی ندارم :)))
حواااا جان سلام :))
بازم‌میگم‌کمتر روزی میشه که نیام‌وبت ولی شرمنده که در سکوتم.
دعا میکنم برای سلامتی و خوشحالی و خوشبختیت حوا جان :) 

سلام عزیزم :))
الهی موفق بشی و کنکورت رو عالی پشتِ سر بذاری مهربون ^_^
ممنونم :)
مثل همیشه فوق العاده
:)
:)
آرزوی بهترین ها و شدن ها و تونستن ها و رسیدن های سراسر خیر :)
تشکر تشکر :)
از خودت بگو نوه‌ی قشنگم در چه حالی؟!
بین زمین و آسمون :/
و یا اصل و فرع!
کلی تصمیم گرفته و نگرفته
اینم هست: آهویی در چمنزار :|
چی شده توی ادبیات سیر می‌کنی دخترم؟! :)))
ببین اگ ازش خوشت میومد وتو دلت جا میگرفت و تو نگاه اول خوشت میومد و عاشق میشدی سن برات مهم نمیشد،ب نظرم همیشه دل مهمه،ان شاالله ب اونی ک میخای برسی ب زور کاری انجام نده ببین دل چی میگ،موفق باشی
شاید
سلامت باشی :)
مشکل اینه که رفتار بر طبق افکار شکل می گیرد
این که مشکل نیست :)
اینجا، به این‌طور حرف‌ها نداشتنش، معروف بود
لازمه دوباره بگم هیچ چیز اونطور که به نظر می‌رسه نیست؟!
برداشت آزاده به هر حال :) ولی خب از شما انتظارِ دیگه‌ای داشتم.

 سلام 


 لطغا نظرت راجع به موضوع ''اصحاب موسیقی چگونه آخرتی دارند؟''

در    

  http://hajferdowsi.com/376/

رو  بگو.

اگه نظرت رو همونجا بگی ممنون میشم..

 درضمن میتونی در گفتگوهایی با موضوعات جالب شرکت کنی و نظراتت رو  به
 
اشتراک بگذاری...

در

http://hajferdowsi.com/ngo101/

تشکر.
سلام و درود :)
اره گفتید که مشکل و معمای بحث کجاست
گفتم اینجاست
وگرنه این که مشکل نیست
...
😁
:)
7️⃣0️⃣3️⃣0️⃣ سامانه «هفتاد سی» کاربران را در ۷۰ درصد سود بازار بزرگ محصولات اعتباری از جمله شارژ و بسته های اsینترنت و قبض و... شریک می کند.
✅ شما روی خرید تمام کسانی که از طریق شما با سایت و اپ ۷۰۳۰ آشنا شده اند، سود مشخص خواهید داشت.
✅ از طریق لینک زیر در چند ثانیه عضو شوید و شروع به درآمدزائی کنید.
🌐 https://7030.ir/r/rahintaxir
💌 شناسه‌ی معرف هنگام ثبت نام: rahintaxir
:|
پس گیره...!
عجببببب!
:)
زندگی کلاً عجیبه :)
ینی حدودا متولد هفتاد و شیشی؟ من فک می‌کردم بزرگتری :))
آره حدوداً :))
دوشنبه ۲۱ آبان ۹۷ , ۱۷:۲۹ آموزش طراحی سایت با وردپرس
خیلی برام جالب بود
:)
سلام
من وقتی قصدم گفتن نه بود
هیچ وقت با طرف روبه رو نمیشدم
خیلی محترمانه میگفتم
فعلا قصد ازدواج ندارم.
سلام
درود بر شما :)
مطالب خوبی دارید
:)
فروش ویژه کدهای اورجینال آنتی ویروس

 
دریافت آنلاین محصول بعد از خرید

با معرفی فروشگاه ما به دوستان خود از تخفیف خرید دائمی برخوردار شوید 💲

برای تهیه کدهای آنتی ویروس می توانید براحتی در فروشگاه ثبت نام کنید و محصول دلخواه خود را بصورت آنلاین خرید و دریافت کنید
https://www.shopanti.ir:8080

:|
سه شنبه ۲۲ آبان ۹۷ , ۰۱:۳۵ سارا سماواتی منفرد
سلام
ان شا الله که زودتر به یار برسی و اون آقا هم فرد مناسب خودش را پیدا کند .
سلام
ان‌شاءالله عاقبت‌بخیر بشن.
سه شنبه ۲۲ آبان ۹۷ , ۰۷:۲۳ محمدرضا مهدیزاده
چی بگم ؟ :))))
چه خوب که بداهه پاسخ داده و خودش رو درگیر ساختن دروغ و سخن برنیامده از دل نکرده ! من خودمم خواستگاری برم ؛به غیر از شرط کردن اینکه اسامی دختر هام رو باید خودم انتخاب کنم(خیلی مهمه خب ، باید پیش تر به توافق رسید-_-) و اینکه هدفم از ازدواج چیه ، خودم رو واسه هیچی آماده نکردم ، نهایتش جلسه اول انقدر سوتی میدم که خاطره میشه :))) 
دیگه هم اینکه واسه یه مرد خیلی سخته بعضی چیز ها و از بعضی جهات درکش میکنم . البته ! ایشون سی سالگی رد کرده و قطعاً یاد گرفته با مسائل کنار بیاد ! 
راستی ! چرا بعضی ها انقدر دیر به فکر ازدواج میفتن اصلاً ؟ :/ هرچند گاهی شرایط مهیاء نیست :)
عذرخواهم یه خرده کامنت طولانی شد ، موفق باشید 
:))
ان‌شاءالله خدا چندتا دخترِ گوگولی نصیبتون کنه :)

خدا حفظ کنه شما رو :))) بسی خندیدم :))
خواهش می‌کنم راحت باشید. مچکرم همچنین :)
موفق باشی عزیزدلم
همچنین :)
عالی بود
لطفا از سایت ما هم دیدن نمایید. شیک بار
:)
مخاطب عامم. همینقدر متوجه شدم.
این‌طور نوشتن ایراد نیست. صرفا خلاف رویه این‌جاست.
همین اندازه بگم که دوم شخصِ غایبی که توی این پست گفته شده اصلاً متولد نشده :) و قطعاً این تغییرِ رویه ادامه‌دار نخواهد بود.
سه شنبه ۲۲ آبان ۹۷ , ۱۶:۰۷ اجاره آپارتمان مبله در تهران
اینکه ادامه پیدا کرده شاید ایشون فکر کرده که شما میخواید از سر وا کنید و باور نکرده که شما واقعا کس دیگری رو دوس دارید ...
اما مقوله سن کلا بسیار بسیار مهمه ... :)
این که تو برخورد اول و از سوالتون نتیجه گیری کنید که از فضل دوست او را چه حاصل :))) هم شاید بی ربط به بهونه نبوده :)
نکاتی بود که به نظرم رسید بگم :) در کل آرزوی موفقیت دارم براتون ... :)
___________________________
اجاره آپارتمان مبله در تهران
https://eskanbama.com
به هر حال گذشت :)
انشالله 
هم شما
و هم آقای میم:)
خوشبخت و عاقبت به خیر باشید...
تشکر :)
زندگی عیجیبیه...
اوهوم
بیچاره دهه شصتیا:)) پس با این حساب ما ترشیده محسوب میشیم:))
اون که چیزی نیست منم دوست احسانم:))

ایشالا خوشبخت بشین
من همچین منظوری نداشتم :)

به سلامتی :))

ممنونم
سلام داستان جالبی بود

میگم زود قضاوت نکنا بیشتر فکر کن
تموم شد :)
حالا اگه کسی ک دوست داریم ازت ده سال بزرگ تر باشه !باز میگی مهمه برات؟
فکر نمی‌کنم از کسی خوشم بیاد که سی ساله باشه.
سلام و صبح بخیر برحوا)
امروز،روز کتاب،کتابخوانی و کتابدار است.پیشنهاد این است که اول از همه بیاییم به همه کتاب های خوب ، به خصوص کتاب های آسمانی و در راس آنها به " قرآن حکیم " سلام دهیم. سپس ، اولین کتاب در دسترس را بر داریم و یک پاراگراف از آن را بخوانیم و برای نویسنده اش صلوات بفرستیم.ودست آخر، یه سر به کتابخونه( عمومی،دانشگاه و غیره) برویم و به کتابداران آن تبریک بگوییم و برای شان آرزوی سلامتی و موفقیت نماییم.

+ در ضمن امروز نیز مصادف با بزرگداشت حضرت آیه الله علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) است؛به روح بزرگ آن نشان الهی صلوات بفرستیم و آرزو کنیم که خدای منان،بر ما منت بگذارد و روحیه کتابخوانی آن بزرگوار را به ما ارمغان دهد>>
سلام و درود بر استاد
چه پیشنهادِ خوبی :)

+ ان‌شاءالله.
سلام دوباره بر شما؛ نظر شما و خوانندگان محترم وبلاگتان را به متن زیر که با محتوای پست و کامنت های درج شده مناسبت دارد،جلب می نمایم؛ شاید به کار آید:

حسین دهنوی(کارشناس مذهبی و مشاور خانواده و ازدواج) در «نشست صمیمی با همسر» در دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: بحث اصل همتایی در ازدواج است و اینکه چه زمانی باید «بله» بگوییم؟ زمانی باید بله بگوییم که مطمئن شویم طرف مقابل ما، آن فردی که می‌خواهیم با او ازدواج کنیم، همتای ما است، تا زمانی‌که مطمئن نشدیم که با همتای خود ازدواج می‌کنیم نباید "بله" بگوییم.

وی افزود: جوان‌ها باید با «همتای» خود ازدواج کنند، کسی که با شما تناسب داشته باشد به عبارتی بتواند نیازهای شما را برآورده کند که در تعاریف معرفتی «کفیت» می‌گویند که ترجمه فارسی کفیت، همتایی است.

دهنوی بیان کرد: در دانشگاه‌ها و مجامع علمی برخی دانشجویان با توجه به اینکه می‌دانند باید با همتای خود ازدواج کنند و علم آن را دارند اما متأسفانه به علم خود عمل نمی‌کنند. چرا؟ گاه دیده می‌شود دانشجویان دختر و پسر در زمان دانشجویی به اصل همتایی بی‌اعتنایی کرده و تن به روابط عاطفی، عشق‌های کر و کورکننده و عشق‌های آتشین می‌دهند. دختران و پسران ما در دانشگاه عاشق و شیدای هم و مبتلا به عشق‌های کر و کورکننده می‌شوند که این عشق‌ها بر اساس اطلاعات نیست بلکه بر اساس ظواهر است.

این کارشناس مذهبی در تشریح این عشق‌ها گفت: این افراد اول عاشق هم می‌شوند اما هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند، یک‌ماه، دوماه، سه‌ماه در عشق هم می‌سوزند و وقتی ارتباط برقرار می‌شود متوجه می‌شوند به دو دنیای متفاوت تعلق دارند و به درد هم نمی‌خورند. از نظر اعتقادی، مذهبی، فرهنگی و خانوادگی در علایق و سلایق خود باهم فرق می‌کنند اما جالب آن است که باهم ازدواج می‌کنند اما چرا؟ چون عاشق شدند و عشق آدم را کر و کور می‌کند.

وی ادامه داد: روس‌ها یک ضرب‌المثل دارند که می‌گویند «عشق و نابینایی خواهران دوقلو هستند»؛ ترجمه روایت یعنی آدم عاشق کور می‌شود. همچنین آلمانی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند «آدم عاشق گل رز را بدون خار می‌بیند» یعنی خارهایش را نمی‌بیند. گاه مراجعانی داشتم که خارها را غنچه می‌دیدند در واقع اینقدری عنصر عشق قوی است و چنان آدم را کر و کور می‌کند که نه تنها بدی‌های طرف را نمی‌بیند بلکه بدی‌هایش را خوبی می‌انگارد.

دهنوی عنوان کرد: اینکه می‌گویند «عشق باشه همه چی حله» خدا می‌داند این حرف غلط است. اگر این حرف درست است بروید از دادگاه‌های خانواده آمار بگیرید ببینید چند درصد از جوانانی که این‌گونه ازدواج کردند خوشبخت شدند؟ آمار که دروغ نمی‌گوید. اکثر قریب به اتفاق جوانانی که عشقولانه ازدواج کردند یعنی عاشق و شیدای هم بودند و همتای هم نبودند، کر و کور شدند و با غیر همتای خود ازدواج کردند و در حال حاضر نیز می‌سازند و می‌سوزند. در واقع این افراد مردگی می‌کنند، زندگی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: چه بسیار جوانانی که سراغ دارم عاقلانه ازدواج کردند به طوریکه این افراد عاشق و شیدای هم نبودند بلکه با همتای خود ازدواج کردند و آرام‌آرام عاشق همدیگر شدند. چرا؟ چون نیازهای هم را توانستند برطرف کنند. عاقلانه ازدواج کردند و الان عاشقانه زندگی می‌کنند. خواهش می‌کنم جوان‌های عزیز مراقب دل خود باشید، این عشق‌های کر و کورکننده آدم را نابود می‌کند.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه برخی می‌گویند عاشق شدن دست خود آدم نیست، ترم اول در روز اول یک نگاه به همکلاسی کردم با یک نگاه، یک دل نه صد دل عاشق شدم که در پاسخ به این افراد باید گفت که این موضوع برای فیلم‌های هندی، رمان‌های عشقی و سریال‌های عاشقانه و نه برای دنیای واقعی است.

وی افزود: دنیای واقعی نقطه صفر و صدی دارد که در روز اول دیدار صفر نیست، روز اول که فردی را می‌بینی و حسی که شکل می‌گیرد، «علقه» است، علاقه است و این احساس قلبی ما نسبت به جنس مقابل حرام نیست و اشکالی ندارد. آقایی که به خواستگاری شما می‌آید این فرآیند دو نتیجه بیشتر ندارد، یا به این نتیجه می‌رسید که به درد هم می‌خورید و یا خیر؟ آدم با علاقه می‌تواند کنار بیاید اما با عشق و شیدایی نمی‌تواند کنار بیاید. اینجاست که آدم کر و کور می‌شود که نتیجه این ازدواج‌ها این است که در یک کلمه «نابود می‌شوید» پس خیلی مراقب باشید. مخاطب‌هایم می‌گویند اینهایی که می‌گویی جک و لطیفه است، خیر. اینها حقیقت است، اتفاقا مواردی هستند که خود با آنها درگیر بودم و با چشم‌های خود دیدم.

این کارشناس خانواده صداوسیما عنوان کرد: در امر ازدواج ابتدا علاقه است بعد دلبستگی، وابستگی و در مرحله آخر به عشق و شیدایی می‌رسد بنابراین مراقب دل خود باشید و برای ازدواج خود درگیر عشق‌های آتشین و کر و کورکننده نشوید چرا؟ چون از اصل همتایی غافل می‌شوید و به اصل همتایی که مهمترین اصل در ازدواج است بی‌اعتنایی خواهید کرد.

وی چهار اصل در مسأله ازدواج را مورد بحث قرار داد و گفت: اصل اول «همتایی اعتقادی» است؛ یعنی دو نفر از لحاظ اعتقادی همتای هم بوده، اعتقادات مشترک داشته باشند. اینکه می‌گویند خانم یا آقا به ارزش‌های مذهبی پایبند نیست اما قلبا آنها را دوست دارد و به واسطه ازدواج با یک فرد مذهبی می‌خواهد او دستش را بگیرد و ارتقاء بدهد، این ازدواج غلط است. ازدواج راهی برای ارتقاء نیست برای این موضوع راه دیگری وجود دارد. ازدواج ۵۰ سال زندگی مشترک است. چرا؟ چون شاید او نتوانست دست شما را بگیرد و ارتقاء دهد، آن وقت تکلیف چیست؟ یا اینکه اصلا شما پشیمان شدید و نخواستید ارتقاء بیابید، آن وقت دو قطب متفاوت زیر یک سقف قرار می‌گیرد.

دهنوی بیان کرد: بعضی از مادرهای مذهبی به دنبال همسری مذهبی برای پسر خود هستند که آن پسر با توجه به اینکه مادرش مذهبی است، اعتقاد مذهبی ندارد. دختر خانم‌ها و آقا پسرها مراقب باشند که به اینکه مادر آن فرد مذهبی است، اکتفا نکنند، شما باید خود مطمئن شوید که آن پسر یا دختر مذهبی است یا نه؟.

وی با اشاره به «همتایی مذهبی» به عنوان اصل دوم اظهار کرد: اصل سوم «همتایی خانوادگی» است بدین صورت که دو جوان دو اصل قبلی را دارند اما خانواده‌ها همتای هم نیستند. وقتی دو جوان باهم ازواج می‌کنند، خانواده‌هایشان هم با هم ازدواج می‌کنند در واقع روابط گسترده فامیلی برقرار است. فرزندی که از این زوجین به دنیا می‌آید از پدریزرگ و ماردبزرگ خود الگو می‌گیرد پس نمی‌شود چون خانواده‌ها باهم همتا نیستند، قطع رابطه کرد، این خلاف اسلام است به طوریکه «مادر را ببین دختر را بگیر و یا ببر»، حرف رایجی در بین ایرانی‌هاست. از لحاظ دینی ما این را داریم که «داداش را ببین و دختر را بگیر» چرا که از لحاظ ژنتیکی دایی با پدر و مادر تفاوتی ندارد و این از لحاظ علمی و اسلامی ثابت شده است که «حلال‌زاده به دایی خود می‌رود».

وی عنوان کرد: در ذیل اصل سوم اصل «همتایی طبقاتی» است که خانم و آقا از لحاظ مالی با هم همتا باشند. بر مرد واجب و قانونی است که در حد شأنیت زن که در منزل پدر خود بوده او را تأمین کند در غیر این‌صورت مرتکب حرام و جرم شده است.

دهنوی خاطرنشان کرد: خانمی که در خانه پدر خود سفرهای خارج از کشور داشته و در رفاه آنچنانی بوده وقتی شوهرش نهایتا می‌تواند او را به شمال ببرد احساس لذتی نمی‌کند اما اگر آقا از لحاظ مالی نمره ۱۴ و خانم ۱۰ باشد، وقتی خانم وارد زندگی آقا می‌شود، خانم احساس لذت می‌کند و به آینده امیدوار می‌شود.

وی یادآور شد: اصل چهارم «همتایی فرهنگی» است؛ اغراق نیست اما ۹۵ درصد از افرادی که از دو کشور متفاوت یا از دو شهر با فرهنگ‌های مختلف بودند بدبخت شدند. گاه اختلاف فرهنگی، خُرده فرهنگ است.

سلامِ مجدد :)
خیلی خیلی خیلی لطف کردید.
تکلیفمون با خودمون روشن باشه خوبه.
روشن شد :)
میری برمیگردی میبینی خیلی چیز ها تغییر کرده!! سلام ^_^ حالا من موندم با کدومتون هم دردی کنم. با شما که منتظر یکی دیگه هستین یا به اونیکه جواب رد دادین! فکر کنم خانم ها مقدم باشن :) ان شاء الله به خوبی و خوشی این ماجرا تموم میشه و یک زندگی نو شروع میکنین. البته یک نکته اینکه حتما از طریق واسطه ای نظرشون رو بپرسین یا ساده تر بگم بهش غیر مستقیم بگین که دوستش دارین. بعضی اوقات طرف مقایل اصلا متوجه نیست که دوستش دارین :)
دفعه بعدی که برگشتم شیرینی عروسی رو میخوریم دیگه ؟! *-*

سلام و درود :)
اصلاً کسی وجود نداره. آدمِ حوا متولد نشده :)

شیرینی خواستید می‌دیم ولی بی‌مناسبت :))
عه؟ یعنی دروغ گفتین؟! یا تو نظر دروغ گفتین؟ :| تا الان سه بار متن رو خوندم خیلی فلسفی هست درکش سخته!!! در هر صورت اگر هر مشکلی پیش اومد تو دلتون نگه ندارین و به عضو قابل اعتماد خانوادتون بگین. هیچکس قدر خانواده شما رو دوست نداره این رو مطمئن باشین ^_^

+ ایول پس یک شیرینی اضافی هم بگیرین از همونا که موقع قبولی تو کنکور داده بودین P: من نخوردم یادم نیست بعدا اومدم بگیرم یا نه! شاید شیرینی شما باعث شد سر عقل بیایم و دست از کامپیوتر و اینا برداریم و بریم درس بخونیم.
:))
بگذریم :|
بله بله :)

+ واسه قبولی شیرینی ندادم که :))
راستی خبر دارین یک مترسک چی شده؟ دلم براش تنگ شده سایتش در دسترس نیست! 
رفتن گویا.
خیرباشدبرای هردوتون....
:)
آره واقعا ده سال خیلیه.
آفرین به شما که خودتو جای طرف مقابل گذاشتی و محترمانه جوابشو دادی. 
عاشقتم
شازده کوچولو
شازده کوچولو وبلاگ نداره؟! :)
سلام و درود فراوان شازده کوچولو به حوا ی عزیز. امیدوارم به کسی که دوستش داری برسی. 
آره واقعا ده سال خیلیه.
آفرین به شما که خودتو جای طرف مقابل گذاشتی و محترمانه جوابشو دادی. 
عاشقتم
شازده کوچولو
سلام و درود
ممنونم :)
عجب!!!

مگه همش چن وقته اینجایی و اوشون میشناستت که اومده خواستگاری :/

چ پررو :|
:|

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۴ باربری و اتوبار آیلان
متولد66
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۵ باربری و اتوبار آشنا
آقای میم ؟
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۵ باربری و اتوبار امانت
متن جالبی بود
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۹۸ , ۱۸:۱۶ باربری و اتوبار آسایش
زیباست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan