خودت که بهتر می‌دونی

می‌دونستم سخته اما تا قبل از اینکه خودم واردِ بیمارستان بشم و دو تا ماسک بزنم و گان بپوشم و شیلد بزنم و چه و چه، اصلاً فکر نمی‌کردم تحملِ حتی یک دقیقه‌ی این شرایط، تا این اندازه غیرِ قابلِ تحمل باشه. واقعیت اینه که کادرِ درمان داره زیرِ این وسایلِ حفاظتی از شدتِ گرما و کمبودِ اکسیژن تموم می‌شه اما هم‌چنان یه عده رعایت نمی‌کنند که نتیجه‌اش می‌شه پر شدنِ بخش‌های غیرِ کروناییِ بیمارستان‌های سفید از بیمارانِ کرونایی. شوکه می‌شی وقتی هفتِ صبحِ روزِ دوشنبه، واردِ بخشِ جراحیِ توراکس می‌شی و می‌بینی مریضی که دیروز داشتی معاینه‌اش می‌کردی و بخاطرِ اون حجم از وسایلِ حفاظتیِ تو و تنگیِ نفس داشتن و به دنبالِ اون آهسته صحبت کردنِ مریض مجبور شدی تا جای ممکن بهش نزدیک بشی بلکه بفهمه و بفهمی از هم چی می‌خواید رو جلوی چشمت به بخشِ کرونا منتقل می‌کنند.

حالِ این روزهام شده مثلِ پلی‌لیستم. غالباً آروم و اندکی شاد که همه حولِ محورِ چاوشی می‌چرخه. اعتیادِ جالبیه. یه اتاقِ خالی، یه خوابگاهِ خالی و روزهای پر از سکوت که سعی می‌کنم با کتاب و موسیقی و فیلم پر بشه تا این یک ماه و چند روز هم بگذره. بینِ کتاب‌‌هایی که اینجا دارم جای خالیِ عشق توی ذوقم می‌زد واسه همین دو تا از کتاب‌های عاشقانه‌ی کلاسیکِ قرنِ نوزده رو سفارش دادم و تصمیم دارم تا زمانی که برسند، کتابِ «پانزده زندگیِ اولِ هری آگوست» رو تموم کنم. بهتره خوب بگذره تا این که فقط بگذره :)

بعد از پنج ماه بالاخره دیروز قسمت شد با ذکرِ «منم دو دست که می‌خواهم بغل بگیرمت ای جنگل» روبه‌روی گنبدش بایستم و مثلِ همیشه یادم بره چی می‌خواستم و آخرش واسه همه‌مون در راستای قولی که شبِ قدر بهتون دادم ذکر رو ادامه بدم و بگم خودت که بهتر می‌دونی «کسی نمی‌شنود ما را».

 

+ متاسفانه امروز بیان واسه آپلودِ موسیقی با من سرِ ناسازگاری داره لذا در صورتِ داشتنِ علاقه، خودتون «چشمه‌ی طوسی» رو گوش کنید :)

 

چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹ , ۲۱:۳۳ «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»

کتاب از سارتر یا کانت یا شریعتی هم خواندید؟!

:)

 

 

+واقعا خیلی بده که رعایت نمیکنیم-___-

به قول محمد 

اول باید جریمه گذاشته بشه، تا فرهنگ سازی بشه -__-

 

جالبه،

بعد میان از صادق هدایت خورده میگیرن که میگه انسان ناسزا لازمه....

بریده‌ی کتاب آره ولی خودِ کتاب نه متاسفانه. بسیار دوست دارم کتابِ کویر رو بخونم اما خب ندارمش :)

+ فرهنگ با زور و جریمه ساخته نمی‌شه. چیزی که من این چند روز دیدم اینه که یه عده خیلی ریه‌هاشون رو دوست دارند. ماسک پایین چونه‌شونه و سیگار می‌کشند :|

متاسفانه شرایط اصلاً خوب نیست و توی هر بخش حداقل سه تا بیمارِ مشکوک و یه بیمارِ کرونایی داریم.

صنمااااا چی شدی دختر 🥺🥺🥺🥺🥺

چیزی نشده که. فقط مریضی رو معاینه کردم که فرداش متوجه شدم کرونا داشته :|
چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹ , ۲۱:۵۷ «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»

انشالله فرصتش پیش بیاد براتون:)

 

+همون غربش هم با قرنطینه‌(اگر شکسته بشه، جریمه داره)تونسته همین مقدار کم هم پیشگیری کنه ولی متاسفانه دولت ما، قرنطینه نمیتونه بکنه، چون جیبش مهم تر از ملته..

پس تنها راهی که میمونه ماسک با جریمه (خوشحال میشم بدونم از نظر شما چطور بدون اجبار میشه فرهنگ سازی کرد)هستش. مردم ایران هم که متاسفانه اینقدر گشنه شون گذاشتن که اگه جریمه 500 تومان(تک تومانی) هم باشه(غیر از قشر 4%) همه رعایت میکنند و کم کم فرهنگ ماسک زدن در جامعه نهادینه میشه:)

انشالله به یاری خدا و پرستاران و همکاری ما(-__-) درسته بشه...

ان‌شاءالله :)

+ حتی کشورهای شرقِ آسیا هم تا جایی که من شنیدم جریمه‌های عجیب دارن. تصور کنید پاییز چقدر می‌تونه شرایط پیچیده‌تر بشه.
والا من ایده‌ای ندارم فقط واسه هر چیزی نه فقط ماسک زدن با اجبار مخالفم اما توی این شرایط که پای جونِ مردم وسطه شاید جریمه بهترین راهِ حل باشه.
خیلی ناراحت‌کننده‌ست که شاهدِ فقرِ روزافزونِ ملتی هستیم که همه‌جوره پای کشورشون ایستادند.

ان‌شاءالله خیلی زود.

عااا اشتباه خوندم 😁😁 خداروشکر که حالت خوبه ⁦☺️⁩😘😘

به بدترین حالتِ ممکن نوشتم می‌دونم :)))
چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹ , ۲۲:۱۴ «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»

بله 

اونجا که نوبرش را آورده اند😂😂😂😂

 

 

+از نظر من تنها راه حلی که نیاز به اجبار ندارد برای رفع این معضل اینه که کودکان زیر پنج سال را از بزرگسالان جدا کرده.

به صورتی که بزرگسالان در یک نیم کره زمین و کودکان زیر پنج سال در نیم کره دیگر زمین.

و به همراه کودکان، افرادی دلسوز و معلم باشند 

و در نیم کره ای که بزرگسالان قرار دارند، دوباره فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را تکرار کنیم تا از بین برویم...

اکنون نسل بعدی، افرادی بهتر میشوند((:

 

فکر کنم جالب‌ترین جریمه مربوط به کشورِ هند بود :))

+ طبیعت داره کارِ خودش رو می‌کنه :)

خدا قوت به کادر درمان 💜

^_^
چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹ , ۲۲:۱۷ محمدرضا مهدیزاده

اوضاع مشهد خیلی وخیمه ...! 

حواس تون به سلامتی تون باشه . 

التماس دعا :) 

خیلی -_-
همه‌ی تلاشم رو می‌کنم.
محتاجیم به دعا :)

وای مواظب باشین...چه خطرناک

اره واقعا کادر درمان خیلی اذیت میشن😔انشاءالله که سایه این ویروس از زندگی همه برداشته بشه

چقدر عالی مینویسین🙃

همه باید خیلی مراقب باشند.
ان‌شاءالله خیلی زود.
شما عالی می‌خونی ^_^

خداااااا قوووووتتتتت💙💙💙

 

+بیان امروز با من برای آپلود عکس هم حتی سرناسازگاری داشت(((:

خیلی ممنونم :))

+ با یه ترفندِ نسبتاً جالب عکس رو به پست اضافه کردم :)))

نه عزیزم تو همیشه عالی مینویسی 😘

خوبی ؟ تنهایی اذیت نمیشی ؟ 

لطف داری که :)
الحمدلله. نه زیاد.

خدا قوووت پهلوان 💙😊

خسته نباشی دلاور 💙😊

قربانت ^_^
بوسِ خیلی استریل :))

"ماه را هدف بگیر حتی به هدفم نرسی در میان ستارگان فرود خواهی امد."

نوشته گوشه عکس سهم من شد، ممنون

:)

انصافا ما عینکی ها مظلومیم

الان خوبه ولی اون زمان که هوا سردتر بود وقتی بیرون بودم کل عینکمو بخار میگرفت و بین دو راهی ماسک و عینک قرار میگرفتم ولی خب از اونجایی که پای جان در وسط بود روی قوه بینایی خط قرمز میکشیدم:)

از اونجایی که داداشِ خودم عینکیه درک می‌کنم تا حدودی :)

کارِ بسیار خوبی می‌کردید :)

اون دو تا کتب چی بودن حالا؟ :)

ویلت و شرلی :)

خسته نباشین و کلا خسته نباشین کادر درمان 

همون یک دونه ماسک کافیه بفهمیم اوضاع از چه قراره . شیلد و اون پوشش که بماند. 

خیلی ممنون :) ما که جوجه‌ایم همه‌ی سختی‌ها رو پرسنلِ بیمارستان تحمل می‌کنند.

خسته نباشی جانم 

بنظرم خود آدما باید به درک برسن چون زور و جریمه تاثیری نداره متاسفانه :///

منکه از 2 اسفنده قرنطینه ام فکر کنم کرونا تموم بشه انقدر که از ادما دوری کردم دیگه اعصاب و حوصله شونو نداشته باشم :دی

سلامت باشی مهربون جان :)
دقیقاً منم همین عقیده رو دارم.
عزیزم :))

بقای حیات در کره زمین، پدیده ای بس دشوار و پیچیده است. از میان میلیاردها میلیاد انواع [گونه] موجودات زنده ای که از آغاز زمین تاکنون پای به عرصه هستی نهاده اند، اغلبشان - 99/99 درصد - دیگر وجود ندارند. همچنان که می بینی، حیات در کره خاکی نه فقط عمری کوتاه دارد بلکه به طرز نومید کننده ای ظریف است و به تارمویی بستگی دارد. از خصوصیات شگفتی آور هستی ما آن است که ما از کره ای برخاسته ایم که خیلی خوب به گسترش حیات یاری می رساند ولی مهارتش در خاموش کردن شعله های زندگی بسی بیشتر است. بیل برایسون

 

آره، شرایط سختی که با سرسری گرفتن‌ها بدتر هم میشه! شاید یه روز درست بشه :) و کتاب! تنها دوست آدم توی این روزا... من این روزا معمایی و تخیلی ترجیح میدم، ذهن آدمو بهتر آزاد می‌کنه! حواستو ببر روی چیزای بهتر...

همینطوره.

امیدوارم خیلی زود اون روز برسه.
دقیقاً چه چیزهایی؟!

+ من مسدود نکردم شما رو :| باور کنید :)

از خودت خیلی خیلی مراقبت کن دخترکم :*

چشم ^_^
شما هم خیلی مراقبِ خودت باش جانم :)

صنماااا

آقا حالا که تنهایی بیا یکاری کنیم 😥😥

چکار کنیم؟! :)

خدا حفظتون کنه واقعا:) سلامت باشین ان شاء الله :))

 

خیلی ممنون قشنگ‌ترین ^_^

فقط یه جمله میگم: خیلی خسته نباشید.

بازم میگم خدا قوت بده بهتون:)

دلمم برات تنگ شده بود بانو:)

سلامت باشی عزیزم :)
قربانت ^_^
دل به دل خیلی راه داره مهربون‌ترین :)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

 

کتاب خوندن، از جمله کارهائیه که آدم را سر حال میاره...اونم وقتی کتابش، خوب باشه...

حتی کسانی که خوب کتاب می خونند، بهتره طوری بخونند که بقیه هم فیض ببرند..شنیدن، مهمترین منبع یادگیری هر انسانه...

 

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

سلام و درود

همینطوره :) البته یه عده با شنیدن بیشتر یاد می‌گیرن یه عده با دیدن. من فکر می‌کنم با دیدن بیشتر یاد می‌گیرم. درواقع جزئیات توی ذهنم می‌مونه.

خیلی ممنونم، همچنین :)
علی یارتون
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۳۶ دیوونه بارون

ببین کیو آوردم 😁😁

زهرا رو آوردی ^___^
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۳۸ متولد شهریور

اهم اهم

کسی خونه نیس ؟

به‌به چه عجب :)))
چطوری عزیزم؟! :)
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۰۹:۴۹ متولد شهریور

خوبم خوبم 🤗 تو چطوری ؟ کوبوندی وبلاگتو 😆😁

خوشحالم که خوبی :)
منم شکر خوبم :)
آره دیگه :)) خیلی وقته نبودی همه چی واست تازه‌ست :))
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۰۲ دیوونه بارون

کامنتو تایید میکنی میری واسه خودت کجا دخترکم 😕😕😂😂😂

داشتم جواب می‌دادم مامانم تماس گرفتن :)))
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۰۶ متولد شهریور

هووووم

چیا سفارش دادی 🧐🧐

اگه کتاب منظورته ویلت و شرلی.
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۰۸ متولد شهریور

عاا دیدم الان گفتی به یکی از بچه ها 🤓😜😜😝

:)))
بیشتر دقت کن پس :|
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۱۱ دیوونه بارون

الهی مامان همیشه نگران صنما 🥰🥰😍

^_^
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۱۲ متولد شهریور

بزار اعتراف کنم ⁦🤦🏻‍♀️⁩ نام کاربری یادم رفته نمدونم چی بود 😝😆

دو سه سالی می‌شه که نیستی طبیعیه یادت نباشه :| :))
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۱۶ متولد شهریور

قبل کنکور دیدم خیلی میرم این وبو و اون وب واس همین حذفش کردم 😜😝

چند باری خواستم بیام نشد

کارِ خوبی کردی. ارزشش رو داشت :)
بیان مثلِ قبل نیست. خیلی عوض شده. به شدت خالی‌تر از زمانی که همه بودیم دورِ هم.
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۱۹ دیوونه بارون

راستی صنما جین ایر خوندی؟ قبل امتحانات گفتی می خوام بخرم چی شد خریدی؟

نه گذاشتم الان بخرم که خب سایتی که ازش کتاب می‌خرم نداشت. آناکارنینا رو هم نتونستم تموم کنم بخاطرِ امتحاناتم -_-
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۲۲ متولد شهریور

قبل حذف آدرس چند تا از وبلاگایی که میخوندمشون و نوشتم هر از چند وقت سر میزدم. امروز سر زدم فقط دو تاشون بودن ⁦☹️⁩🥺 

بیان نمونه‌ی کوچولویی از جامعه‌ست. آدم‌ها از هم دور شدن و روابطِ نسبتاً سرد جای خودش رو به صمیمیت و حالِ خوب داده.
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۳۲ متولد شهریور

هوووم انگار نفرین شدیم ! قلبامون زندگیمون همه چی ⁦☹️

:(
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۳۴ دیوونه بارون

نیاوردیش مشهد؟ 😑

نه. می‌دونی چون دو جلدی هست فضای زیادی رو اشغال می‌کنه از طرفی من اینجا حدوداً بیست تا کتاب دارم که باید ببرم خونه :| همین الان هم موندم این همه وسیله رو چطور ببرم :))
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۳۵ متولد شهریور

نگا اومدم ناراحتت کردم 😫 ول کن اینارو خودت چطوری 😝😜

بیخیال رفیق :))
جمعه ۳ مرداد ۹۹ , ۱۰:۴۸ دیوونه بارون

خب دخترم قبلاً میبردی که جمع نشه 😑🤨🤨

بردم منتهی زیادن هر بار هم اضافه می‌شه :| :))

قربونت برم :)

:))

عزیزِ دلِ منی :)
(:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

** ** ** *** ***** *

 

کاش اونی نباشید که فکر می‌کنم.

خیلی خوشحالم بابت شادی و حال خوب این روزات امیدوارم که همیشه پایدار باشم این حس های خوبت(((:

مواظب خودت باش صنما جانم...

مرسی بابت اینکه یادت بودم((: 

یه وقتایی یه اتفاقایی میوفته توی شوکی نمیدونی باید چیکار کنی و هیچ کاری ام نمیشه کرد فقط خودش می‌دونه و بارونی که با حال دلت کوکه و با هم میبارید...

خیلی ممنون بابتِ این همه مهربونی ^_^

خواهش می‌کنم عزیزم :)
راستش انتظار نداشتم اون بنده خدا کرونا داشته باشه. اولش یکم ترس داره با خودت می‌گی نکنه منم مبتلا شده باشم اما بعد برات عادی می‌شه.

خیلی مواظب باشید...

این روزهای سخت هم میگذره

:)
همینطوره.

حال دلتو دوس دارم...

ممنون که با حرف هات منو به کتاب خوانی ترغیب کردی:)))

 

*خواننده خاموشِ روشن

عزیزم :)
امیدوارم دنیات با کتاب‌ها قشنگ‌تر بشه :)

+ خوشبختم ^_^

شاعر میگه میدونی دوستت دارم

:)

کرونا بترکی

:)

سلام خیلی مطالب خوبی بود

متشکر

 

 

 

به سایت منم سر بزن

سلام دوستان

برای دیدن انواع بازی های برتر و هک شده به سایت مود سیتی حتما سر بزنید

موفق باشید

سلام

من تازه به این وبلاگ اومدم

میشه بگید دقیقا چجوری هست؟

و چجوری میشه پست گذاشت؟

ومن به سختی میتونم اینجا رو دوباره پیدا کنم راهنمایی میکنید؟

ممنون

سلام
خود بیان آموزش داره بصورت کامل می‌تونید استفاده کنید :)

امروزه بیمه تکمیلی یکی از مهمترین بیمه های مورد نیاز مردم است که توانسته است بخش مهمی از نیازهای هم وطنان را در زمینه پوشش بیماریهای درمانی پوشش دهد و بیمه تکمیلی انفرادی سامان یکی از بیم های تکمیلی پرفروش بیمه ای است 

 


اگر نیاز به بیمه گوشی داشتید نیز بیمه گوشی سامان پاسخگوی نیاز شماست و بیمه سامان یکی از شرکت های خوب برای خرید بیمه نامه است همینطور بیمه کرونا سامان در دوران کرونا حامی شماست  

تیمِ تبلیغات انبوه واتساپی برای شما سه تا کار انجام میده
1️⃣تولید محتوا
2️⃣پیداکردن جامعه هدف شما
3️⃣ارسال پیامِ انبوه به صورت نفر به نفر
اطلاعات بیشتر
iranWhatsApp.com

عالی بود و پر مغز

عالی بود منون از سابت خوبتون.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan