حی علی العزا

توی کلاسمون یک عدد شقایق داشتیم که دنیاش کلاً جدا از دنیای بقیه بود. اعتقاداتِ مذهبیِ خاصی نداشت و اون زمان تیپش مثلِ تیپ‌های مدِ امروز بود. ( آرایشِ غلیظ و مانتوی فوقِ کوتاه با آستینِ تمام تور) خیلی از باورهای دینی برای خودش و خانوادش تعریفِ خاصی نداشت برای مثال یادمه به کسانی که حجابِ کامل داشتن می‌گفت سوسک! تمامِ سریال‌های شبکه‌های ماهوا‌ره‌ای رو نگاه می‌کرد درواقع سبکِ زندگیشون یجورایی مثلِ همین سریال‌ها بود. با همه‌ی این‌ها شقایق خانمِ ما کلِ شب‌های محرم رو می‌رفت هیئتِ مسجدِ محله‌شون. علاقه‌ی عجیبی به محرم و مراسمِ عزاداریِ سیدالشهدا داشت. از همون روزهای اولی که هم‌کلاس شدیم حس کردم با همه‌ی رفتارها و باورهاش یه چیزی توی قلبش داره که دوست‌داشتنیه. گذشت و پیش‌دانشگاهی رو هم تموم کردیم و کنکور رو هم دادیم. ماه‌ها بعد توی یه مرکزِ خرید دیدمش. به شدت عوض شده بود. آرایشش ملایم بود و ساق‌دست داشت. مقنعه‌ش هم مثلِ قبل عقب نبود. گوشیش زنگ خورد و قطع شد و همین باعث شد ثانیه‌ای نگاهم به پس‌زمینه‌‌ی گوشیش بیفته. تصویرِ حرمِ امام رضا بود. خیلی ذوق کردم. مگر نه اینکه حب الحسین یجمعنا؟!


+ باز همون حرفای همیشگی. می‌گه پول‌های نذری چرا نباید خرجِ فقرا بشه؟! می‌گم چرا هفته‌ی پیش که فقط سیزده میلیون تومان برای ارکستِ عروسیِ پسرتون به راحتی هزینه کردی نگفتید فقرا. چرا وقتی واسه تولدِ نوه‌تون هفت هشت متر میز خوراکی چیدید که فقط کالباسِ وسطش یک میلیون و هشتصد هزار تومان بود نگفتی فقرا. نذریِ امام حسین که به خیلی از فقرا می‌رسه ولی شامِ عروسی‌ها و تولدهای شما فکر نکنم به هیچ نیازمندی برسه. این حرف‌ها دیگه تکراری شده. حرفِ جدید بزنید لطفاً.


دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۷ , ۱۰:۵۰ فاطمه سادات داوری
حرفی ندارم ولی خیلی عالی نوشتی
عالی خوندی سادات جان
سلام
آخه ارباب بوی غمش فرق داره...
سلام و درود
خودِ خودِ عشق...
خاصیت امام ها اینجوریه، آدم خود به خود علاقه مند میشه :))
عشق به سیدالشهدا یه چیزِ دیگه‌ست :)
فوق العاده بود
احسنت به تعبیرتان بانو :)) 
لطف دارید :)
حرف تون حرف خیلی هاست، ممنونم که نوشتید : )

اصن خیلی دلم خواست، ولی فکر نکنم تا شاه عبدالعظیم هم راهم دهند : (
ممنونم که خوندید :)

آخ آخ آخ گفتید. اربعین، پای پیاده، کربلا...
ان‌شاءالله قسمتِ همه‌مون.
سلام 
خیلی خوب بود پست 
امیدوارم همه عاقبت به خیر شویم 
ببخشید یک سوال 
من می خواهم برنامه ی خاصی را برای ماه محرم انجام دهم اما صدای خودم بلند نیست به اندازه ی کافی
اگر یک وقت از شما خواستم مطلبی را منتشر کنید قبول می کنید ؟
سلام و درود
خوب خوندید شما.
ان‌شاءالله

بستگی به نوعِ مطلب داره.
دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۷ , ۱۱:۴۷ ذهن خط‌خطی و سیاه‌وسفید
سلام
عالی بود واقعا...

+ اولش شقایق رو خوندم قاشق تعجب کردم!؟
^_^
سلام و درود
شما عالی خوندید.

+ پیش میاد گاهی :)
به غیر از فقرا گفتن و کمک به اونا...یه تز دیگه هم هست که میگه چرا کل محرم از روز اولش عزاداری؟! عاشورا تاسوعا بسه دیگه :/
به قول اقای قرائتی امام حسین و اهل بیتش بود...امام حسین و یاراش...!
نه یه نفر و نه صرفا یه روز...!
***
بعضیا واقعا ته دلشون هیچی نیس...منم یکی این مدلی رو میشناختم :)
حرف که زیاد می‌زنند. خوشا به حالِ کسانی که عشقِ حسین توی دل‌هاشونه و ذکرِ حسین بر لب‌هاشون.

همینطوره. چقدر خوب :)
از این اتفاقات توی فامیل ما هم افتاد برای همه به شدت عجیب بود !
از دور عجیبه آره ولی وقتی بری وسطِ ماجرا می‌بینی عشقِ حسین کاری به ظاهر و این چیزا نداره.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****  *** ***  ** ** **** ** ** ****  ******* ******

کار و زندگی نداری شما؟!
امان از روشنفکری های کوربینانه!
امان از تقلیدِ کورکورانه. بعضی‌ها هم مثلِ طوطی فقط تکرار می‌کنند.
چقدر حس خوبی داره دیدن تحولات این مدلی^_^

خیلی :)
چه جالب... حس میکنم ارامش پیدا کرده!

+موافقم-_-
حسِ خوبی داره نه؟! :)

+ خوشحالم
به شدت با پی‌نوشت پست موافقم :) 
الحمدلله :)
سلام
پی نوشتت عالی بود ..
سلام و درود
عالی خوندید.
چقد خوب..چقد خوش بحالش…
خیلی سادات جان. خیلی...
عالی و بجا.دست گلت درد نکنه
قربانِ رفیق جان
چه جالب! 
بله
واقعا حرف جدید بزنند
حرفی نمی‌مونه به نظرم.
مگه کسی میتونه حسین رو بشناسه و عاشقش نبااشه ..
مهم همین شناخته. چقدر قشنگ گفتی :)
دوشنبه ۱۹ شهریور ۹۷ , ۱۳:۳۹ علیرضا قاسمی نژاد
خیلی قشنگ بود ..پاراگراف اول درمورد شقایق گفتی با خوندنش اشکم در اومد
نگاهتون زیباست...
از طرف دانلود فیلم
وبلاگ خوبی دارید
سپاس
قسم به معنی لا یُمکِنُ الفِرار از عشق
که پر شده ست جهان از حسین سرتاسر
صبا خاکِ وجودِ ما بدان عالی‌جناب انداز
خیلی جالب بود!
جالب خوندی جانم.
سلام :)
خوش بحال هرکسیکه عشق امام حسین (ع) تو قلبش هست . 
سلام عزیزم :)
واقعاً هم...
چقد حس خوب داشت.
ممنون
قابلی نداشت سمانه‌ جانم.
ای بابا همه ما اینطوری شدیم چرا؟تو وقت عزا یاد فقراییم اما بازهم کمک نمی کنیم

وقت شادی هامونم که بیخیال دیگه نمی گم

چون یکسری چیز هارو آدم میبینه واقعا عذاب میکشه
صرفاً بهونه‌ست. خدا عاقبتِ همه رو ختمِ بخیر کنه.
منم داشتم دوستی که خیلی بی‌قید نبود ولی خیلی هم سفت و سخت نبود، رفت راهیان‌نور برگشت چادری شد، گفت اونجا چادر داشتم برگشتم از شهدا خجالت میکشم درش بیارم :)

+ کلا محرم و صفر و ماه رمضون که میشه انگار فقرا زیاد میشن منتهی عید و موقع سفرهای ترکیه و دبی و تایلند و ... همه‌ی ملت یه دفعه ثروتمند میشن هیچ فقیری نیست!! تازه هیچ جا از فقرا ابرومندانه‌تر از موقع نذری دادن پذیرایی نمیشه، چون سر سفره‌ی نذری هممون فقیریم،‌گدای ائمه.
چه دوستِ خوبی :)

+ احسنت. خیلی قشنگ گفتی.
واقعا هم این حرفای قسمت دوم نوشته‌ت دیگه تکراری و فرسایشی شده. وقتی هدف فقط گیر دادنه، هر چقدرم تلاش کنی طرف قانع نمیشه.

و قسمت اول پستت هم عجیب به دل نشست :)
کسی که نخواد قانع بشه طبیعتاً حرف زدن باهاش مثلِ فرو کردنِ میخِ آهنین در سنگه.

خدا رو شکر :)
سلام حوا گلی:)
 چه خوب ‌که خدا هواشو داشته و عشق خودش و اهل بیت عزیز رو یه دلش انداخته بوده^_^
سلام عزیزِ دلِ خواهری :)
خیلی :)
سلام فقط اسمتو بگو

سلام :/
آدمارو نمیشه از ظاهرشون قضاوت کرد همه ی ما اون ته قلبمون یه عشق خاصی به حسین داریم حتی اگه انکارش کنیم
همیشه هم بحثِ ظاهر نیست همین که طرف به زبون بیاره خیلی چیزها رو باعث می‌شه تصوری که از شخصیتِ اون شخص توی ذهنمون شکل می‌گیره ما رو به سمتی ببره که دیدنِ همچین حسی به سیدالشهدا توی وجودِ اون شخص یکم متعجب کنه ما رو.
التماس دعا
محتاجیم به دعا
سلام 
ی عده میشه حرف های دارن که بزنن ولی خودشون رو نمیبینن 
همیشه از این حرفا بوده ولی بازم هم محبت حسین پر رنگ تر از این حرفا بود

خواهرم التماس دعا
یاعلی
سلام و درود
همینطوره.

محتاجیم به دعا عزیزم
علی یارت
عـــااالی نوشتید
لطف دارید.
خوشبحالش :) خدا حفظش کنه...
خیلی خوبه ادم زودتر زندگیشو با معنی کنه...البته سخته...


+بله درسته، اما وقتی حرفی برای گفتن ندارن باید همین حرف های مزخرف رو هرسال بشنویم (زخرف گفتاری که ظاهرش زیباست اما در باطن باطله)
الان که ایران نیست اما مطمئنم این روزا حالش حالِ عجیبیه.
بله خیلی

+ عادت کردیم
+ یک درصد هم فکر نمی‌کردم شما باشید. خوشحالم :)
سلام حوایی مهربون خوبی؟
حب الحسین یجمعنا....
سلام عزیزم :) ممنونم تو خوبی؟!
چقدر آرامش داره همین چند کلمه...

این  صدای  تپش  قلبم  نیست

درحسینه ی دل سینه زنی ست

هم آیه و هم کتاب می گفت حسین
هم لیلی و هم رباب می گفت حسین

اعضاء و جوارح قتیل ره عشق
در خون خودش خضاب می گفت:حسین

شرط نزول کوثر رحمت دعای توست

اصلاً تمام خلقت عالم برای توست

این اشکها برای دلم توشه می شود

اذن طواف مرقد شش گوشه می شود

ما سالهاست در غم تو گریه می‌کنیم

هم ناله با محرم تو گریه می‌کنیم

در ماتم تو محفل اشک است چشم ما

اصلا بنای هیات ما روضه محوریست

شدی آواره که اسلام نگردد تحریف

کاش آوراه این حکم ولایت باشم

راه ورود عمه ی سادات بوده است
سقف ورود هیئت اگرخَم گرفته ایم
شعر محرمی برای حوایی <<همییشه یادم میمونه چقده شعر دوست داری 😊>>
التماس دعا 🙏
چقدر تو مهربونی آخه :) دستت درد نکنه عزیزم
محتاجیم به دعا. تو هم واسه من دعا کن.
مثل همیشه عالی نوشتی حوا خانوم
لطف دارید
خدا شقایق خانوم و شما و همه دوست داران اهل بیتُ حفظ کنه. التماس دعا
خیلی ممنونم. محتاجیم به دعا
##$%^$$#@!!$^%&^&**(؟
شما را چه شده؟!
سلام و وقت بخیر بر حوا خانم)
امیدوارم خوب و قبراق بوده باشی.
با هم یه نیم نگاهی به فرازی از زیارت اربعین بیافکنیم:

وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ.
و جانش را در راه تو بذل کرد، تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند.


سلام و درود بر استادِ بزرگوار
 
کاش درک کنیم...
دعا کنید حب حسین ، رفتار و اعمال‌مون هم اصلاح کنه
همه با هم دعا کنیم.
ان شاءالله عزاداری سال بعد
پیاده روی کربلا
 به همراه امام زمان مون
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام عزیزم
ان‌شاءالله

+ بالاخره چیزی که می‌خواستم شد :) باورت می‌شه؟!
خوب نوشتین

+این جماعتی که اینگونه دلیل میتراشن برای هرچیزی یه اعتراضی دارن
خوب خوندین :)

+ همینطوره
قشنگ بود
:)
:)
فقط اسمتو بگو
شما فکر کن حوا
خوش ب حالش ...
می رفتین ی احوال پرسی می کردین باهش :)
راستش شک داشتم خودش باشه از طرفی شوکه بودم واسه همین اصلاً نفهمیدم چطور از کنارش رد شدم :)
سلام .
دنبال تهِ تهش باشم یا نباشم :)
سلام و درود
باشید :)
حب الحسین یجمعنا 😍😍😍😍
التماس دعا عزیز دل...
محتاجیم به دعا خاتون جان
برای پ.ن ات باید بگم آخه کسی عروسی و تولد و برای رضایت امام حسین نمیگیره ولی ما عزاداری های محرم و شام محرم و برای امام حسین میدیم...
البته من با اینکه بدن همش رو به فقرا موافق نیستم چون خیلی ها برای شام میرن و همین شام هم بهونه ای میشه برای یه پیوند دوباره....
طبیعیه خب. کلی گفتم.

درسته
مثل همیشه بسی دوست داشتنی :)
قربانِ شما :)
۱ و ۸۰۰ کاااالبااااس ؟؟؟؟؟ :/ 
آره. عکسش رو هم دارم :|
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


ایام بر شما تسلیت باد


یاد این روایت افتادم که طرف رفت پیش امام جواد سلام الله علیه و آله و عرض کرد: از گناه خسته شده ام...چیکار کنم؟
فرمود: فرّ الی الحسین
(به سمت حسین فرار کن)




و در مورد نذری...
یه بنده خدائی می گفت پول نذری را همون فقرا می دن، کجای کاری؟



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام و درود

بر شما هم

...

چقدر خوب گفتن

خیلی ممنونم. همچنین.
علی یارتون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
**** **** *** **** ****
:/
الهی شکر... هزااار مرتبه شکر :)
بله که باورم می شه. ما کسی رو داریم که اگر زمین و زمان بگن نه، وقتی بخواد می شه :) مهربونترین و بخشنده ترین.
خیلی خیلی خیلی برات خوشحالم حوا... ان شاءالله که سراسر این خواسته ات خیر باشه و بهترین ها رو رقم بزنی :))
^_^
نمی‌دونی چقدر خوشحالم :)
ممنونم مهربون جان. اینطوری احتمالِ اینکه ببینیم همدیگه رو بیشتر می‌شه :)
فقط
:)
(:
خوشبحالت ک دوستت رو دیدی که تغییرِ مثبتی کرده...
دوستایِ دبیرستانِ من که روز به روز داغون تر میشن!

التماس دعا تو این شب‌ها و روزها
خوشا به حالِ خودِ شقایق که اینقدر عاشقه :)

محتاجیم به دعا
سلام حوا جان :)
میگم هر وقت وقت کردی اگه تونستی و دوست داشتی یه سری بزن وبلاگم. یچیزی نوشتم ^_^
سلام عزیزم :)
شرمنده این چند روز خیلی درگیر بودم. الان میام :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** *** **** ****  ** *** ***  **** **** ****

واقعاً ۱۲ ساله هستی شما؟! :/
فک کنم فهمیدم ی چیزایی .
اگه آدمو امام حسین درست کنه خیلی خوش ب حالشه ...
کاش یه نگاهی به ما هم بکنن ...
خلاصه‌ش اینکه بحث، بحثِ دله...
چیزی نشده بزبان مغولی بود!
آها :)
داره بارون میاد :)
نرم نرم :)
بوی خاک
و یه فنجون چای سبز لب ایوون... هوای نسبتا خنک و آسمون نیمه ابری
جات سبز حوای من :))

+ معلومه حسااابی مشغولی ها :) خیییلییی برات خوشحالم حوا. خیییلییی زیاد.
++ یه قدم به من نزدیکتر می شی :)
چه عالی :)
(:
خوشا به حالت ^_^

+ خیلی زیاد درگیرم. عزیزم ^_^
++ آره :)
پستاتون مثل همیشه خوبن مرسی که وقت میزارین
لطف دارید
این از برکت اعتقادش به محرم و امام حسین (ع) است .

محرم تسلیت باد ...
همون حب الحسین...

بر شما هم
دوست دارم
برید دنبالِ کار و زندگیتون
دقیقا من هم همچین دوستِ شقایق نامی دارم...

الهی که محرمت بیخیر :)
خدا همه شقایق ها رو حفظ کنه.

عزیزم :)
چ زیبا بود
نگاهتون زیباست.
چند روز پیش توی یکی از گروه ها همین بحث ها پیش اومد، طرف گفت آره ما خرجمون زیاده و به فکر فقرا نیستیم ولی خب ادعایی هم نداریم و نمیگیم مومنیم و فلان.
ولی شمایی که میگی مذهبی هستید و فلان، ازتون توقع میره که به فکر فقرا باشید...
در کل کاش مردم کمی به جای این تفرقه افکنی ها و بیشتر دشمنی انداختن بین همنوعان خودشون، تمرین انسانیت میکردن چرا که از همین انسانیت به خدا میرسن.
اتفاقاً این حرف ها از جایی میاد که عاملینش دنبالِ ایجادِ تفرقه هستند.
خیلی تعجب می کنم که ماها چرا یاد نگرفتیم به عقاید همدیگه احترام بزاریم، و فقط و فقط دلمون می خواد ثابت کینم که عقاید ما بهتره
کاش یاد بگیریم اینهمه تو کارای همدیگه دخالت نکنیم و سبک زندگی خودمون رو داشته باشیم، حتی اگه تنها آدمی باشیم که توو کره ی زمین به این سبک زندگی می کنه 
من شخصاً سبک زندگی خاص خودم رو دارم و نه با کسی مقایسه می کنم نه به سبک زندگی کسی گیر میدم.
بزارین هر کسی هر طوری که راحته و البته در چهارچوب انسانیت هست زندگی کنه خوب
فکر نمی کنم به عقایدِ کسی توهین کرده باشم یا گیر داده باشم. توی زندگیِ کسی هم دخالت نکردم. سعی هم نمی کنم بگم عقایدِ من بهتره. کلاً حرفم چیزِ دیگری بود :) با چوب که نمی خوام بگم فلانی تو باید بشی همونی که من می خوام! شما هم هر مدل که راحتی زندگی کن به من ارتباطی نداره. موفق باشید :)
عشق به امام حسین علیه السلام معجزه میکنه
:)
التماس دعا حوا بانو جان
حرف های آخر پست هم بیشتر از طرف کسانی شنیده میشه که خودشونو میزنن به اون در...به قول خودت حرف جدید بزنید لطفا
عاقبت بخیر باشی

همینطوره :)
محتاجیم به دعا عزیزم

سلامت باشی
به پینوشتتون این نکات رو وارد میدونم:
1. در شرایط وحشتناک اقتصادی الان، اینکه ساعت یک شب یه عدس پلو یا قیمه بدیم دست هر نفر بگیم بیا برو خونه واقعا دردی از کسی دوا نمی‌کنه. ولی اگه با همین پول، بخشی از جهیزیه یه زوج رو تامین کنیم؛ یه زندانی ناخواسته رو از بند نجات بدیم، خرج دوا و درمون یه بنده خدا رو بگیریم؛ به خدا اثرش خیلی بیشتره. همین که جلوی ذلت یه مومن رو بگیریم و مشکلش رو حل کنیم خودش خیلی ارزش داره. در نهایت هم کل خونواده و اطرافیان او فرد خودش رو تا ابد میدون امام حسین و عزاداری حسینی میدونن. ولی نذری دادن؛ اونم الان که هرکسی سه تا چهارتا میگیره و برای یه ماهش قیمه ذخیره میکنه غیر از اسراف چه معنی داره؟ با این هزینه‌ها توی هر شهر میشه هر شب دست دوتا خونواده گرفتار رو گرفت!
2. بر فرض هم که نذری دادن درست‌ترین کار ممکن باشه؛ جواب کسایی که میگن هزینه نذری رو خرج فلان چیز کن، این نیست که بگیم بیا خرج سفر آنتالیات رو بده مثلا. اینکه بگیم چون فلان قشر جامعه به فقرا کمک نمیکنن پس اگه ما هم نکنیم یا اینکه بگیم چون فلانی خودش کمک نمیکنه حق نداره به من بگه کمک نکن درست نیست.
ببخشید اگه طولانی شد. 
۱. نذری اصولاً تعریفِ مشخصی داره. من یه حاجتی داشتم نذر کردم خدا حاجتم رو داده منم بر گردنم هست ادا کنم. حرفِ شما اشتباه نیست اما بدترین حالتِ ممکن رو در نظر گرفتید که قطعاً نمیشه به کل نسبت داد. همیشه واسه هر چیزی یه عده هستند که کارشون بلنگه. بیاید بگیم کاش از این به بعد نذرهامون این باشه که اگه به خواسته دلمون رسیدیم دستِ یه نیازمند رو بگیریم یا واسه جهیزیه کمک کنیم. اینطوری بهتر نیست؟!
۲. من همچین حرفی زدم؟! خودتون هم خوب می دونید این حرف ها از کجا میاد. اصولاً این مدل آدم ها دلشون به حالِ فقرا نسوخته. من هم نگفتم چون شما کمک نمی کنید ما هم نمی کنیم.
ممنونم که وقت گذاشتید :)
منم قبلا مثلا شاید تا پارسال فک میکردم این خرج های محرم رو بدیم به فقرا بهتره. بعدا گفتم ای بابا. این همه تجملات و چه و چه... اونا رو خب خرج فقرا کنیم!!! 

چند روز بود وبت نیومده بودم دلم تنگت شده. خوبی حوا جونم؟
هر چیزی به جای خودش خوبه :)

الحمدالله شما خوبی؟! منم چند روزی نبودم.
عزیزم :)
حالت که خوبه ؟ 
حالا اکه وقت نداری میخوای نرو خیلیم چیز جالبی ننوشتم راستش ^_^
مهربون :)
الحمدلله. تو خوبی؟!
رفتم. همون که راجع به هندسه بود؟! تو همیشه جالب می نویسی عزیزم ^_^
عزیزم تو انقدر خوب و پاکی دعا میکنم هر جا هستی خوب و خوش باشی
لطف داری مهربون :)
میدونم، اون دو خط آخر رو خودم نوشتم، ادامه ی حرف اون فرد نبود :دی
می دونم :)
ای جان :))
شکر که خوبی و شد اونچه می خواستی :)) الهی همیشه به شادی و خوشی
مشتاق دیدار ♡___♡

+ قبلا وقتی می دیدم نیستی، ناراحت می شدم که این تنها راه ارتباطیم باهاته و نمی تونم طور دیگه ای سراغت رو بگیرم و نگرانت می شدم، ولی این روزها مطمئن بودم خوشحالی و مشغول... خوشحال بودم از خوشحالیت :))
++ خیلی دوستت دارم ❤
جانت سلامت ⁦^_^⁩
مثلِ معجزه بود یجورایی :) قربانت
خیلی زیاد ⁦:))

+ بهترین رفیقِ دنیا ⁦^_^⁩ ممنونم که هستی :)
++ من خیلی خیلی بیشتر مهربونم جان ♡
بله من 12 سالمه
توی این سن و سال این حرفا چیه خب :/
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
** ***** **** ****
بس کنید لطفاً
تسلیت میگم این ایام رو ..
التماسِ دعا
ترو خدا
چی؟!
با من دوست شو
شما برو با هم‌سنِ خودت دوست بشو :/
چه قدر این پستت، پر از حرفِ دل بود...
:)
يكشنبه ۲۵ شهریور ۹۷ , ۰۹:۵۷ پتیلن صنعت تولید و فروش لوله پلی اتیلن
با سپاس عالی بود 
از وبسایت و وبلاگ ما هم دیدن نمایید 
www.pethylene.com
:)
سلام حوای نازنینم
مثل همیشه عالی بود
سلام مهربون :)
عالی خوندی
سلام و ممنون از مطالب بسیار مفیدتون
سلام و تشکر
کسب درآمد فقط با مرور گر گوگل کروم
کافیه یه گوشی یا لپ تاپ یا کامپیوتر و یه خط اینترنت داشته باشی

http://bitminertab.mihanblog.com/
برای کسب اطلاعات بیشتروپاسخ به سوالات به آدرس اینترنتی زیر
omidali00721@gmail.com
ویابه آیدی تلگرام زیرمراجعه فرمایید:
@Therichestmen
😍
:)
عالی بود
لطفا از سایت ما هم دیدن نمایید. شیک بار

جمعه ۲۰ مهر ۹۷ , ۰۹:۳۵ محمدبوژمهرانی
سلام و درود
سایتتون عالیه
لطفا به سایت آموزشی ماهم سر بزنید
http://atsiz.ir/
يكشنبه ۲۲ مهر ۹۷ , ۰۷:۴۷ محمدبوژمهرانی
سلام و درود ساییتون عالی مممنون از شما
جهت دانلود رایگان آموزش های آکادمیک روی علامت کنار  محمد بوژمهرانی کلیک کنید.
http://atsiz.ir/
جمعه ۲۷ مهر ۹۷ , ۱۶:۲۸ محمدبوژمهرانی
عالی بود آدمین گرامی
لطفا به سایت آموزشی ما هم سری بزنید.
شله میدیم .
سلام خیلی عالی بود . ویزای عراق
سولاردام

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

يكشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ , ۱۴:۲۹ • °والضُـحی ° •
همون نوری که اولش، مث ی مهتابی نیم خاموش، تو قلب شقایق خانم چشمک میزد؛ نهایتا خورشیدی شد و تو تمام قلب رفیقتون، گل شقایق کاشت. 

وبلاگتون قشنگه:)
به‌به :)

لطف دارید :)

کاش توی این روزها بازنشر می‌کردین این پست قشنگ رو‌ :)

بازنشرش نمی‌تونه حسِ خوب منتقل کنه وقتی نویسنده‌اش حالش خوب نیست :)

سلام علیکم.

چقدر لذت می برم وقتی می بینم در میان این همه هیاهو و این همه پاپس کشی ، ااینچنین ساده و زیبا از عشق و مولا می نویسید 

 

من که احساساتی شدم

 

دعا می کنم خیر دو جهان براتون سرازیر بشه

این جهان خیلی زودتر 

سلام و درود
لطف دارید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan