حریمِ خصوصیِ عمومی

اینستاگرام ندارم اما هر از گاهی سری به صفحاتِ چند نفری می‌زنم. نمی‌دونم چی شده که باعث شده ما فکر کنیم باید جزئی‌ترین اتفاقاتِ زندگیمون رو با دیگران به اشتراک بگذاریم. اولین‌ ظرف‌ شستنِ دو نفره مثلاً :| مهمونی‌هامون، تولدها، دورهمی‌ها، بشقابِ غذامون، خریدهامون، دعواها و آشتی‌هامون، شرحِ دلیلِ یکسری تصمیم‌هامون که هیچ ربطی به دیگران نداره و هر چیزی که فکرش رو بکنیم! بعضی پست‌ها طوری هستند که قشنگ مشخصه طرف وسطِ یه بحثِ احساسی یهو گوشیش رو بیرون آورده گفته بذار یه عکس بگیرم مطمئن باش n تا لایک می‌خوره! این در حالیه که عکسی از زندگیِ شخصیِ بعضی آدم‌های مشهور و خیلی مشهور یا همون سلبریتی‌ها در هیچ کجای فضای مجازی دیده نمیشه.

اشتراکِ حسِ خوب و لبخند نشوندن روی لب‌های بقیه خیلی هم عالیه اما یه لحظه‌هایی از زندگی فقط و فقط مالِ خودمون هستند. یکسری لذت‌ها تقسیم شدنی نیستند. مخصوصاً اولین‌های زندگیِ متاهلی که من فکر می‌کنم تمامِ حالِ خوبش فقط باید واسه خودمون باشه. اشتراکِ این لحظه‌ها حتی می‌تونه تاثیرِ منفی داشته باشه. همین که یه نفر با حسرت بگه خوشا به حالشون خودش ظلمِ بزرگیه. ای کاش قبل از انتشارِ هر عکسی از خودمون بپرسیم من واسه چی دارم این کار رو می‌کنم بعد منتشرش کنیم.


اینستاگرام متاسفانه شده لانه فساد .
خنده‌دار شده حتی! آدم حس می‌کنه وسطِ خصوصی‌ترین لحظه‌های زندگیِ مردمه.
اصولا ملتی هستیم که گند همه چی رو در میاریم :|
موافقم :|
منم اینستاگرامم رو خیلی وقته پاک کردم داشتم افسرده میشدم...
فکر می‌کنم کارِ خوبی کردی
اینستاگرام فقط آن جا که من و همسرم ایستاده بودیم میز خالی شود
و خانم سر میز مشغول عکس گرفتن از کبابهایش بود
و حتی بدتر...
دقیقا
:)
من یه ایمیل و وبلاگ دارم و دیگر هیچ :)
من ایمیل هم تقریباً ندارم :| یعنی یدونه ساختم واسه عضویت در بیان که یادم نیست چی بود و چی شد :)
دقیقا حرف حق ...
ممنونم که تایید می‌کنید.
به اون دسته ادما باید گف هرچیزی حدداره
مگه می‌شنوند؟!
جشن تعیین جنسیت بچه رو لایو میذارن اینستا:|
من اصلا با اصل جشن تعیین جنسیت هم مشکل دارم:))) چه برسه به این که بیای با یه عالمه غریبه هم به اشتراک بذاریش.
الهی العفو :|
من نیز :)
این نشون میده که مردم خیلی کمبودمحبت دارن...
شاید. همه‌ چیز به این ختم نمیشه...
البته اینستاگرام فقط توی ایران بد شده مگر نه اگه خوب استفاده بشه اپ خوبیه
از هر چیزی میشه استفاده‌ی خوب کرد.
یاهم اینکه خوشون فوضولن و فکر میکنن بقیه هم مثه خودشونن...یا شایدم مطرح کردن اینطورچیزها الان مد به حساب میاد
یجورایی همه‌گیر شده. هر کسی دلش می‌خواد نشون بده چقدر زندگیِ محشری داره. نمی‌فهمم چرا :)
ما که اینستاگرام نداریم و از اینا خبر نداریم:||
بنده هم با اینستاگرامِ خواهر که کلاً فعال هم نیست گاهی سر می‌زنم به این فضای عجیب! :)
بنظرم این کارا نشون میده که طرف چقدرزندگیش بده...نتایج معکوسی داره
همیشه هم اینطور نیست. کلاً لزومی نداره من و شما در جریانِ جزئیاتِ زندگیِ دیگران باشیم :)
سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ , ۱۲:۳۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
من چندباری خواستم برای خودم اکانت درست کنم و با پرسش که چی بشه؟ روبرو شدم! و بی خیال شدم:-)
:)
نه من قصد رفتن به جزئیات زندگی دیگران رو ندارم...خواستم یه تحلیلی ازاین موضوع داشته باشم.
من نگفتم شما همچین قصدی داشتی :) منظورم این بود که دیگران نباید همه چیزِ زندگیشون را به اشتراک بگذارند.
دقیقا واقعا استفاده از اینستاگرام تو ایران رو باید به مردم آموزش بدن...
کسی که نخواد بفهمه، نمی‌فهمه.
سلام حوا گلی^_^
درست میگی، خیلی وحشتناکه...
و از اون بد تر یکی از فامیل های دور ماست که پسر ۹ سالش اینستاگرام داره🙈
در حالی که من حتی نمیدونم چجوری استفاده میشه:||||

سلام عزیزم :)
فضای خوبی نیست مخصوصاً برای بچه‌ها.
من فکر میکنم هرکسی خودش به تنهایی از چیزی استفاده ی درست رو ببره و کاری به دیگران نداشته باشه مشکل حله.... 
می‌دونید که خیلی مونده تا به همچین مرحله‌ای برسیم :)
چی بگم
هر چه می‌خواهد دلِ تنگت :)
سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ , ۱۳:۳۷ دریا _ گاه نوشته های من
متاسفانه کامنتهای اینستای بعضی ها را نگاه میکنم همش توهین و بد و بیراه است طرف به خودش زحمت خوندن کامنت هم نمیده که پاکشون کنه
متاسفانه...
من نداشتم تازه نصبش کردم :|| افتضاحه ادم حس بدبختی میکنه حتی اگه حالش با خودش خوب باشه :دی :| سال قبلم یه اکانت ساختم و دوستا رو فالو کردم و اینا ....روزها گذشت ومن حرفی برای گفتن نداشتم وهرچیم میخواستم بزارم میگفتم که چی؟؟؟:| بعدش منصرف میشدم در نتیجه کلن پاکیدم:)))
حالام چون میخواستم پیج ههایی که دوس دارم دنبال کنم ساختمش بدون اینکه پستی بزارم:))
باهات موافقم در کل:))
درود بر تو :))
هیچی دلم نمیخواد بگم.سکوت برای این موضوع مناسبتره
از یه جایی به بعد آدم حتی نمی‌تونه سکوت کنه و بگذره! بس که روز به روز اوضاع بدتر میشه.
من چندماه پیش به اصرار دوستم اینستاگرام نصب کردم ولی فقط دو ساعت بیشتر روی گوشیم نبود حوا.باور میکنی؟ از یه چیزا حالم بهم خورد,چیزایی که حتی وقتی دیدم هم نمیتونستم باورش کنم 
حالا تصور کن کوچولوهامون هم توی این فضا هستند و می‌بینند و می‌شنوند و می‌خونند...
آره.گاهی از بچه های توی کوچه حرفایی میشنوم که هم از آینده میترسم هم نگران میکنه هم غیرقابل باوره برام.
ماها چقدر معصوم بودیم..
بقولِ حضرتِ عشق معصومیتِ از دست رفته!
اینستاگرام یعنی زندگی با صدای بلند! و البته فکر نمیکنیم که این صدا داره چندنفر را اذیت میکنه...

یه مستند دیدم میگفت در سال های اینده میانگین فضای حرم شخصی به زیر۳متر میرسه!
ولی امارش الکی بود همین الانش سه نفر تو حلق من هستن:)
دقیقاً...

سه تا باز بهتره :| خیلی بیشتر از این حرفا :))
یه زوج هستن مینا و علیرضا تو اینستا پست میزارن، یعنی یه جوریه که هر وقت پیجشونو میبینم بغض راه گلومو میبنده. 
همچین تو پیج های هم قربون صدقه هم میرن 😔
کارِ اشتباهیه. ابرازِ علاقه که نباید عمومی باشه.
یه جا خوندم که افرادی که بیشتر از بقیه از خوشی‌ها و لحظه‌های زندگیشون تو اینستا عکس میذارن، کسایی هستن که کمتر از بقیه از زندگیشون راضی‌ان!!
منم واقعا موافقم که نباید همه لحظه‌های زندگی رو فریاد زد...
چه خوب، چه بد.
چه اینستا، چه استوری واتس‌اپ چه حتی همین وبلاگ!!
همیشه باید فک کنیم که اگه کسی اینا رو نداشت، چه حسی پیدا میکنه.
دارم به این فکر می‌کنم که چطور به اینجا رسیدید :) در کل خوش آمدید هم‌استانی ^_^

درگوشی: دارم به خودم فکر می‌کنم. به این که چند تا از پست‌هام حالِ یه عده رو بد کرده...
من اینستاگرام دارم و ۷۰۰ تا هم پست دارم😌 کلا دو تاش عکس خودمه ۲۰۰ تاش غرغره. بقیش اسکرین شات کتابه.! توی وبلاگ معرفی کتاب و های لایت کردنش سخته اما تو اینستا خیلی راحت میشه کتاب شیر کرد. پیجم بسته اش ۷۰ نفر دنبالم میکنن و ۱۰۰ نفر رو هم دنبال میکنم که بیشترشون فروشنده عروسک روسی ان و پیجای کتابخوانی. 
خیلی هم خوب :) میشه استفاده‌ی خوب کرد.
سلام

"منتشر می کنم تا چشم بقیه در بیاد" اینم یکی از جواب هاست


خیلی باحاله
ملت رودررو هیچ حرفی با هم ندارن و نمی زنن اما در اینستا همچین مطالب عشقولانه می نویسن ک کسی ندونه فک می کنه اینا لیلی و مجنونن


همش کار استکباره -____-
سلام و درود

متاسفانه...

اینم حرفیه :))

:)
چرا خیلی مونده. خودت چقدر کار داری تا بخوای از اینستاگرام درست استفاده کنی؟ همه به همین شکل.  مسئله اینه که نمیخوان. و منی نوعی فکر میکنم که اگر من به تنهایی استفاده ی درست ببرم، بهم میگن اُمُل. یا مورد تمسخر قرار میگیرم یا منزوی میشم.

والا من علاقه‌ای ندارم به اینستاگرام ولی خب حق با شماست. سوالم اینه که چقدر براتون مهمه امل خطاب بشید؟!
بهترین عنوانی که میشد واسه این کار انتخاب کرد...
:)
من مخالفم
درسته بعضیا پست های خیلی بیخودیو ناجور میزارن که آدم حتی روش نمیشه نگاشون کنه
ولی در کنار اون بعضی پیج ها هم هست که خیلی به درد بعضیا میخوره
مثلا یه نمونه مدل لباس یا مثلا بعضی پیج های خنده دار
درسته خودم تو صفحم مطلبی نمیزارم ولی دنبال میکنم اونارو
و اینکه دلیل نمیشه چیزایی که مناسب نیستن رو ما دنبال کنیم یا حتی نگاه کنیم
مثه تلگرام مثلا که اگه بخوایم استفاده نادرست کنیم اووووه میشه تا تهش رفت.
من ولی با شما موافقم :) نگفتم اینستاگرام بده! فقط به زیاده‌رویِ یه عده معترضم.
سلام
هیچ برنامه و اپلیکیشن نو ظهوری مثل تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک و ... به خودی خود، اشکال نداره بلکه این طرز استفاده ی نادرست ماست که توی دنیای مجازی عمق وجودمون رو با همه ی کجی ها و نادرستی هاش به نمایش می گذاریم و می خواهیم عقده گشایی کنیم!
سلام و درود
حرفِ منم همینه.
اینا به کنار، چند روز پیش توی قسمت وضعیت‌های واتساپ
یه نفر یه عکس گذاشته بود زیرش نوشته بود آبجیم و دوستاش (یعنی خود طرف اصلا اونجا نبوده و مایی که نگاه میکردیم حتی آبجی اونو نمیشناختیم چه برسه به دوستای آبجیش)
و شگفت‌آورتر اینکه عکس بعدی، نوشته بود: اینم شام آبجیم و دوستاش. :/
متاسفانه از این موارد زیاد دیدم.
نمی‌فهمم چرا :))
انقدر که از اینستاگرام بدم میاد از آمریکا نمیاد :)
اینستاگرام یه زمانی خوب بود ، الان به گند کشیده شده.
:(
و من به شخصه شاهدِ ضربه خوردنِ یکی از اطرافیانِ دور از همین اینستاگرام بودم...
من همیشه اول یه بار پست های تو رو با تصور حریر میخونم. بعد تهش میگم ا نه حوا بود! از اول!
به نظرم میشه فضاشو غنی کرد. نه اینکه لزوما از اینستا دست کشید.
من ازش خیلی استفاده میکنم. در زمینه ی زمین شناسی و انواع سنگ ها و هنر اسلامی خصوصا خوشنویسی.
خلاصه که از منظر دیگر، بسیار هم کاربردیه. 😊
چرا؟! :))
منم نمی‌گم باید دست بکشیم.
خیلی هم عالی :)
میخوان گستره ی حریم خصوصی رو افزایش بدن!!😁
مث کشور گشایی و ازین حرفا!!😂😂
یاسی :)))
همه چیزو به اشتراک میزارن  .اولین ماه گردمون اولین رستوران رفتمون اولین باغ رفتنمون اولین خریدمون خرید جهیزه و هزار چیز دیگه.و تازه شده صفحه حرفای به در بگو دیوار بشنوه.اگه یسیری ملاحضات نبود تا اتاق خواب هم پیش میرفتن.منکه هیچ حسی جز حسرت حس نمیکنم با دیدن این عکسا.
متاسفانه همینطوره...
زندگی با صدای بلند!!
واقعا
بله
من خودم به شخصه هیچ علاقه ای به زندگیه خصوصی مردم ندارم، چون هیچ جذابیتی برام نداره، کسایی هم که اینطور افرادو دنبال میکنن مطمئنا از روی هم حسی نیست
اکثرا جوونهای مجردی هستن که با دیدن این عکسها غصه میخورن که تنها هستن
پس چه لزومی داره که عکس دو نفره بزاریم و به دیگران حسرت بدیم
یه چیزایی فقط و فقط مالِ خودمون هستن. نمیشه با بقیه شریک شد ولی خب گویا دوست داریم زندگیمون رو بکنیم تو چشمِ بقیه :|
اینستاگرام تنوعِ وسوسه کننده ای داره ! 
همون بهتر که ندارین ...
متاسفانه...
:)
فاز اونایی کنکوریایی که از کتاباشون عکس میگیرن و میگن سلام فلان ساعت درس خوندم امروز دیروز مریض بودمم نمیفهمم من:/بعد اینکع ادم جرعت نمیکنه بره تو اکسپلور انقد که...واقعا چیشد ک اینجوری شدیم؟!
منم :) البته خودم گاهی غر می‌زدم زمانِ کنکور :| ولی گزارشِ کار نمی‌نوشتم.
جالب اینه که مذهبی و غیرمذهبی هم نداره. همه با هم داریم تیشه می‌زنیم به ریشه خودمون.
سلام 
دنبال شدید . لطفا دنبال کنید . ممنون
http://glossary.blog.ir

سلام و درود
سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ , ۱۶:۴۱ ح م کامران نیرومند
وقتی همه با هم علیه هم هستند دل و مغز یکدیگر را پریشان میکنند چه احتیاجی هست یکی از اون ور آب بمب اتم طرف ما پرت کنه...
این موضوعی که مطرح کردید خیلی گسترده‌ست... فراتر از فضای مجازی.
سلام
به نظرم تلویزیون روی این مسائل خیلی تاثیرا داره و گذاشته
مثل اینکه توی یه برنامه تلویزیون یه خانواده رو دعوت کردند و به شوهره میگه به خانمت ابراز محبت کن (جلوی تماشاگرا و جلوی دوربین)
سلام و درود
می‌دونم کدوم برنامه رو می‌گید. منم حسِ خوبی ندارم نسبت به این کار. یعنی چی آخه؟!
خخخخ

انتشار زندگی 
راستیش باحاله 
باحاله؟!
موافقم.
و به نظرم برای هر چیزی باید فرهنگ سازی بشه. این فرهنگ سازی اول باید در خونواده آموزش داده بشه.
توی مهمونی ها دیدم که بچه های بجای بازی های بچه گونه مدام بازی برای هم می فرستن! خیلی ناراحت کننده ست وقتی نوازد رو با گوشی سرگرم می کنن! خب عادت می کنه به این وسیله و واونقدری مشغله ها زیاد شده که اصلا برای پدر و مادر مهم نیست بچه چه می کنه!
ماها به لحاظ فرهنگی خیییلی ضعیف تشریف داریم.
دقیقاً
پسرعموهای دو ساله‌ی من به قدری حرفه‌ای با گوشیِ زن‌عمو کار می‌کنند که آدم می‌مونه چه عکس‌العملی نشون بده :|
جوابت در کامنت "اردیبهشت" که گفتی "بقول حضرت عشق معصومیت از دست رفته!" یعنی ایشون رو می شناسی؟ یعنی پیداش شد بالاخره؟
مگه گم شده بود؟! :))
خاصیتشه حوا
هر کدوم ما در اون فضا دچار این مشکل نشیم در معرضش هستیم
موافقم. من خودم اعتراف می‌کنم گاهی دچارِ اشتباه شدم.
کاملاً موافقم...
درود بر شما :)
خب یه سریا اصلا فکر نمیکنن به نظرم! و خیلی جو گیرانه عمل میکنن وگرنه این نمیشد قطعا...!
همینطوره...
ای کاش!
جهالت مدرن...
جهالتِ مدرنی که روز به روز گسترده‌تر میشه...
اتفاقا در چنین مواقعی اصلا برام مهم نیست امل خطاب بشم. ببینید تلگرام من صرفا به جهت این فعاله که عکس مشتری هامو بتونم برای لابراتوآر بفرستم که چاپ کنن. عملا یک جای راکد و بی حرکته. چی بشه یکی از دوستان بلاگر، پیامی بده یه گپ و گفت چند دقیقه ای در حد چه خبرا بکنیم و تمام. اینستای من صرفا جهتِ تبلیغات آتلیه ست و به خاطر ممیزی های جمهوری اسلامی فقط چندتا عکس کودک گذاشتم و به خاطر لو نرفتن دکوراسیونم یه مشت عکس عجق وجق. 
زیاد میان میگن اینستاتو شخصی کن. چرا به اسم آتلیه س. چرا مال شخص خودت نیست برات دایرکت دادم جواب بده. یا چرا پیدام نمیکنی تو اینستا دایرکت نمیدی؟ چرا آیدی تلگراممو گم کردی چرا به ما خبر ندادی فلانی فوت شده یا فلانی داره میاد خونمون آماده باشیم و یه مشت هم آه فدایت شوم هایی که نمیفهممشون. در چنین مواقعی خیلی هم خوبه که اُمُل خطاب بشم. چون امنیتِ خانه و خانواده و رابطه ی من و همسرم این روزها خلاصه میشه در اُمُل بودن من در شبکه های اجتماعی.
دقیقاً همون جوابی که انتظار داشتم :) درودِ فراوان بر شما.
سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ , ۲۰:۴۱ .. مــَـمــَّـد ..
حرف حقه!
:)
آره دیگه! از دست شما خودش رو گم کرد! یو ها ها ها
می شناسیش؟
+نپیچون که شیرم رو حلالت نمی کنم!
:)))
اوهوم
+ من و پیچوندن؟! :|
نه دیگه در اون حد.
من نه زیاد بهش سر میزنم و نه اینکه اصلاً سر نزنم.
متعادلم :))
خیلی هم خوب :))
حوا... نوه ارشد بودن خیلی خوبه، نه؟
بهترین مزیتش اینه که
استرس اینو نداری که پسر عمو/ پسر دایی/ پسر خاله یا پسر عمه بیان خواستگاریت! :|
فلذا حالش رو ببر! *_*
نه والا :|

آها از اون لحاظ :))
مشکلاتِ دیگری هست :|
این سریالی که گفتی رو چند شبه دارم می بینم. ترانه پایانیش بسی زیبا :)

+هی میام، هی کاری پیش میاد و باید برم... یادمم می ره از نت خروجیدن نومایم!
این چند شب نبین. منم نمی‌بینم. خیلی درد داره مخصوصاً واسه من... تلخ‌ترین خاطراتِ زندگیم رو برام زنده می‌کنه.

+ عزیزم :)))
اخ جون بالاخره یکی گفت من راست میگم:))
من که همیشه حرفات رو تایید می‌کنم :))
آهان! یادم اومد چی می خواستم بگم! هی هی

@علی کشاورز
من از صدا و سیما متنفرم
با این حال با حرف شمام مخالفم. صدا و سیما فقط چند درصدی موثره.
بیشتر به آموزش در خونواده مربوط می شه.
باید یاد بگیریم نباید هر چیزی که دیدیم و شنیدیم رو بپیذیریم و گسترش بدیم و مبلغش باشیم.
:))
سبلام . تقریبا موافقم
سلام و درود
و چرا تقریباً؟!
اگر انگیزه‌ای برای شوآف نباشه، در اینستا تخته میشه...
متاسفانه رویای ۳۰ سال پیش ما به دست "جامعه" و "جامعه مجازی" از بین رفت. رویای رسیدن به خرد جمعی پس از ده هزار سال. که فنا شد...
خون گریه کنیم؟! :(
دلیلی نداره آدم با جزئیات لخظه لحظه زندگیشو بزاره در ملا عام. به طور یقین از کم توجهی نشات میگیره.
کمبود داشتن حتی...
دستت طلا:)))
طلا دوست ندارم :| نقره خوبه :)))
واقعا؟ یهنی می بینیش؟ توی رویا نه وا! واقعیت!...
نمی دونم چرا حس می کنم می پیچونی! :|

همین که مامان بزرگ شون محسوب می شی خوفه! :دی
من از هر دو طرف، آخری ام.

دیشب برای "حامد" گریه کردم و امشب برای پسرش... خیییلییی حس بد بد بدی هست که مادرت نخوادت!

+شب خوش عزیز جان :)
نمی‌پیچونم به خدا :)

آره :)))

دیشب که من تپشِ قلبِ شدید گرفتم. مدام دعا می‌کردم مادربزرگ و پدربزرگم نبینن.

+ شبت صورتی نوه‌ی قشنگم ^_^
زادم رفت بگم
عزیزم... امیدوارم از حالا به بعدت بهترین حال رو داشته باشی :)

+هیییع! من واقعا یه چیزیم می شه! حواس پرت تر و فراموشکار تر تر شدم... ضمن اینکه بخاطر استرس زیادی که این مدت داشتم ریزش مو دارم شدید... دوری دیدگاه چه ها که نکرد... خدایااا دیدگاه رو برش گردون... دلم برای دیدگاه و مامور و "من" تنگ می باشد:(
++این دفعه دیگه واقعنی: شب خوش :))
مهربون ^_^ همچنین عزیزم :)

+ ان‌شاءالله خیلی زود خبرای عالی بشنوی رفیقم :) بخند
++ خدا پشت و پناهت :))
ایسنتاگرام،محلی برای نمایش داشته ها و نداشته ها..همین (:
بعضی صفحه‌ها آره :)
باشه:)
^_^
ب کسی بر نخوره، همه اینطوری نیستن،ولی بیا یه چیزی بهت بگم؛ تو این دنیا هر چی احمقانه تر زندگی کنی بیشتر ب چشم میایی. نمیدونم چی شده انقدر سرمون رو کردیم زیر برف
و جالبه یه عده‌ی معدود معتقد هستند باید هر کی هر چی خواست منتشر کنه چون دوست داره :)
 ما لاکچری ها صفحه مون خالیه :)) 
نه اینکه حواسمون به زندگسمون باشه ها ! زندگیمون چیز جالبی نداره :)) 
لاکچری باشید :دی
ما لاکچری‌تریم پس :)) صفحه نداریم کلاً
زندگیِ هر کسی واسه خودش جالب‌ترینه :))
سلام
هیچ دلیلی نداره به جز نیاز مردم به جلب توجه دیگر ادم ها که از ضعف شخصیت به وجود اومده
:)
شبیه کتابای روان شناسی شد نظرم
سلام و درود
اینم هست...
:)
بگیم بادا بادا مبارک بادا؟!

من وقتی فیلم و سریال درام می دیدم (الان دیگه تلویزیون نمی بینم به جز همین سریال و سر زدن به دیدگاه) روی مبل نزدیک تلویزیون می نشستم و آخرش آرتروز گردن می گرفتم که اشکهام رو نبینن! 

خیلی خیلی خیلی سپاس بی کران ^_^
هنوز نه

دقیقاً. منم همیشه روی نزدیک‌ترین مبل می‌نشینم. همیشه هم گردنم به شدت درد می‌گیره.

قربانت :)
سلام من از وبلاگ  شما خوشم امد شما هم  به وبلاگ ما سر بزنید
ادرس وبلاگ
=========================================
http://musicsingleaoe.mihanblog.com/
سلام و درود
من یه مدته میخونمت!! البته پراکنده ... از دسته حال بد کنا نیستی :)
:)
انگار که هرچیزی رو که بُلد میکنن ارزشش از اون طرف کمتر میشه .. مثل همین ابراز احساسات فراونی که مد شده ..
خیلیاش هم فقط ظاهریه.
حوا خانوم 
اینستاگرام یه صفحه شخصیه و هرکسی میتونه هر چی دوست داره  بذاره
افرادی که از زندگی شخصیشون عکس میذارن دوست دارن بذارن
تو همه جا محدود شدن تو اینستا هم محدود بشن
و افرادی که با دیدن خوشحالی های بقیه افسرده میشن همون بهتر که بشن
با دیدن شادی بقیه باید شاد نه غمگین
هرکسی هرچیزی داره خودش به دست اورده حالا چطور به دست اوردنش پا خداست
ولی هرکسی هرجوری مایل هست میتونه عکس بذاره
سلام
شما گویا اصلاً متوجهِ منظورِ من نشدی! کی از دیدنِ خوشحالیِ بقیه ناراحت میشه؟! من میگم حد و مرز داره. دلیلی نداره من جلو n هزار نفر به همسرم ابرازِ علاقه‌های شدید بکنم. یه چیزایی واسه حریمِ خودمونه. عکس گذاشتن بد نیست ولی نه هر عکسی. لزومی نداره من ذره ذره‌ی زندگیم رو بذارم جلو چشمِ بقیه. لزومی نداره راجع‌به جزئیاتِ زندگیم به بقیه توضیح بدم و عکس بذارم. من با اینستاگرام مخالف نیستم. من با عکس‌ها و فیلم‌هایی که آدم حتی شرم می‌کنه به زبون بیاره مشکل دارم. بعد هم کی دقیقاً محدوده؟! والا هر کی هر چی بخواد منتشر می‌کنه چه واتساپ چه اینستاگرام چه هر جا.
اونی که به داشته‌های دیگران حسادت کنه یا از دیدنشون ناراحت بشه که بخیله و بحثش جداست. لطفاً مسائل رو با هم قاطی نکنید.
حالا اینا که خوبه تو این اینستاگرام چیزهای عجیب غریبی ترویج میشه،مثلا تو اینستای خواهرم خیلی وقت پیش دیدم یه پیجی بود که مردم عکس جهیزیه‌هاشون و چیدمانش رو می‌فرستادن، تجمل‌گرایی از سر و کولش می‌بارید، طرف خونه‌اش ۵۰ متره به زور یه سری وسیله‌های بی‌خود توش چیده بود عکس فرستاده بود، بقیه به همین صورت،میدونی اینا چقدر تو جامعه اثرات مخرب داره؟
 من اینستاگرام ندارم، دوستام هم زیاد اصرار میکنن که نصب کن ولی راستش اصلا حوصله‌ی یه محیط جدید رو ندارم، اما تقریبا ۱،۲ ماه پیش مجبور شدم ۲ هفته اینستا نصب کنم و روزی که کارم رو انجام دادم زدم حذفش کردم، بخدا حالم داشت از محیطش بهم میخورد،اصلا یه عکس‌ها و کامنت‌هایی بود که ادم دلش نمی‌خواست تو این محیط نفس بکشه، پیج‌های خوب هم بود البته من همین الانم ادرس میزنم عکس‌های یکی از پیج‌هایی که دوست دارم رو نگاه میکنم ولی بعضی چیزها به شدت ازاردهنده است.
یا شاید یک،دوسال پیش پیام‌ اون کارگری که تو نت پخش شده بود رو دیده باشی که میگفت هر چی‌کار میکنم زنم میده مواد غذایی و تزیینی میخره که باهاش غذا درست کنه و عکس رو بذاره تو گروه غذا و پیج اینستاش؛و کلی اثرات دیگه.
این محیط میتونه مفید هم باشه، از خوبی و خوشی زندگی متاهلی، ثبت لحظات قشنگ،تمرین شاد بودن و شاد زندگی کردن، سرگرمی و ... بگن تا هم انرژی مثبت تو محیط پخش بشه، یه ادم افسرده حالش بهتر بشه و یا حتی ترس جوون‌ها از خیلی از اثرات ازدواج کمتر بشه یا حتی یکی بره تقلید کنه، ایده بگیره و روزها و شب‌های بهتری رو برای خودش و خانواده‌اش بسازه، اما هر چیزی حدی داره،دیگه هر روز اینو خوردم،اینو خریدم ، اینکارو کردیم و ... بی‌خوده واقعا :)

+ کلا دستم به کامنت کوتاه نمیره انگار، ولی اینا رو به نظرم گفتنش بهتر بود:*
خدا خیرت بده. هر چی که باید گفته می‌شد رو گفتی :)
کاملاً موافقم.

+ عزیزم :) تو هر وقت هر اندازه خواستی تایپ کن ^_^
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ , ۱۳:۰۶ فاطمه سادات داوری
یه سوال وب من رو چرا دنبال نمی کنی حالا امتحان کن وب من رو دنبال کن و اگر دوست داشتی من رو تو پیوند هایت ثبت کن وبلاگ خوبیه سر بزن حتما ممنون
:)
به قول معلم فیزیکمون
قابل تأمله
خدا حفظشون کنه
من هم با شما موافقم. 
مطلب خیلی خوبی بود.
:)
اصلا دیگه این روزا یه عده زندگی میکنن که بذارن تو اینستا :|
همین رو بگید :|
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷ , ۱۷:۱۰ عسل طبیعی (asalkade.com)
عالی بود
دمتون گرم

تشکر
حرف خیلی درستی رو زدید...
کلا ایرانی ها گندمیزنن به هرچی تکنولوژیه...
و جالب اینه یه عده میگن هر کی هر چی می‌خواد به اشتراک بگذاره تو نبین :|
سلام عزیزم .اره با این پستت کاملا موافقم
وااای ادرس وبت رو گم کرده بودم نمیدونستم چطوری پیدات کنم
ولی خداروشکر از طریق لینک دوستان بچه ها اومدم .
سلام :)
فکر کنم توی گوگل سرچ کنی بیاد.
حوا... به شدت محتاج دعام... لطفا.
چشم عزیزم حتماً.
خیلی موافقم 
نگار ما جنبه استفاده از بعضی تکنولوژی ها رو نداریم....
هعی...
کسی را میشناسم که چند سال پیش فوت کرده
پسرش به من گفت : پدرم وقتی برا خرید میوه میرفت ، همیشه دستمال مخصوصش را می برد و میوه ها را داخلش میگذاشت تا افراد نیازمند  نبینند و یه وقت حوس نکنند.
گفت یه روز یادش میره دستمال رو ببره ؛ سیب خریده بود  و تو کوچه یه بچه به اون سیب ها نگاه کرده بود . گفت پدرم تا آخر عمرش دیگر سیب نخورد.

قبلا اینجور بودیم و حالا عکس بستنی و دسر  یا هر چیزی رو نزاریم اینستا نمیتونیم بخوریم

روایت داریم در آخرالزمان غذا قبل اینکه وارد معده شود ، وارد اینستا و تلگرام میشود:))

تو خونمون هم چند بار با خواهرم سر این موضوع دعوا کردیم.
چقدر خوبه وقتی می‌بینم شما نگاهتون اینقدر به این مسئله درسته. متاسفانه کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کنه.

روایتِ جالبیه :))
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ , ۰۷:۲۱ فاطمه سادات داوری
چرا وب من رو دنبال نمی کنی؟
هنوز وبلاگتون رو درست و حسابی ندیدم. سرم خیلی شلوغه این روزا.
سلام به وبلاگ منم سر بزنید در مورد نگاه حرام
www.yekdelehkon.blog.ir 
سلام
چشم
سلام و وقت بخیر.
حتما در خصوص «جامعه اطلاعاتی» خونده یا شنیده ای.با پیدایش کامپیوتر و راه افتادن اینترنت،حرکت به سمت جامعه اطلا عاتی گریزناپذیراست. چرا که کامپیوتر،مغز جامعه اطلاعاتی؛اینترنت،هسته مرکزی و رسانه های جمعی اش( اینستاگرام،تلگرام،وبلاگ،سایت،ایمیل و...)تاروپود ان را تشکیل می دهند. مواردی که تقریبا در همه جوامع کنونی یافت می شود.هدف اصلی از ایجاد جامعه اطلاعاتی آفرینش دانایی بی حد و مرز و با کیفیت است که زندگی آدمیان را در کره خاکی بهبود ببخشد.لذا باید تمرین کنیم تا یاد بگیریم چگونه در این فضا ارتباط گیری نمایم تا اون خلق دانایی رخ دهد.خب،طبیعی است هر جامعه ای در ابتدای مواجهه اش با این فضا،چنین رفتارهایی را از خود بروز دهد تا گام به گام به سمت استفاده بهینه از آن رهنمون شود.
لیکن نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که جامعه اطلاعاتی نیز حقوق مربوط به خود را دارا است و «حریم خصوصی» اصطلاحی است که در فضای حقیقی و فضای مجازی تعریف مخصوص به خودش را دارد.روانشناسان و روانشناسان اجتماعی،داشتن حریم خصوصی را یکی از اساسی ترین نیازهای انسان امروزی تلقی می کنند.دست آخر پیشنهاد این است که همه کاربران که در فضای مجازی فعالیت می کنند به متون مربوطه مراجعه کنند و تعریف حریم خصوص و حد و مرزش را در فضای مجازی دریافت کنند وگرنه ممکن است یه کاربر به شما بگوید حوا خانم،آنچه که من در اینستا گذاشتم،حزو حریم خصوصی ام نیست و نمیدانم و این شما هستید که آن را جزو حریم خصوصی تلقی می کنید،خب،شما چنین مواردی را نگذارید!!! لذا به نظر قبل از هرچیز باید حد و حدود این تعریف در فضای مجازی شناخته شود.ببخشید که یه ریزه طولانی شد.
سلام و درود
فکر می‌کنم اکثرمون تعریفِ نسبتاً مشابهی از حریمِ خصوصی داریم اما یه عده بنا به دلایلِ مختلف دوست دارن همه وسطِ حریمِ خصوصی‌شون پرسه بزنند. یکسری چیزها هم بر می‌گرده به سطحِ فرهنگ و نوعِ نگاهِ آدم‌ها مثلِ نکته‌ای که آقای آشنای غریب گفتند. در کل با حرفاتون موافقم.
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ , ۱۴:۰۸ ایمان-همو یرگه یخ!
پیج بعضی افراد شده البوم خصوصیشون !
کاش فقط همین بود...
اینستاگرام اگر یه فضای شخصی باشه، توقع ما از صفحه ی شخصی دوستمون همین چیزهاست، مهمونی ها، گردش ها و هر چیز دیگه ای
اما اگر هدف داشته باشه باید دغدغه و فکری هم پشتش باشه
درباره ی انتشار انواع نوشیدنی ها، خوردنی ها و خریدنی ها
لحظه های دو نفره به شدت باهات موافقم
منم با شما موافقم :)
واقعا مطلب قابل قبولی رو بیان کردید 
و اینکه دنبالتون کردم لطفا دنبالم کنید
تشکر
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ , ۱۶:۵۷ فاطمه سادات داوری
حالا تو دنبالم کن بعد بخوان
اول می‌خونم و می‌بینم بعد اگه خواستم دنبال می‌کنم :)
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ , ۱۹:۱۹ فاطمه سادات داوری
ممنون
:)
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۹۷ , ۱۹:۲۹ دنیای کامپیوتر ...
اینستاگرام خوبه ولی بعضی کاربراش نه.
که اینطور
بیانم داره اینستائی میشه براش خودش.
#دنبال_کنید
همین رو بگید :)
اینستا گرام شده محیطی برای تبلیغ ونمایش فقط.دنبال شدین😃
هنوز هم چیزای خوب داره ولی خب بدی‌هاش بیشتره :)
جمعه ۱۹ مرداد ۹۷ , ۱۱:۱۴ فاطمه سادات داوری
وبلاگ من رو دنبال نمی کنی؟
چند بار می‌پرسی؟! :)
سلام عزیزم
میگم حواجان این دوستایی که میان اینجا نظر میدن من چطوری به وبشون برم
اگه میشه بهم بگو مررسی
سلام :)
جلو اسمِ هر کسی که می‌خوای بری وبش لینک هست روش کلیک کن.
افراط توی همه چی بده
به نظر من حتی به اشتراک گذاشتن لحظه های خوب گاهی لازمه
ولی گاهی هم هست که تبدیل میشه به ادا! من و عشقم و شام یهویی... 
این ادا شدن ها حتی توی وجود ادم هم رسوخ می کنه
از یه جایی به بعد این اداها باعث میشه «من» و «عشقم» و «شام» از همدیکه هم بدمون بیاد با این همه ادا... اونم یهویی :)
جالب بود :)
شنبه ۲۰ مرداد ۹۷ , ۱۳:۱۴ قاسم صفایی نژاد
منم اینستاگرام رو پاک کردم چند ماه پیش ولی چند هفته پیش دوباره ایجاد کردم و البته پست‌هام همش در حوزه کتاب هست. 
مردم بیشتر وقتشون در اینستاگرام هست. اینکه بیخیال این فضا بشیم هم درست نیست. باید محتوای خوب در اون هم منتشر بشه و محتوای خوب هم دیده بشه.
درسته
مشکل اینجاست که ما اول از یه پلتفرم استفاده می کنیم و بعد یادمون میفته که  باید فرهنگش هم یاد بگیریم و یاد بدیم
همینطوره
حوا...
وقتی بی خوابی می زنه به سرت، چه می کنی؟
وقتی کسی بهت قول کمک می ده و ازش خبری نیست، چطور؟
طعم انتظار رو چشیدی؟

+دارم جون می دم که شونصد باره ازش نپرسم: چه کردین؟ :|
++گفت توضیح می ده... بیست و چهار ساعت on هست! ولی هنوز که هنوزه انگاری فرصت نکرده! :| :(
+++کسی هست داوطلبانه بشه کیسه بکسم!؟ وکیلممم؟!
:رفته فرار کنه!
++++من چیکار کنم؟
معمولاً وبگردی اولین گزینه‌ای هست که بهش رو میارم.
آره تا دلت بخواد. ناراحت میشم قطعاً. مخصوصاً اگه حضرتِ عشق باشه.

+ چی شده؟! من اصلاً نفهمیدم :| یکم توضیح بده ببینم ماجرا چیه.
ی بارم که به خیال خودم فنی ترین و مرتبط ترین کامنتمو تو وبلاگتون گذاشتم و مثلا قیافه حق به جانب و همه چی بلد و دنیادیده بخودم گرفتم زدید پرستیژ منو له کردید و  کامنتمو حسابی پر پر کردید:)))

دیه اصنِ اصن من کامنت نمیذارم اینجا:::(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

کلی صغری کبری چیدم اونوخ خانوم میگه حرف من این نبود!
پس چی بود؟؟؟:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
معمولاً آدم‌هایی که مخالفت می‌کنند حرفشون یک چیز هست. اینکه تو نبین! تو نخون! در صورتی که عده‌ی زیادی از کاربرهای فضای مجازی و همین اینستاگرام بچه‌ها هستند. و خب از بچه چه انتظاری دارین؟!

ناراحت نشید خب :)) داریم بحث می‌کنیم که به نتیجه برسیم :))
از بچه انتظاری نیست از شما که هست:)))

گمونم این بحث خوب منعقد نشد الان من اول صبحی گیج میزنم نمیدونم سالبه موجبه موضوع با صغری ای استدلال شما چطور جوش میخوره

سرمم درد میکنه...آخه کی گفته بود وسط 107 تا کامنت من بیام کامنت بدم؟؟؟!!!
خصوصا اینکه جواب کامنتاتون اکثرا یک کلمه ای دو کلمه ایه
همون که خودتون گفتید: تو نبین:)
انصافاً ربطی نداشت :)) من که اینستاگرام ندارم. در کل فرهنگ داشتن خوبه که ما توی خیلی از صفحاتِ اینستاگرام نمی‌بینیم.

چقدر به همه چیز پیچیده نگاه می‌کنید :) سخت نگیرید.
سلام
سال قبل صفحه شخصی برا خودم داشتم ولی پاکش کردم
الانم هر از چند گاهی و شاید در ماه یکبار با اکانت مشترک سایتمون تو اینستا یه سری به پیج هنرمندا بزنم(:
بعضی از افراد تو اینستا از روی کمبود و برای جذب محبوبیت یه کارهایی میکنند که افراد مشهور هم اونکارا رو نمیکنند...
سلام و درود
همینطوره. مثالش هم زیاده. محسن یگانه، شاهرخ اسخری و بقیه :)
يكشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ , ۰۹:۴۰ سارا سماواتی منفرد
سلام
راستش با مطلبت موافق نیستم اما به نظرت احترام می گذارم.
به تعداد آدم ها فکر و ایده وجود دارد و از هر چیزی هم میشه بصورت خوب و بد استفاده کرد. همین چاقوی آشپزخانه می تونه کمک مهمی در تهیه یک غذای خوب باشه و می تونه خطرناک !
من هم اینستا شخصی ندارم اما احساس می کنم وقتی صحنه های زندگی یا لحظات بعضی آدم ها را توش می بینم درسته بعضی کارهاشون از نظر من چِندش آور هست اما کلی باید و نباید تو ذهنم می آید.
روش های مختلف زندگی را یک جورایی از نزدیک لمس می کنم. ما اون آدم ها را نمی تونیم تغییر بدهیم آنها با اینستا و یا بدون اینستا هستند و آن کارها را انجام می دهند اما شاید از بعضی آدم های خوب و کارهاشون تلنگر مثبتی در ما ایجاد بشه و این بستگی به خودمان دارد مثل کتاب خواندن اگه من هم صفحه شخصی تاثیر گذاری داشتم شاید ، شاید تلنگری برای اونها می شدم.
بگذریم از اینکه بعضی برای تجارت هم ازش استفاده می کنند.
من می گم اینستا با همه خوبی ها و بدی هاش یک صدا و سیما شخصی هر فردی هست و می تونه مفید باشه .
ببخش طولانی شد تازه همش را نگفتم !
سلام
نظرِ من چی هست که شما باهاش موافق نیستید؟! من نگفتم اینستاگرام بده و بر هر که صفحه داره اونجا لعنت باد! من حرفم چیزِ دیگری بود :)
چند شب پیش با کسی که اهل رسانه ست درمورد دیدگاه صحبت کردم... بهم قول کمک داد.
گفت شنبه یادآوری کنم... یادآوری کردم. گفت دوباره ده تا ده و نیم پیام بدم. پیام فرستادم... جواب نداد! ظهر مجددا پیام دادم. گفت در اولین فرصت توضیح می ده.
بیست و چهار ساعته on هست! ولی نمی دونم چرا فرصت جور نمی شه!! :|
من برای دیدگاه بارها و بارها غرورم رو زیر پا له کردم... حرفی نیست. ولی اینکه کسی بهم قول کمک می ده و ازش خبری نمی شه اعصابم رو به هم می ریزه... :| :(
امروزم تا ظهر صبر می کنم اگه خبری نشد، دوبارهیام می دم...

خیلی دعا لطفا.
ان‌شاءالله خبرای خوب بشنوی امروز. ناراحت نباش عزیزم.

چشم
ممنونم.
چشمت بی بلا عزیز جان.
خواهش می‌کنم رفیقم
يكشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ , ۱۳:۲۶ اجاره آپارتمان مبله در تهران
یاد سوال مهران مدیری افتادم که می پرسید تا حالا عاشق شدید؟
یا خندوانه که یارو رو بلند میکرد میگفت به همسرت بگو دوست دارم
یا کودک‌شو یا خیلی برنامه‌های دیگه...
این موضوعی ک میگید درسته.. ولی نیاز به شناخته شدن از ابتدا در وجود آدمی نهادینهه شده... ی فرد عادی با اینستگرام از خودش تبلیغ میکنه و مثلا یه مدیر سایت با پارس ادورز از سایتش تبلیغ میکنه 
که اینطور :|
با یه بخشی از حرفات کاملاااا موافقم و با یه بخشی هم نه
من اصلا مخوالف اینستا و به اشتراک گذاشتن لحظه ها نیستم
چون خودم از بعضی پیجا چیز های زیادی یاد گرفتم...

اما با خود نمایی های ظاهری و به رخ کشیدن داشته ها مخالفم
که بعضی هاشون صرفااا فقط برای خالی کردن عقده های زندگی واقعی شون 
و خدا میدونه زندگی اصلی و حال دلشون چطوری؟؟

امیدوارم از حرفام ناراحت نشی حوا جان
حرفِ منم دقیقاً همینه. منم نگفتم لحظه‌هامون رو به اشتراک نگذاریم چون خودم توی همین وبلاگ بارها این کار رو کردم. من گفتم هر لحظه‌ای قابلِ به اشتراک گذاشتن نیست.
دیگه هرکسی روش خودشو واس لایک جمع کردن و فالوور داره :)
و هر کسی برداشتِ خودش رو داره :)
دعوت به همکاری

(مناسب برای تمامی افراد)(تمامی سنین)

(خانوم های خانه دار)(کارجویان عزیز)

شرکت کندو (کنتل) (cantel)

شرکت برای ارسال و اجرای طرحهای تبلیغاتی خود (رایگان) که درقالب اپلیکیشن اجرا میشه به تعداد نامحدود اعضا نیازمند است.شما با ثبت نام و مشاهده طرحها پورسانت عالی کسب میکنین.((طرحها کاملا رایگان))

برای کسب اطلاعات به آی دی تلگرامی 
@Lahzahaaaaaaa
مراجعه کرده
و یابرای ثبت نام  ازلینک زیراستفاده کنید
http://ads.cantel.ir/account/register?link=om1395
:|
آره، برای همین حرص نده خودتو، ارزش نداره لحظه ای‌ فکرت مشغول عیب دیگران بشه چون نه اون مسائل تمومی داره نه زندگی خودت و افرادی که برات مهمن بی انتها.
البته این خیلی خوبه درس میگیری اما مبادا بیشتر از این درس گرفتن، وقت بذاری.

یکی از فهم و درکش استفاده میکنه و حریم ها رو حفظ میکنه مثل خودت،و اصلا دنبال این چیزا نیست.
یکی هم هرکاری میکنه؛ یه زمانی اینستا بودم، یکی خودشو به گریه و خودکشی و... میزد و دروغ میگفت تا دیده بشه!

+ خوشبین باش :)

+زندگی ، فهم نفهمیدن هاست
زندگی ، سهم تو از این دنیاست
زندگی ، پنجره ای باز به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است ، جهانی  با   ماست
آسمان ، نور ، خدا ، عشق ، سعادت  با   ماست
حرص ندادم فقط حس کردم باید گفته بشه.
والا ندارم که بخوام براش وقت بذارم. هر از گاهی صفحه دو نفر رو چک می‌کنم.

+ سعی می‌کنم خوشبین باشم

+ بلاگر هستید؟!
آره، تنها راه ارتباط من با دنیا نوشتنه :)
پس چرا نا‌شناس کامنت می‌فرستید؟!
همینطوری بهتره خب،راحت ترم؛البته اگه اذیت نیستید...
نه من مشکلی ندارم. هر طور راحتید :)
دقیقا اینطوریه ولی بسیاری از آدما کسب و کارشان با شبکه های مجازیه
همینطوره ولی حرفِ من این نیست که اینستاگرام و کلاً فضای مجازی رو بذاریم کنار!

من این سایت رو بهتون پیشنهاد میدم، توش مدل های لباس عروس و لباس مجلسی خوبی معرفی کرده. 

https://showana.com/

:)
سلام و رحمت خدا بر شما.
دمتون گرم که اینستا ندارید..
چند تا از مطالبتون رو خوندم. منتظر مطلب جدیدتون خواهم بود .. مستدام و الهی باشه قلمتون..
سلام و درود
:)
خیلی ممنونم
مطالب جالبی دارین 
مطالبتونو دنبالتون میکنم
کسب درآمد فقط با مرور گر گوگل کروم
کافیه یه گوشی یا لپ تاپ یا کامپیوتر و یه خط اینترنت داشته باشی

http://bitminertab.mihanblog.com/
برای کسب اطلاعات بیشتروپاسخ به سوالات به آدرس اینترنتی زیر
omidali00721@gmail.com
ویابه آیدی تلگرام زیرمراجعه فرمایید:
@Therichestmen
جمعه ۲۰ مهر ۹۷ , ۰۹:۳۹ محمدبوژمهرانی
سلام و درود
سایتتون عالیه
لطفا به سایت آموزشی ماهم سر بزنید
http://atsiz.ir/
يكشنبه ۲۲ مهر ۹۷ , ۰۷:۴۹ محمدبوژمهرانی
سلام و درود ساییتون عالی مممنون از شما
جهت دانلود رایگان آموزش های آکادمیک روی علامت کنار  محمد بوژمهرانی کلیک کنید.
http://atsiz.ir/
اگه دوست داری و برایت مساله ای نیست،شماره تماسی بده تا فردا شب محضرت زنگ بزنم تا چند دقیقه ای با یک غزل از حضرت حافظ همکلام شب یلدایت باشم!!
شما شماره‌تون رو بفرستید :) خصوصی
فرستادم ، خبری از شما نیست!!!
اندکی صبر :)
سلام و صبح بخیر بر حوای ارجمند.
امیدوارم اصل حال دلت خوب خوب باشد.
سر بیت غزل را برایت فرستادم: 1- درپُست یا پاسخ به کامنت ها به غزل اشاره نکن که سوژه کامنترها میشی و سربه سرت می ذارن(خنده و چشمک) 2- اگه میخوای یه بار دیگه برات فال باز می کنم،اما این بار سر اذان ظهر،نیت کن و یه حمد و سوره نثار حضرت حافظ بنما و اونوقت بهم خبر بده تا تفال را بزنم و تفسیر دقیق ترش را برایت ارسال می کنم>؛موافقی؟ اگه موافق بودی خبرم کن>
+ دو کامنت آخر این پست را لطفا حذف کن؛ممنون....
سلام و درود
الحمدلله خیلی خوبم :)
:)
+ پیدا کردنشون سخته ولی چشم.

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

اینستاگرام واقعا افسردگی میاره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan