حوای درونِ لیلا و لیلای درونِ من

چند وقتی می‌شود که به خودم خیلی فکر می‌کنم. به حوای درونِ لیلا و لیلای درونِ خودم. حفظِ قرآن را کنار گذاشتم فقط به این دلیل که گفتند حضور در این کلاس بدونِ چادر نمی‌شود! برایم مهم نبود که مانتوام کوتاه باشد یا روسری‌ام کمی عقب. بدحجاب نبودم اما حجابِ کامل هم نداشتم. قلباً همه چیز را قبول داشتم اما برایم خیلی مهم نبود. موجودی خنثی و بی‌حس به احساساتی‌ترین اتفاق‌های زندگیِ یک دخترِ مسلمان طوری که مادرم به چشمانم زل زد و گفت که از باورهای نداشته‌ام می‌ترسد! همین اندازه رک. من حتی تا مدت‌ها مرجعِ تقلید نداشتم. شنیدم بدونِ داشتنِ مرجعِ تقلید نماز و روزه قبول نیست یا همچین چیزهایی. شروع کردم به خواندنِ رساله‌ی مراجعِ تقلید و همین شروعی بود برای خیلی اتفاق‌ها که از اینجا به بعدش را قبلاً گفته‌ام. فی‌الواقع که از مادرم هم سخت‌گیرتر شده‌ام و این گاهی باعثِ بحث‌هایی همراه با لبخند می‌شود. همه‌ی این‌ها دلیل بر خوب بودنِ الانم نیست. مثلاً اگر خوب بودن صد پله داشته باشد من روی پله‌ی دهم هم نیستم. فقط الان حالم خیلی بهتر است. حالِ الانم را با همه‌ی سختی‌هایش دوست دارم حالا هر که هر چه می‌خواهد بگوید. مقصود تویی و این حرف‌ها. :)

معتقدم سریالِ پدر نسخه‌ی به‌روز شده‌ی فیلمِ دل‌شکسته است. تصمیم نداشتم این سریال را ببینم اما لیلای داستان مرا جذبِ خودش کرد. درواقع من جذبِ خودم شدم! عشق همیشه معجزه می‌کند چه زمینی باشد چه آسمانی. همه‌اش به آسمان ختم می‌شود. به دستانِ خدا.

 

+ به وقتش اتفاقی که باید می‌افتد! تو فقط خواب نباش...

+ تکه‌ای از گذشته. همچین دنیایی داشتم :|

 

عه آبجیمونم عاشق شد :دی بیارم ناپلئونی رو :دی
چه ربطی داشت؟! :|
خشن :/
کی؟! من؟! :|
بله شما :/
من خشن نیستم ولی :)
با احترام‌ به نظرتان، سریال خیلی مسخره و سطحی‌ایه :| مخصوصاً اون سکانسی که یارو خودش ر پرت میکنه از پنجره بیرون! یا یه دیالوگ داره که لیلا به پسره میگه چرا نگاهم نمیکنی؟ پسره میگه هنوز اونقدر محرم نشدی که عاشقت بشم :|| 

نظرِ من چیه؟! :) این مدل فیلم‌ها رو کلاً نمی‌بینم. نه این سریال به واقعیت شبیه هست نه دل‌شکسته نزدیک بود. من فقط دارم میگم لیلای سریال، گاهی عقایدش و حرفاش من رو یادِ خودم می‌اندازه. نگفتم سریال خوبه یا بد. نظرتون نظرِ منم هست.
يكشنبه ۳۱ تیر ۹۷ , ۱۳:۳۳ آقای سر به هوا :)
ستبدینستلاتبیافخیتاخختاممتممل564687
چی شده؟! :|
این عنوان پست خیلی سخت بود درکش /:
ببخشید :)
اصلا فکر نمی کردم تو قبلنم مانتویی بوده باشی : ))))))
چقدر این تغییرات از سر عشقو دوست دارم ^_^
:)))
من نیز ^_^
منم اتفاقی قسمت دوم این سریال رو دیدم و خوشم اومد، دیشب هم دیدمش،درسته مثل همه‌ی فیلم‌ها عیب و نقص داره ولی موضوعش رو فعلا که دوست دارم:) فقط نمیدونم چرا تو این فیلم‌ها هر دختری متحول میشه چادری میشه؟(در قسمت‌های اینده خواهیم دید) :))
+ اب راه خودش رو پیدا میکنه همیشه و تو انگار همون آب زلاله بودی که به رودخونه و دریا رسیده،خدا کنه جوی من هم ختم به لجن نشه:)
دلیلش رو من بهت میگم :) چون نمی‌تونن گذشته‌ی این مدل دخترها رو به درستی نشون بدن! نمیشه یه دختر رو بدحجاب نشون بدن بعد محجبه. مجبورن اول بدونِ چادر نشونش بدن بعد با چادر.

+ مطمئن نیستم به دریا رسیده باشم... ولی تو حتماً به دریا می‌رسی :)
آره یادم هست اون پست رو
من پدر رو میبینم و همش لبخند میزنم به خاطر فضایی بودن داستان.
انگار نویسنده هیچی از زندگی مردم نمی دونه از عشق از جو دانشگاه از وضعیت پسر و دخترهای هم سن و سال ما!
سریال کمی دور از واقعیت هست. اصلاً کاری به این بخش از ماجرا ندارم.
همون حالِ خوب مهمه... بقیه ی زندگی که تکراری و ملال آوره ...
می‌تونه نباشه :)
:==)))
:)
سلام حوا گلی:))
سلام عزیزم :))
:)))
عکس هارو خودتون میگیرین؟
خیلی قشنگن عکساتون 🙃
خیر :)
نگاهتون زیباست :)
سلام
از این جور سریالا خیلی خوشم نمیاد. سریال ایرانی هم کلا به دلایل متعدد مخصوصا نداشتن وقت نمیبینم.
سلام و درود
خیلی هم خوب
اون یکی پست رو بعدا می رم می خونم ولی سوال ایجاد شده این است 😁
قرآن حفظ کردی آخرش یا نه خواهرم
نه دیگه یکم حفط کردم دیدم نمی‌تونم نگاهِ بچه‌های کلاس رو تحمل کنم. ادامه ندادم...
چه جالب
از لاک جیغ تا خدا 😊

در اون حد هم نه ولی خب :)
ای جانم
من داغان بودم
اگه خدا دستم و نمیگرفت.....
منم دیشب برای اولین بار سریال پدر و دیدم کاش پسرامون نگاه کنن یکم یاد بگیرن
عزیزم :)

راستش من فکر می‌کنم امثالِ حامد اصلاً وجود نداره!
خیلی خوبه 
:)
:)
هرچی فیلم دلشکسته رو میبینم خسته نمیشم ،
اگر شما نفس ماجرا باشین پس حتما میم امیر حسینه ؛)

+ عشق اگر حقیقی باشه می تونه دنیای آدمو عوض کنه ، حجاب ک سهله ...

واقعیت با فیلم و سریال خیلی متفاوته ولی اصلِ موضوع یکیه :)

+ همینطوره...
مهم نیست .چه ارزش هایی یا باورهایی رو در اون زمان نداشتین...
مهم انسان بودنه که اصل دینه. هیچ کس کامل نیست اما می تونن سعی کنه کامل بشه :) نمیگم مطلق نه چون مطلق خداست. 
درسته :)
:)  و این است معجزه ی عشق

حالت همیشه خووب :) 
ممنون :)
دقیقاً همین
مقصود تویی و این حرف ها
دل رو باید دست خدا سپرد
بله
امیدوارم اتفاق خوبی برات بیفته 😚😚😚

ممنونم ^_^
عشق بازی با خدا حس و حالی دارد که وصف شدنی نیست..
خوشا به حالِ کسی که بتونه...
من هم قصد نداشتم تا موقع کنکورم سراغ سریال های تلوزیونی برم اما جذبم کرد این سریال!!ایشالا بعد این :دی
من کلاً اهلِ سریال نیستم ولی لیلا برام جذابه :)
خدا همیشه کمک میکنه...
انشاءالله خیره...
خدا که خیلی خداست...
ان‌شاءالله
دنیای گذشته هامون خیلی شبیه به همه خیلی:)))
نمی‌دونم بگم چه خوب یا بگم چه بد :))
قشنگ بود ^_^
پست قبلنت هم الان خوندمش اونم قشنگ بود ^_^
نگاهتون زیباست ^_^
سلام ، ازینکه قرآن میخوانید و امروز ارتباطی نزدیک با الله یکتا دارید بسیار خوشحالم انشالله به پله های 100 برسین .
سلام و درود
خیلی ممنونم
راستی آهنگه نمیدونم چی میخوند فقط فهمیدم یه چیزی میگفت چی میگه :)
:)
سر جمع ، الهی همهمون عاقبت بخیر بشیم :)
ان‌شاءالله :)
چقد جالب حوا جان این خیلی لذت بخش هست که با تفکر خدا رو به دست بیاری شاید اکثر کسای که افتادن وسط ماجرا و چادری شدن یا نماز می خونن اینقد لذت نبرن که با تفکر و انتخاب به این نتیجه برسند . در هر صورت حس لذت بخشی داره بودن با خدا 


بله خیلی :)
اتفاقاً با خودم قرار گذاشتم اگه دختردار شدم کمک کنم دخترم خودش به باورهاش برسه :)
الهی شکر بابت حال خوب الانت 
^_^
سلام 
خیلی وقته تلویزیون نمی بینم اما چون به دلشکسته اشاره کردید موضوع فیلم رو فهمیدم 
چقدر خوب و قشنگه که ادم خودش به همه چی برسه.
 وقتی ادم یه چیزی رو راحت بدست میاره راحت هم از دستش میده فکر میکنم دین دار شدن هم همینطوره وقتی ادم خودش با تحقیق دین رو میشناسه دیگه به این راحتی ها کنارش نمیذاره.
الهی که همیشه تو این راه ثابت قدم باشید و روز به روز موفق تر باشید.

سلام و درود
منم مثلِ شما فکر می‌کنم.
ممنونم. دعا کنید برام :)
سلام :) 
چه خوب ، خدا رو شکر.
برای ما هم دعا کنید یه تغییری تحولی چیزی درمون بلطف خدا بوجود بیاریمان شاء الله .
برم اون پست قبلا رو بخونم ^_^

سلام عزیزم :)
شما برای حوا دعا کن :)
با این تعریفى که کردى به شدت علاقه مند شدم برم فیلم پدر رو ببینم 
فیلم دل شکسته واقعا عالى بود جورى که با وجود گذشت این همه سال میتونى تمام تاثیر هاى توى فیلم رو حس کنى اگه تلویزیون یه فیلم درست در جهت نشون دادن اسلام کرده باشه واقعا میتونم بگم فیلم دل شکسته بود 
یکم دور از واقعیت هست اما در کل موضوعِ خوبی دارن هر دو :)
 چادریه عزیزم:)


+
اصلا فک نکنم دیگه کسی مثل شخصیت حامد داستان باشه...ولی اگه هست امیدوارم نسلشون زیاد شه!
(:

+ منم همین فکر رو می‌کنم.
مهم اینه که تو حالت خوب باشه،بقیه چیزا بهونه س.
دقیقا سریال پدر یه همچین سریالیه:-|
چه قرآن دلبری:-)
:)

^_^
نمی دونم از کی به خود اصلی ات برگشتی ولی بهت تبریک میگم.
ممنونم :)
سلام
خوشبحالت که حال معنوی ات خوبه :)
من که حس میکنم ...
راستی بیا پست جدید 
یه جور مشورت گروهی 

سلام و درود

چشم :)
چقد خوب :)
مثلاً اگه بگم الان چند دقیقه‌ست بی‌وقفه دارم گریه می‌کنم شما می‌فهمید مشکل دقیقاً کجاست :)
يكشنبه ۳۱ تیر ۹۷ , ۲۱:۴۷ آقای سر به هوا :)
دیدم دوتا کامنت بی ربط اون موقع بالای کامنت من بود
گفتم یه بی ربط هم من بنویسم!
:)
هر کامنتی که دوست دارید می‌تونید بفرستید :)
چه تحول دل انگیزی(:
:)
عشق چه ها که نمی کند (: حال دبت همیشه خوب حوا جان ^_^
قربانت ^_^
دوشنبه ۱ مرداد ۹۷ , ۰۱:۴۰ ایمان-همو یرگه یخ!
تکرارش کی ها پخش میکنه ؟؟متاسفانه چون ,سرکارم نمیترنم شبا ببینم !!البته یه قسمتشو دیدم !!
والا دقیق نمی‌دونم. رفتید حرم دعا یادتون نره. خیلی التماسِ دعا دارم. خیلی خیلی...
:)
موفق باشی عزیزم
ممنونم :)
دوشنبه ۱ مرداد ۹۷ , ۱۰:۰۱ ایمان-همو یرگه یخ!
چشم😊
خیِی ممنونم :)
سلام حوا خانم
من خواننده ی خاموشتون بودم ولی با این پست نتونستم کامنت نذارم...
به نظر من حفظتون را ادامه بدید ولی با یه موسسه ی دیگه!
نمیدونم نگاه حفاظی که اونجا بودن چطور بوده ولی هستن اشخاصی که حجاب خوبی ندارن ولی میان حفظ!!و چه بهتر که الان با حجاب هم شدید.
اگه شروع به حفظ کنید‌، میبینید که چقدر بیشتر عاشق خدا شدید!

سلام و درود
راستش الان اونقدر درگیرم که واقعاً نمیشه. اون زمان خیلی وقتم آزادتر بود. البته دغدغه‌هام هم خیلی کمتر بود :)
تا ببینیم خدا چی می‌خواد. شاید شرایطی پیش اومد که دوباره حفظ رو شروع کنم.
کاش همیشه همینقدر حالت خوب باشه و سبک باشی
:)
این روزا از دست خودم خیلی دلگیرم

همین..
اگه تو این رو بگی من چی بگم پس... با همه‌ی این‌ها خودت رو دوست داری مگه نه؟!
سلام دیشب برام یه نکتش تو چشم بود هرچند نکته ی توچشم زیاد داره ها
ولی تا جایی که من سراغ دارم کسی که اندازه این پسره مذهبیه توی کارواش بدون اطلاع از رضایت مشتری توی ماشینیش نمیشینه

اینا معمولا نشون میدن کسایی که این شخصیت ها رو خلق میکنن یک سری بزرگان و یک سری داستان های اخلاقی این چنینی مد نظرشون بوده وگرنه شخصیتی که خلق کردن یکپارچگیش دچار خدشست

راجع به سایر خط های متن اینکه به نظرم پله های خوب شدن برعکس طی میشن
همچنین راجع به ایدئولوژی که ازش صحبت کردید نیازمند با توجه به حدسی که از شخصیتتون میزنم یک جهانبینی بسیار مدلل و قدرتمند بسازید وگرنه ممکنه بعدا کاملا برعکس بشه

سلام
راستش چند روزی هست که دارم راجع‌به همین موضوع بحث می‌کنم با یه بنده خدایی. گویا باید من و شما نگاهمون رو وسیع‌تر کنیم.

نظرها متفاوت هستن همیشه :) اساسِ خلقت بر تفاوت‌هاست.
برای چیزی که به دست آوردم بهای سنگینی دادم. سخت به دستش آوردم. فقط می‌تونم همین رو بگم.
چقد قشنگ و پر از حس خوب🌌
ان شاءالله هممون عاقبت بخیر بشیم🙏
عزیزم :)
ان‌شاءالله
اصلا دین را باید با تحقیق و فکر به دست آورد ولا غیر
موافقم
عجب !
جداً ؟
:)))
شما شک دارید مگه؟! :))
گفت که دیوانه نه ای لایق این حانه نه ای
رفتم و دیوانه شدم سلسله بندنده شدم!
مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم

در وصف اینکه نوشتید عشق آسمانی تغییر می آورد 
زمینی‌ش رو که هنوز نفهمیدمش اما آسمانی... حرف بسیار است.
والا من هر وقت وقت داشته باشم یا خیلی بخوام به خودم حال بدم،یه سینمایی میذارم و از گوشیم میبینم،هم زمان،میشینم باهاش پفیلامو میخورم یا اینکه یه هَندی کرَفت برای خودم درست میکنم....میخوام بگم نمیدونی به چه شخصیتی اشاره کردی و اینا.
واالی که چقد خستممم.شب بخیر هاانیی❤
:)

شبت بخیر عزیزم :) البته الان صبح شده دیگه :))
من خیلی سریال رو دوست داشتم! کجاش غیر واقعی به نظر رسیده که بیشتریا میگن از واقعیت دوره؟ من خیلی ها رو دیدم که زندگی هاشون این طوری بوده...
وقتی حامد داستان رو میبینم کلی غم و غصه میشین توی دلم که چرا نمیتونم به خواسته ها و اهدافی که میتونه منو شبیه حامد بکنه برسم.دارم دور میشم‌ازش و این خیلی دردناکه...
شخصیت‌ها رو زیاد نه ولی بعضی دیالوگ‌هاش کمی جالب نیست. لیلا که تا دلتون بخواد داریم. حامد‌ها هم این چند روز برام پررنگ‌تر شدن. خوشحالم که اشتباه فکر می‌کردم و همچین آدم‌هایی هستن.

سلام

ببخشید فرصت نکردم مطلبتون رو بخونم. بعدا سرفرصت برمی گردم اینجا .

لطفا از وبلاگ جدیدم دیدن کنید .


http://glossary.blog.ir

ممنون


سلام و درود

چشم

سلام

مطلب جالبی بود  . 

نگران نباشید . یک راه ساده برای حفظ کردن قرآن وجود داره و اون هم اینه که شما مرتبا نوار گوش کنید .  من خودم از طریق گوش دادن به نوار قاریان مشهور مصری و تکرار تلاوتهاشون  تونستم قرآن رو حفظ کنم. ( البته حافظ کل قران نیستم ولی همون تلاوتهایی رو که می شنیدم کاملا حفظ هستم و بصورت حرفه ای تلاوت می کنم . )

اصلا اعتقادی به این روشهای مکانیکی و  تصنعی  و یا کد و رمز  و اینطور  مسائل  که برخی اساتید تلاوت قرآن  به زور  به شاگرداشون  تحمیل می کنند ندارم.  این روشها کاملا غلطه و ذهن ادم رو خشک و کلیشه ای می کنه . دقیقا مثل ذهن خود این اقایون اساتید .

این روشها بسیار وقتگیر و خسته کننده هست و  عملا چندین سال از عمر رو  هدر می ده اخرش هم نمی تونید یک حافظ واقعی بشوید . چون ذهنتون رمزی شده . ضمنا برخورد این ادمها اصلا مطابق با ایات قران نیست  . قران می خونند اما عمل نمی کنند .

توی خونه راحت بنشینید  و با هندزفری تلاوت  قاریان مشهور مصری  را گوش کنید اینقدر گوش کنید تا خود بخود حفظ بشوید . در ضمن اینطوری علاوه بر اینکه حافظ می شوید قاری هم می شوید چون روش صحیح تلاوت رو هم یاد می گیرید .  این راه خیلی زود جواب میده  ومجبور نیستی  رفتارهای این ادمهای خشکه مقدس رو تحمل کنی .

سریعترین روش حفظ قران  فقط گوش کردن به تلاوتهای قاریان مشهور مصری خصوصا استاد عبدالباسطه .

من الان هم که توی خونه قران رو زمزمه می کنم کاملا از حفظ می خونم و طبق سبک مرحوم استاد عبدالباسط .

استاد عبدالباسط  بطور غیر مستقیم شنونده رو هم حافظ قران می کنه هم قاری حرفه ای قران .  کلا این انسان یک  موجود فرا انسانی بود خدا رحمتش کنه .

موفق باشید .

سلام و درود
ممنونم بابتِ توضیحاتتون
سلام

ان شاالله حال دلتون ک خوبه مستدام باشه :)
سلام و درود

ممنونم :)
سلام.
براوووووووووووو
سلام ^_^
خیلی خوب توی این متن تونستی حال وهوای درونت رو توضیح بدی
:)
درون همیشه آشفته هست آنه جان...
اره خیلی خودمو دوست دارم:)
 و این باعث میشه همینطوری دست و پا شکسته ادامه بدم:)
 اگه از خودم بدم بیاد کاملا فلج میشم
یادته؟! قبلاً گفتم من خودم رو دوست دارم و این خودشیفتگی نیست. توشیفتگیِ محض است...
چقدر خوبه که اینقدر خوبی :)
اگه منظورتون راجع له این کاراکتره نه واقعا این جور آدمی اون چنین کاری رو انجام نمیده

اساس خلقت بر وحدته کثرت ساخته ی ذهنه ( این برهانی است)
باید بازهم سختی کشید
نمیشه گفت مطلقاً امکان نداره

روزی که قدم گذاشتم توی مسیری که انتخابش کردم می‌دونستم قراره چه چیزهایی بشنوم که تمومی نداره. شما دعا کنید. اول برای بقیه بعد هم برای من.
خدا، همراه راهی که انتخاب کردی :)
چقدر من امروز بهت فکر کردم... کجا بودی نوه‌ی قشنگم؟! :)
تو شیفتگی!؟
 چه بامزه:)
 اگه فکر کنم خوبم بد میشم.ترجیح میدم فکر نکنم خوبم یا بدم.:))
 ولی به نظرت
همین بد بودن ها باعث خوب بودن نمیشه!؟
بله :)

من ولی می‌دونم بدم :)
اگه با خودمون کلنجار بریم آره ممکنه بشه.
به تو نمیخوره از این آهنگا گوش بدی 🤔🤔🤔🤔🤔 

پسر مثل حامد هست ولی خیلی کمه  یکی همین جناب قدح 😎😎😎😎

مگه دختر در سطح حامد فیلم هست که پسر اینطوریم هم وجود داشته باشه😁😁😁😁
اتفاقاً یکی از آهنگ‌های موردِ علاقه‌ی من همینه.
فکر می کردم  فقط آهنگ  های  اهنگران  و  کویتی پور بگوشی 

هی فکر می کردم  خیلی حزب اللهی  باشی

پس از خودمونی😁😁😁😁

والا  منم  این آهنگا رو نمی گوشم 😁😁😁
چه ربطی داره
من خودمم. دین و دین‌داری به این چیزا نیست.
اخه خیلی جدی بودی  گفتم از این دخترا  هستن  پوشیه میزند هستی  ترسیدم 

گفتم یه چی نگم  ناراحت بشی 😎😎 تازه  پست های تو  هم  غلط اندازه ادم فکر می کنه  شبیه این دختر روحانی و طلبه ای  این اهنگو گوشیدم جا خوردم  گفتم نه بابا  امروزیه🤗🤗🤗🤗

با عرضِ معذرت باید بگم من زیادی جدی نیستم این شما هستید که زیادی راحت هستید. توی تمامِ مدتی که بلاگر هستم شخصی مثلِ شما ندیدم. البته فکر کنم الان دیگه مثلِ قبل نباشید. بارها خواستم بهتون بگم آخه چرا طوری برخورد می‌کنید که بقیه ناراحت بشن ولی خب نگفتم. میشه شاد بود و مطالبِ طنز نوشت و شوخی کرد بدونِ توهین به دیگران. نمیشه؟!

شما انگار اصلاً پست‌های من رو نخوندید تا به حال :) نه برخوردم طوریه که همچین برداشتی بشه کرد ازش نه نوشته‌هام.
حوا هرچی جلوتر میرم بیشتر از خودم میترسم...
چرا؟!
بحث سر ضعف شخصیت سازی است 

چشم حتما دعا میکنم
به هر حال حامدهای زیادی هستن که ما از حال و روزشون بی‌خبریم...

ممنونم
عزیزم... دل به دل راه داره ❤
همین جا... خموشانه! :| :)
^_^
خموش گشته‌ای از بهرِ چه جانم؟! :))
آره اکثرا این شکلیه اما به دلیل فضایی که توش زندگی کردم اینقدر از این حامدها و بلکه بالاتر دیدم که دیگه آنچنان خود شخصیت حامد برام جذاب نیست

بیشتر جذب شدن دختره برام جذابه

هرچند اگه نبود دلیل اصلیم که میخوام کنار خانواده وقت بگذرونم احتمالا اصلا تماشا نمی کردم به دلیل همین ضعف های زیادش
چقدر خوب :) خدا روز به روز تعدادشون رو بیشتر کنه ان‌شاءالله.

برای دخترهای مثلِ لیلا و با نگاهِ لیلا باید هم جذاب باشه. لیلاها خوب هستن فقط شرایط باعث شده به خیلی چیزها بدبین باشن.

من فکر می‌کنم دیدنش بهتر از ندیدنش هست.
حال جسمی خوبی نداشتم... :)
چی شده عزیزم؟! :((
الان خوبم... پس ناراحت نشو و غصه نخور حوا! کاکائو بخور :))
رفتی دکتر؟! مراقبِ خودت باش لطفاً. کاکائو نمی‌خوام :(
آره. دو بار.
چشم مادر بزرگ مهربونم. حالا بخند شفق ببینه :)
نون بگیرم؟! ؛)
:(
خنده‌ی الکی :)
دستت درد نکنه عزیزم تو باید استراحت کنی :)
گریه کنم؟
پیاده روی خوبه برام :)
نه نه واسه چی؟!
خب پس میام دنبالت بریم قدم بزنیم ^_^
برای خنده الکی شما
خو بخند دیگه... دلی. اصلا اگر صدا دار و دلی نخندی، شیرم رو حلالت نمی کنم!
بریم... برام چی می خری؟
الهی :)
نوه‌ی شیطونِ کی بودی تو؟! :))))
هر چی دلت بخواد... که خب نمیشه :| هر چی برات خوب باشه :)
عزیزممم... آفرین. حالا شد :))))
چرا نمی شه؟ بچه باید به اونچه می خواد برسه که عقده ای نشه یه وخ!
اینطوری هم خوبه ^___^
اگه سرماخوردگی باشه محدودیت داریم بالاخره :|
آره. قشنگه. بهت هم میاد. ان شاءالله همیشه مهمون لبت باشه :)
حوااا! من شیکمو نیستم! یه کم مادی تر فکر کن!
تو هم همینطوری بخند بهت خیلی میاد :)
من  به سلامتیِ تو فکر می‌کنم جانم :|
چشم ^___^
خوب بلدی گول بزنی و دست به جیب نشیا! (شوخیانه)
عزیزم *___*
عه؟! اینطوریه؟! بیا بریم آیس‌پک بخوریم :))
:-*
خدایااا! من به چه زبونی بگم خوراکی نموخوام؟!
مثلا به آخرین مدل اپل فکر کن! ؛)
:))
:|
روزِ دختر یکی از بلاگرا ازم پرسید اگه یکی از فامیل‌هاتون بودم می‌خواستم برات کادو بگیرم دوست داشتی چی بگیری؟! منم گفتم آخرین مدلِ اپل. در سکوتی عجیب و عمیق فرو رفت :)))
جدی؟
الان خودت چطوری؟
در سکوت فرو نری یه وخ! دلمون تنگ می شه واسه هم صحبتی باهات :) برای همین آیس پک رو ترجیح می دم به اپل! :| :)
آره جدی. اتفاقاً هدفم همین بود که دیگه ادامه نده.
الان من خیلی خوبم :)
لعنتی گرون شده خیلی :| بقیه گوشی‌ها اگه چهارصدهزار تومن رفته روی قیمتشون این سه میلیون گرون‌تر شده :|
منم خیلی خوب و مهربون و قانعم! خود شیفته هم خودتی! (ناراحت نشی از شوخی هام)
آره. گرون هم که نبود، نمی گرفتن! :|
مظلوم کی بودیم ما؟
خدایی ما نسل سوخته ایم یا دهه شصتی ها؟!
نه بابا راحت باش من ناراحت نمیشم اصلاً :)
این بنده خدا گرفته بوده اون زمان که شش میلیون بوده :| می‌خواستم بگم اگه مردی حالا برو بگیر :| اونم واسه کادو :/
بیا گریه کنیم :(((
لعنت به این روزگار :|
چون بی خیال شدم، خوبیا! :)
خودم آقربونش خودم که مهربونم :)
:)))
مهربونِ کی بودی تو؟! :|
:)
الهی الهی... بیا پول هامون رو بذاریم روو هم یکی بگیریم، یه هفته شما، دو هفته من! چون ایده از منه! ؛)
گریه ام نمیاد که! می خوام در افق محو شم! منتظر اجازه بزرگترم!!
:|
(:
نوه‌ی شیطونِ من :)))
بیا با هم محو بشیم :|
آره خوب دیدنش جذابیت خاص خودشو داره

فکر کنم از شما از اون دسته اید که بی دعوت جایی نمیرن( مزاح )
به هر حال به وب ما دعوتید اگه قابل دونستید تشریف بیارید از آوردن هدیه خودداری بفرمایید
باتشکر
بخواید مقایسه بکنید با بقیه‌ی سریال‌های در حالِ پخش این یکی بهترین گزینه واسه دیدنه.

نه اینطوری نیست :) اتفاقاً اومدم فقط چون الان یکم ذهنم درگیره نمی‌تونم خوب وبتون رو زیر و رو کنم.
ما بدونِ هدیه جایی نمیریم :)
مهربون مادر بزرگ مهربونم :)
نوه‌ی خوشگلم ^_^
یهنی بزرگتر رخصت فرمودن؟
جدی جدی بریم؟
می گم چیزه... خو لااقل بذار افق صاف شه گم نشیم!
پیچیده شد :| یعنی می‌خوای بری الان؟!

باشه :|
خب وقتی بزرگتر که شما باشی، با بچه همکاری و همراهی می کنی و می خوای باهاش بری در افق، پیچیده می شه دیگه!
می گم افق صاف شه بعد بریم که اونقدرام گم نشیم و حضرت عشق بتونن راحت پیدامون کنن!
آها :| خب اگه می‌خوای بری و کار داری برو جانم :) من اجازه میدم :|
حضرتِ عشق احتمالاً رفته باشه حرم. تو حالِ خودشه کاری به کارِ ما نداره :))
نه حوا. اشتباه برداشت کردی. این محو شدن در افق، برای "بیا گریه کنیم" شماست.
من کاری ندارم. فقط یه شوخی بود.
شما اگر کاری داری، بی خیال حرفهای من. برو عزیز جان.

امیدوارم هر چی صلاحته بشه :)
خیلی سخت می‌گیری دخترم :) من از چیزی ناراحت نشدم و نمیشم عزیزم :) نفهمیدم می‌خوای بری یا در ادامه‌ی شوخی‌هامون بود حرفت. من که بیکار لم دادم رو مبل :|

ممنونم :)
:|

:)
چقدر پوکر بهت میاد :)))

(:
الان دیگه نمی شه از شکلک استفاده کرد، واقعا باید می شد ببینیم! :))

آخه من که سخت نگرفتم. من فقط یه کم فکر اطرافیانم هستم. 
:))

کلی گفتم :) خواستم بدونی من و تو این حرفا رو نداریم با هم :))
انسانیت و درست کاری شرط اول زندگی هست. با هر سبک و روشی که هر شخصی در پیش میگیره.
هر نوع دین و مذهبی هم داشته باشه انسانیت در تمام ادیان یکسان هست.
اینکه مسیر خودتون رو انتخاب کردین فوق العادس، پیگیر باشین و ادامه بدین.
در هر مسیری که عاشق باشین میتونید به بالاترین درجات برسین چون با علاقه اون مسیر رو دنبال میکنید.
درسته
فقط کاش به انتخاب‌های هم احترام بگذاریم.
ممنون :)
:)))
(((:

+با اجازه دیگه باس برم...
تا بعد عزیزم
مراقب خودت باش مهربون جان :)
عزیزم ^_^

+ برو مهربون
تو هم مراقبِ خودت باش :) خدا پشت و پناهت
اصلاً به حجاب حجاب اعتقادی ندارم
خدا که فقط واسه ایرانی ها نیست که ایرانی ها حجاب داشته باشن برن بهشت بقیه برن جهنم 
کسی که دلش پاک باشه حجاب هم نداشته باشه اکیه
اسلام هم فقط واسه ایرانی‌ها نیست. نگاهتون رو محدود نکنید.
سلام ‌:) 

مطلبتون خوب بود.

من هرگز فلسفه مرجع تقلید داشتن رو درک نمی کنم.
هیچ جای قرآن گفته نشده که مرجع تقلید نداشته باشید؛ نماز و روزه هاتون باطله:/
حالا ممکنه یه عده بگن که یه سری مسائل هست ما آگاهی ازش نداریم
و باید مرجعمون برامون بگه.
خوب شما از کجا میدونید اون مرجع اشتباه نمیکنه؟ از کجا میدونید تفسیری که انجام داده سلیقه شخصیش توش دخیل نیست؟ 
به خصوص تو این وضعیت که مراجع و سیاست دست در دست هم هستن:)
مثلا روز قیامت میگین مرجعمون اینو گفت و به من ربطی نداره؟ :))
خدا نمیگه که از قرآن مرجع تر واستون باید میفرستادم؟ 
حالا باز یه عده میان میگن که ما تفسیر قرآن رو بلد نیستیم.
در جواب این عده باید گفت تا حالا قرآن رو ورق زدی که میای
میگی تفسیرشو بلد نیستم؟ :)

البته ببخشید تو پست شما اینارو میگم
اینجا پیش اومد دیگه:)
یه عده هستن دست به تو مخی بودنشون خیلی خوبه 
حرص میدن آدمو:|

 
با جرئت میگم که ضرورتی برداشتنش وجود نداره. ( نظر شخصی)










سلام و درود

اینقدر عصبانیت لازم نیست واقعاً :) شما اگه رساله‌ها رو بخونید متوجه می‌شید اکثرِ احکام از نظرِ مراجعِ تقلید یکی هست و مشکلی نیست. جزئیاتی که با هم تفاوت داره چیزایی هستن که شاید هیچ وقت واسه من و شما لازم هم نباشه. چیزی که من از رساله مرجعِ تقلیدم فهمیدم اینه که اسلام از چیزی که حداقل من تصور می‌کردم خیلی راحت‌تر هست. من رساله‌ی چند مرجعِ تقلید رو خوندم بعد تصمیم گرفتم. به شخصه با داشتنِ مرجعِ تقلید مشکلی ندارم چون زیاد سر و کارم به رساله نمی‌افته که بخوام بگم یعنی این آقا درست گفته یا نه منافعِ خاصی رو در نظر داشته که همچین چیزی گفته :| سیاست کثیفه. خیلی هم کثیفه. واسه همین من کاری به پشتِ پرده و آدم‌هایی که در لباسِ روحانیت گند زدن به عقایدِ مردم ندارم. من واسه خودم زندگی می‌کنم. شما هم بهتره اینقدر سخت‌ نگیرید :) داشتن یا نداشتنِ مرجعِ تقلید اونقدرا چیزِ پیچیده‌ای نیست که بخواید بخاطرش ذهنتون رو درگیر کنید یا جبهه بگیرید. من خودم فقط یک نفر رو بینِ مراجع قبول دارم :) همون یک نفر مرجعِ تقلیدم هست. در کل بهتره به چیزهایی فراتر از این چیزا فکر کنید و بخاطرش بحث کنید. این رو اول به خودم میگم بعد شما. حالا هم لبخند بزنید :)
عیدت مبارکا بانو :)
امیدوارم کارها جور بشه و بتونی پاییز بری مشهد، اونوقت سال بعد تولد آقا، حرم باشی و نائب الزیاره
عیدِ نوه‌ی گلم هم مبارک :)
خیلی ممنون :)
ما حامد ها هممون اینجوری هستیم دست خودمون هم نیست:))))
خدا حفظتون کنه :))
عیدتون هم مبارک :)
ممنون عید شما هم مبارک:)
مچکرم :)
حوا؟ دعا یادت نره... برای دیدگاه لطفا.

+با کامنت آقا حامد خنده ام گرفت :) خنده بد نه وا. به قول خودت یه جور تووشیفتگی :)
++این سریاله چی هست حالا؟
حتماً عزیزم. نگی هم من خودم دعا می‌کنم :)

+ ایشون یکی از خوب‌های بیان هستن :)
++ سریالِ پدر. نمی‌بینی؟!
عالییییی
ممنون
:)

لحنم تند و عصبی به نظر میومد ؟ :|
اگه دقت کنید توی صحبتام همش داشتم لبخند میزدم:)

چند وقت پیش یکی یه چیزی در همین مورد گفت
که ازش تعصب چکه میکرد.
از همون روز تو ذهنم این سوالا بود تا اینکه اینجا بحثش پیش اومد و مطرحش کردم.

یه سری تعصبات هست 
که بهش میگن تعصبات جاهلانه ؛  متاسفانه خیلیا این عصبیت رو دارن.
این تنها چیزیه که اذیتم میکنه وگرنه مارو به این حرفا و بحثا چه!! :))









(:

من خودم حتی زمانی که عصبانی باشم لبخند می‌زنم. عصبانیتی پنهان از کامنتتون می‌چکید :)

حق دارید شما. راجع‌به این تعصباتِ جاهلانه به اندازه‌ی n کامنتِ طویل می‌تونم حرف بزنم! ولی خب چه فایده؟! اونی که نخواد بشنوه نمی‌شنوه. توی همین بیان تا دلتون بخواد اذیت شدم بخاطرِ حرف‌های همین مدل آدم‌ها که خودشون رو اون بالا بالاها تصور می‌کنن ما رو تهِ تهِ جهنم. بگذریم که عمر می‌گذرد :)
چهارشنبه ۳ مرداد ۹۷ , ۱۲:۲۲ فاطمه سادات داوری
سلام برای شما ارزوی موفقیت می کنم لطفا سایت من رو دنبال کنید.
باتشکر
سلام
ممنون :)
یعنی شما از نسل حوا هستی بقیه از نسل فرشته هان ؟؟؟ یا چی؟؟
... فقط نگید که حوا استعاره از فلان و تشبیه بهمان!!! 
از نسلِ حوا یعنی رانده شده از بهشت. من کاری به بقیه ندارم. خودم رو یک رانده شده می‌دونم.
سلام خسته نباشید با این وبلاگ عالیتون لطفا خواهش میکنم که از وبلاگ من همدیدن کنید و دنبالش کنید ...
سلام :)
چون ترسناک تر میشم:))
 عیدت مبارک:)
تو باید از بیرون به خودت نگاه کنی :)) شخصیتت خیلی دوست‌داشتنی هست :)
همچنین ^_^
آدم و حوا از بهشت رانده شدن ولی بعد توبه کردند و خدا هم توبه ی اونا رو پذیرفت.. 
( فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه انه هوالتواب الرحیم) 
ناامیدی از رحمت خدا بنظرم خودش بالاترین گناهه... 
در ضمن بنظرم ترک حفظ قرآن بخاطر نگاه همکلاسی ها اصلا دلیل جالبی نیس.. 
من ناامید نیستم :) نمی‌دونم چی باعث شده همچین فکری بکنید! از هر کس که من رو توی بیان می‌شناسه بپرسید بهتون میگه من تنها چیزی که توی زندگیم نیست ناامیدی هست.
شما انگار اصلاً نخوندید من چی گفتم. زمانی که من حفط رو کنار گذاشتم خیلی چیزا برام مهم نبود. طوری برخورد می‌کنید انگاری اینجا دادگاه هست من متهم شما قاضی :)
من گفتم معنی دختری از نسل خوا چیه شما عرض کردید کاری به بقیه ندارین و خودتون رو رانده شده میدونین... شما از این جمله چی دریافت میکنین؟؟ 
خیر بنده نظرم رو گفتم لزومی نداره بهش پاسخ بدین
شما سوالتون رو برید بخونید ببینید چی پرسیدید دقیقاً :)
موفق باشید
ممنون عزیزم. ولی خب یادآوری برای دعا یه جور حمایت و حتی امیدواری هست :)

+حتما همینطوره که می گی.
++نه. پنج شیش ماهه که از تلویزیون متنفرم و نمی بینم. فقط هر روز به دیدگاه سر می زنم. در همین حد.
بله بله :) تو هم دعام کن :)

+ با توجه به شناختم گفتم.
++ منم زیاد اهلِ فیلم نبودم اما این تابستون چون آبجی هم کنکور نداره مثلِ پارسال تا دلت بخواد فیلم دیدم و می‌بینم :|
همیشه به یادتم. به یادت خواهم ماند... :)

++بهتون خوش بگذره :) سینمایی بیشتر ببین... سینما ها. بهتر از سریال هست.
قربانت :)

++ ممنونم ^_^ چشم چشم :)
نیازی نیس منو به سوالم ارجاع بدین من کاملا متوجهم دارم چی میپرسم و جواب میدم شما یکم به جواباتون دقت کنید... 
یا حق.. 
نمی‌فهمم شما و امثالِ شما حرفِ حسابتون چیه. دعوا دارید انگار. چی رو می‌خواید ثابت کنید دقیقاً؟! باشه شما خوبِ روزگار ما کافر.
از بیرون!؟
 یعنی ملاک درون ادما نیست!؟
منظورم نگاهِ اطرافیان هست.
وقتی نمیتونی درست جپاب بدی توهین نکن... امثال من حداقل اینقدر ظرفیت دارند وقتی بلد نبودن پاسخ بدن به عقاید طرف مقابل توهین نکنند دخترجون
چی رو درست جواب ندادم؟! :)) دلیلِ اسمِ وبلاگ رو پرسیدید منم گفتم این بلد بودن می‌خواد؟! لحنِ من توهین‌آمیز هست یا شما؟! عقایدِ شما مگه جدا از عقایدِ من هست؟! شما چی می‌دونی از عقایدِ من؟! موفق باشید
 وَ عِندی مِنها نَشوَةٌ قَبلَ نَشاتی
مَعی ابداً تَبقَی و ان بَلیَ العَظمُ
عَلیکَ بها صِرفاً و ان شِیٔتَ مَزجَها
فعدلکَ عَن ظَلمِ الحَبیبِ هو الظُّلمُ

این دوبیت تمام دینِ ! از دیوان ابن فارض
 در کتاب روح مجرد معنی  و تفسیر بسیار جالبی درموردش نوشته شده
:)
خسته‌ام از نگاهِ آدما...
منم چندسالی بود فاصله گرفته بودم
بعد که برگشتم .... نگم برات از حال خوشم.
خدایا شکرت

الحمدلله :)
اهان:)
بله :)
وقتی دسته بندی میکنی و میگی امثال شماها... این توهین نیست؟؟ امثال من یعنی کیا؟ این دسته بندی عقاید نیست؟؟ با یه عکس پروفایل سریع تشخیص دادی من از کدوم دسته ام؟؟
دوست عزیز من هیچ دعوایی ندارم فقط یه مطلبی رو مطرح کردم و شما سریع جبهه گرفتی... دیگه این بحثو خاتمه بدیم... 
موفق باشی خانمی
:)
زیبا بود
ممنون
الهی الهی... عزیزم. من به فدای دل مهربونت که گویا بد شکسته :'(
:)
سلام
خیلی خوبه
ان شاء الله در پناه حق باشید
فردا ان شاء الله مشهد خواهم بود
و به شرط لیاقت دعاگو و نائب الزیاره شما و دوستان بیانی هستم
سلام و درود
مچکرم
التماسِ دعا
غصه ام گرفت از این لبخندی که پشتش یه دل شکسته پنهونه :(
از صمیم قلبم برات آرزو می کنم خنده هات دلی باشن... گوش دنیا و دشمن هات کر بشه :)
عزیزم ^_^
سلام حوا گلی ^_^
خوبه آدم بتونه به آیاتی که می خونه عمل کنه و گرنه چه فایده ای داره حفظ کردن بدون عمل! بارها آیاتی رو می خونم اما موقع عمل که می رسه یادم میره چی خونده بودم ...
سلام فرناز جون :)
دقیقاً...
سلام زیبا بود بهتون تبریک میگم.
سلام
ممنونم
هی میومدم کامنت دونی کامنت بزارم برات.
ولی چیزی به ذهنم نرسید :(
جز همین حرف ^قبول باشه^
منم از دوم دبیرستان چادر سرم کردم قبلش اعتقادی نداشتم ولی حجابم کامل بود.
بعد یه سری چیزا اتفاق افتاد و علاقه مند به چادر شدم..
با اینکه زوری در  خانواده نبود اما یه چیزایی رو ادم دلش میخاد تجربه کنه ..
دلش..

عزیزم ^_^
دل... فقط دل...
با تشکر از مطالب مفیدتون
:)
دعوت به همکاری

(مناسب برای تمامی افراد)(تمامی سنین)

(خانوم های خانه دار)(کارجویان عزیز)

شرکت کندو (کنتل) (cantel)

شرکت برای ارسال و اجرای طرحهای تبلیغاتی خود (رایگان) که درقالب اپلیکیشن اجرا میشه به تعداد نامحدود اعضا نیازمند است.شما با ثبت نام و مشاهده طرحها پورسانت عالی کسب میکنین.((طرحها کاملا رایگان))

برای کسب اطلاعات به آی دی تلگرامی 
@Lahzahaaaaaaa
مراجعه کرده
و یابرای ثبت نام  ازلینک زیراستفاده کنید
http://ads.cantel.ir/account/register?link=om1395
:|

نصیحتی نمایمت بشنود و بهانه مگیر / هر آنچه ناصح مشفق بگویدت بپذیر.

با سلام و احترام. توصیه می نمایم کتاب «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذات واقعی/ ج1» را حتماً مطاله نمایید، که در واقع بسیار فوق العاده برای زندگی هم اکنون و آیندة شما مهم و البته مفید است. این کتاب ارزشمند در پیرامون مسائل خانوادگی، زناشویی، تولید نسل، پزشکی و نیز اجتماعی می باشد و البته به همراه داستان هایی کوتاه امّا بسیار آموزنده و شیرینی است، که باعث می شوند طعم لذیذ آرامش و نشاط زندگی را بهتر و بیشتر و البته پیوسته در زندگی خود بچشید.

برای  بررسی بیشتر (ش شابِک و شماره ملّی) و درخواست کتاب به این سایت  ««www.Book.soltanpanah.ir مراجعه نمایید و لطف نموده نظر یا پرسش خود را در سایت بنویسید. با تشکر. تقدیم به هموطنان بزرگوار  اهل ادب و علم و هنر.
:)
کسب درآمد فقط با مرور گر گوگل کروم
کافیه یه گوشی یا لپ تاپ یا کامپیوتر و یه خط اینترنت داشته باشی

http://bitminertab.mihanblog.com/
برای کسب اطلاعات بیشتروپاسخ به سوالات به آدرس اینترنتی زیر
omidali00721@gmail.com
ویابه آیدی تلگرام زیرمراجعه فرمایید:
@Therichestmen
جمعه ۲۰ مهر ۹۷ , ۰۹:۴۱ محمدبوژمهرانی
سلام و درود
سایتتون عالیه
لطفا به سایت آموزشی ماهم سر بزنید
http://atsiz.ir/
سلام وقت بخیر همه دوستان عزیزی که اینجا رو با چشمای نازنینشون رویت میکنن.
من راجبه این مسئله خواستم از سرگذشت  خودم در قالب تجربه بگم که بدون هیچ اغراقی
من اوایل مثل همه دخترا بودم .خدای نکرده قصددهیچ جسارتی به دوستان با عقاید مختلف ندارم.عقایدسختگیرانه ای داشتم و کاملاا از ابتدایی تا تحصیلات داشگاهی در یه طیف بودم اما بعد از گذشت  زمان تحت تاثیر برنامه های مدافعان حرم قرار گرفتم و به حرمت همون عزیزان چادر سر کردم اما بعد گذشت ۸ ماه چادرمو گذاشتم زمین چرا که خوب بودن من با چادر پوشیدنم قابل اثبات نبود خوب ینی خودت باشی روراست باشی و درستی و انسانیت پایه زندگیت باشه .بنظرم تو جامعه ما روی مسئله چادر بقدری دارم سرمایه گذاری میکنن که ما از خیلی کارهامون غافل موندیم 
مثلا شهید چرا شهید شد بخاطر چادر ولی این درست نیس شهید انسانیت و نهایت ایثار برای نشان دادن نوع دوستی و انسان دوستی است .من ۸ ماه چادر پوشیدم اما هیچ تفاوتی در جامعه حس نکردم جامعه ی من دچار شهوت پرستی شده ! چرا؟ بدلیل اینکه خانواده و ارزش خانواد و ارزش ازدواج روز ب روز کاسته میشه و این به دلیل سهل انگاریه مسئولین ماس.ما تو هیچ زمینه ای حتی چادر سر کردن موفق نمیشیم مگر اینکه روزبه روز به رفاه و آرامش خانوادع اهمیت داده شه تا بیشتر مسائل مخرب جامعه برطرف شه.
ببخشید زیاد شد ولی خواسم بدونید چادر پوشیدن تا زمانی که پایبند به اصول انسانی نباشید چندانی نداره سعی کنید در طیف انسان دوستی باشید.اونوقت هر مردی زنو به عنوان کالا نمیبینه و زن هم حتما عفتو حیاش به چادرش بستگی نداره.
سپاس ♡
سلام و درود
من شخصا کار به جامعه و نگاه بقیه و هیچی ندارم. فقط بخاطر دلم می‌پوشم :) چون عاشقشم. بحث من توی این پست کلا جدا از صحبت‌های شما بود.
موفق باشی عزیزم ^_^

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

با محصولات ما آسایش را به ارمغان بیاورید

يكشنبه ۱۸ فروردين ۹۸ , ۱۲:۵۱ باربری و اتوبار آیلان

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan