(ن) می‌بخشم

خیلی دوست داشتم صبحِ روزِ عاشورا اعلام کنم بالاخره تنها دو نفری که با خودم عهد بسته بودم ابداً نبخشمشون رو بخشیدم اما نه بیان باهام همکاری کرد نه دلم! نتیجه این که باز هم مثلِ همیشه دیر رسیدم. شبِ شامِ غریبان، با دلی که بهم قول داده تا اربعین با خودش کنار بیاد و ببخشه و صنما رو دوباره متولد کنه. صنمایی که مدام با خودش دودوتا چهارتا نکنه که دنیا دارِ مکافاته یا نه. بدی کنی بد می‌بینی یا نه. زجر بدی زجر می‌بینی یا نه. دل بشکنی دلت رو می‌شکنند یا نه. کافیه!
لازمه‌ی پرواز بُریدنه، نتیجه‌ی پرواز رهایی. من فکر می‌کنم همین یک درس از عاشورا برای کلِ زندگی کافیه.

 

+ خیلی دیر اما التماسِ دعا.

+ فقط به اندازه‌ی ۱:۲۷ بشنویم. نه بیشتر :)

+ عکس رو بدونِ اجازه از جنابِ دژاوو ربودم!

 

التماس دعا

محتاجیم به دعا

منم بخشیدم یه جورایی :)

💔😔

همه چی باید تهِ دلی باشه مهربون جان :)

سبک بار شوید تا برسید

امام علی(ع)

سخته...

سلام

چه قدر خوب می نگارید

در پناه حضرت شهید

سلام و درود
شما خوب می‌خونید.
خیلی ممنونم

حقیقت زندگی از دید من وقتی بهش فکر کردم جای غم و ناراحتی نیست حتی اونی که بهت بدی کرده باشه بالاخره خودش یه جایی ضررشو میبینه چه از نگاه دینی بریم چی نگاه انسانیت 

من که میبخشم این چیزا ارزشی نداره که من بخوام بهش فکر کنم

امیدوارم نه صنم بیان ما بلکه همه مردم ایران به این واقعیت برسن

موفق باشی دخترگل

مصداقِ جمله‌ای که می‌گه:
می‌بخشم نه بخاطرِ اینکه تو لایقِ بخششی! چون من لایقِ آرامشم.

خیلی ممنونم. همچنین :)

صنما همیشه برای ما صنماست.مگه اینکه خودش تصمیم بگیره دیگه صنما نباشه.

بانو،التماس دعا:)

صنما دلش می‌خواد آدمِ بهتری باشه.
محتاجیم به دعا جانِ دل :)

مارو هم از دعای خودتون بی نصیب نذارید 🙏🙏

همه برای هم دعا کنیم.

فعلا رو دِلی بخشیدم :))

تَه دلم یکم اذیته :))

تا ببینم بعداً میتونم راضیش کنم یا نه... !

شما با رعایتِ پروتوکل‌های بهداشتی بپر بغلم :))

دل آدم راضی نباشه نمیتونه ببخشه نمیشه!

می‌فهمم...

بخشیدن ممکنه در جایی سخت به نظر برسه اما نتیجش از چیزی که به نظر میاد اعجاب انگیز تره! از علمای زیادی نقل شده بود که هر شب قبل از خواب "ببخشید". و خب این توصیه ها برای بخشش باعث میشه بیش از پیش شیفته‌ش بشم! 

ان شاءالله که روزی بتونیم مثل آب خوردن ببخشیم و بگذریم و فراموش کنیم..

مشکل اینه که «دل» راضی نمی‌شه.

چه دعای خوبی. ان‌شاءالله.

من هم بخشیدم، اما نمی‌دونم که خودم بخشیده شدم یا نه؟

التماس دعا.

ان‌شاءالله همه بخشیده بشیم بحقِ این ایام.
محتاجیم به دعا.

دو قطره جوهر نمک برای رجوع زنگار قلب آبی؛ طیب الله انفاسکم :)

سپاسِ بسیار :)
دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ , ۰۰:۳۹ نـــامـــیـــرا ‌‌‌‌‌‌‌

برای ادمایی که زود میبخشن و کینه ای نیستن ، بخشیدن ادمایی که خیلی دلشون رو سوزوندن خیلی سخته. درکت میکنم واقعا

واقعاً دوست ندارم تا آخرِ عمر با کینه زندگی کنم.

التماس دعا

محتاجیم به دعا

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید. 

:)
دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ , ۰۱:۲۷ نـــامـــیـــرا ‌‌‌‌‌‌‌

میدونم حس خیلی بدیه ولی گذشتن ازش خیلی سخته ....

دقیقا

ببخشیم تا بخشیده بشیم هر چند بخشیدن هم سخته و هم روح بزرگی میخواد

همینطوره
دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ , ۰۸:۲۱ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ

بخشیدن حس خوبیه :)

در واقع تنها چیزی ک ما همیشه داریمش و بهش توجهی نمیکنیم همین بخشیدنه

گاهی نبخشیدن بهتره :)
دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹ , ۰۸:۴۱ پلڪــــ شیشـہ اے

ای جان

قربون دل خوشگلت 

ان شاءالله که خدا خودش دلت و راضی کنه. :* چون همین طوریش کار دشواریه

این چیزا به گذر زمان نیاز داره ... 

^_^

شاید باید بیشتر بگذره...

بخشش، گفتنش آسونه اما واقعاً انجام دادنش سخته، می‌فهمم برای چی دلت یاری نکرده...

چه خوب که درک می‌کنید...

من هیچوقت نتونستم نبخشم!همیشه همه رو بخشیدم اگرم دلخوری ای داشتم حتما مطرح کردم چون گاهی سوتفاهمه!!!ولی کسایی که دل میشکنن و بابد بخشید تا دلت بیشتر زجر نکشه!!!بار کینه هم به دوش نکشه

متاسفانه من نتونستم ببخشم.

سلام  :)

خوب هستین؟

ان شاء الله دلتون هم راضی میشه و آروم می‌شین :)

+ چشم :)  ما هم التماس دعا داریم لطفا :) ممنون :)

سلام عزیزم :)
الحمدلله
راضی که نشد ولی آرومم :)
+ قربانت ^_^

من وقتهایی که نمی بخشم، اونجاست که فکر میکنم همه چیزو میدونم یا بیشتر و همه ی حق با منه... 

اما یادم به این آیه که میفته: و من میدانم و شما نمی دانید...

تازه یادم میاد خیلییی چیزارو نمیدونم یا شایدم هیچی رو!

درباره محق بودنم،  وقتی یادم میاد همه و قطعیتی تو کار نیست هیچ وقت،، راحت تر میشم... رها و آزاد میشم.. 

اما خب هرکسم ماجرای خودشو داره... 

 

نگاه قشنگی دارید. همین اندازه که بدونیم اعمال هر کس به خودش بر می‌گرده کافیه. خدا هم که کافی‌ترین :)

سلام 

نوشتم برات ولی موقع ارسال اینترنت قطع شد و کامنت من پرید

خلاصش این بود که آدم می تونه بسپره به خدا و به آرامش برسه

خدا خودش می دونه با اون افراد چه برخوردی داشته باشه

به نظرم آدم برای رها شدن مجبور نیست که ببخشه

البته موقعیتها فرق می کنه

کسی که نادم شده و ناراحته رو میشه بخشید

ولی کسی که داره رویه ناراحت کننده اش رو برای من یا دیگری تکرار می کنه به نظرم نمیشه بخشید

فقط میشه سپرد به خدا و رها شد

 

دیگه خلاصه نوشتم ببخشید

سلام :)
دقیقا
بخشیدن آرومم نمی‌کرد واسه همین هم گذاشتم همه چی بمونه واسه اون دنیا.

قربانت مهربون :)

التماس دعا 

محتاجیم به دعا

من که نمیبخشم ..اصلا همیشه بخشش خوب نیست ..عدالت ...عدالت برای برای مهم تر است ...تو بگو تا اخر عمر کینه ...قلب من اما هروز شکسته ..هر ثانیه درد گرفته ...اصلا کسی که نخواسته بخشیده بشود را مگه باید بخشید ..

تو کاغذ ها  من بخشیم ..تو دلم ..تو زبونم هزار بار گفتم حلال نمی کنم ..

امیدوارم خدا هم نبخشه ...

زیارت عاشورا ...لعن می کنه ظالم را ...

کاملا درک می‌کنم...

حتی خدا هم کسی که طلب بخشش نکرده رو نمیبخشه!

من یکی که اونی که باید/شاید رو نمیبخشم... هیچ مشکلی هم در این نمی بینم که کینه کسی به دلم باشه...

دقیقاً
منم نبخشیدم.

خیلی سخته هیچوقت یادت نمیره اون اتفاقاتی که افتادن و قلبت رو آزردن و هر بار اون آدمها رو ببینی دوباره اونها یادت میاد!...تو می‌بخشی اما به این معنی نیست که برای اونها تلافی نشه ...صدای شکستن قلبت که به خدا برسه مطمئن باش خدا خودش خوب می‌دونه کی و کجا باید باهاشون چیکار کنه...بخشش برای من اینجوریه که این آدم و این اتفاق اینقدر ارزش نداره که خودمو به خاطرش اذیت کنم و قلبم درد بگیره... پس می‌بخشم برای حال خوب و رضایت خدا تا خدا هم منو ببخشه...

 

آخه دل باید رضایت بده که نمی‌ده. بخشش هم که تهِ دلی نباشه فایده نداره.

ولی من نمیبخشمش! عمرا!

اگه ببخشم مطمئننا دوباره تکرار میشه که اونوخ دردناک تره

درک می‌کنم

سلام، التماس دعا

سلام
محتاجیم به دعا

سلام صنما جان

منم بالاخره ته مونده های نبخشیدنمو بخشیدم تموم شد رفت...

و اینم یکی از درسای محرم امسال بود برا من

رهایتت مبارکت عزیزم 💙🐦

سلام عزیزم
به‌به مبارکه :)

من که نتونستم ببخشم...

سلام 

چی شد؟ الان بیان باید همکاری کنه؟ ما میگیم بیان فلان و بیسار شما میایی میگی مگر بیان چه مشکلی داره؟:) هیچی بیان همکاری نمیکنه:)

ضمنا صنما(این دو تا کلمه چقدر همشکلن:)) چند بار باید متولد بشه؟ این یکی چرا رفت و آن یکی چرا آمد؟ حالا خودش یا برعکسش:)

این همه تشتت هویتی از چه روست؟

سلام
والا اونقدر گذشته که یادم نمیاد داستان چی بوده :))

سلام، مرسی، راستش خیلی وقتا دلت میخواد یه سری آدما رو ببخشی، همونایی که یه جوری حق‌تو ضایع کردن، دل‌تو شکوندن و یا یه جوری بالاخره ناراحتت کردن، ولی تا میای ببخشیشون می‌بینی یهو یه چیزی جلوتو میگیره. نمیدونم بعضی وقتا شاید ترسمون از اینه که اون آدما به سزای کارشون نرسن و این وسط فقط حق ما سوخت بشه یا هر چیز دیگه‌ای.  راستش اینجوریام نیست، خدا خیلی کارش درسته، نمیذاره هیچ وقت حق کسی ضایع بشه. اما با این حال بیایم سعی کنیم آدمایی که به ما بدی کردنو ببخشیم فارق از اینکه اونا تاوان کارشونو پس میدن یا نمیدن، ببخشیمشون. میدونم گاهی وقتا سخته اما بخشیدن مثل تغییر کردن می‌مونه، آدما همیشه در مقابلش مقاومت میکنن، ولی به محض اینکه آدما رو می‌بخشی یهو می‌بینی زندگیت از قبل بهتر میشه، انگار یه دفعه آدمایی که دوست داری رو هم بیشتر دوست داری، و کلی اتفاقات خوب دیگه برات پیش میاد. البته گاهی بخشیدن آدما این نیست که دوباره باهاشون صحبت کنیم یا باهاشون باشیم. گاهی فقط بخشیدن و فراموش کردن این آدماست البته برای بعضی از آدما. با همه این تفاسیر خدای همیشه بخشنده و مهربون میگه:

قبل از خواب دیگران را ببخش چون من قبل از اینکه بیدار شوی تو را می‌بخشم و آن‌هایی که به بیداری من اعتماد دارند، راحت‌تر می‌خوابند.  “خدا”

التماس دعا

سلام
خیلی خیلی ممنونم بابتِ انتقالِ حالِ خوب :)

کوچه های پاییز را قدم میزنیم بی مهابا شاید که واقعا زمستانی در پیش نیست چه میشد یکبار غصه های پاییز را به تابستان میدادند

... :)

دانشگاه با اوضاع کرونا چطوره؟

خوابگاه باز شده؟ 

کلاس‌ها مجازیه
خوابگاه هم بازه و ما خوابگاه‌نشینیم :)

من خیلی کینه ای تر از این حرفام متاسفانه

خدا توفیق بده ما هم ببخشیم راحت شیم

من که نتونستم ببخشم...

آدمی هر چقدرم زخمی شده باشه از شخصی، اگر رها کنه و بره کم کم فراموش میکنه و بعد تر اون هاله ای که تو پس توی ذهنش باقی مونده رو میبخشه تا این بار سنگین رو رو زمین رها کنه و بره جلو

ولی سخته

بسیار زیبا 

:)

حرف حرف دل بود..

سطر به سطرشو حس کردم صنما

کاش بتونم ببخشم! قبل اینک تموم شم :)

نبخشی اون آدم هم تموم می‌شه :) بهشت و جهنم همین‌جاست.

انواع پستانک های نوزاد در طرح های مختلف در فروشگاه سیسمونی نی نی نوپا

آخی :))

سلام 

http://sajad25.blog.ir

این وبلاگ برای فروش است هر کی خواست تماس بگیرد

09379228719

برید بخرید :)

نوشته قشنگی بود...

:)
دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ , ۱۷:۴۲ طراحی سایت در تبریز

التماس دعا

محتاجیم به دعا

:(

بخند :)

ههعععیییی

:)

سلام 

ممنون از مطلالب مفید شما

سلام :)

خیلی التماس دعا...

محتاجیم به دعا

امیدوارم در این روز عزیز خداوند از گناهان ما بگذرد

 

 

www.adibian724.ir

:)

عالی!!!

:)

سلام

با اجازه‌ شما رو به وبلاگم دعوت می‌کنم

حتماً تشریف بیارید؛ باعث افتخاره *_*

http://www.TiranaNovel.blog.ir

 

سلام :)

چه متن قشنگی بود ای کاش میتونستیم واقعا اینکارارو کنیم

:)

اگه ببخشیم بازم دل آدمو می سوزونن دوباره سه باره .... نبخشیمم بازم همون کارو می کنن. بعضیا عین مار فقط نیش زدن و سوزوندن بلدن. دوری ازشون بهترین گزینه است ندیدن و فراموش کردن و سپردن به خدا. کینه دیگه برای چی کسی که انقدر راحت دل مردمو آتیش می زنه قطعا تو زندگی به مشکل برمی خوره و حالش جا میاد. زندگی بازی بومرنگ هاست...

 

 

بالاخره حقی هست که خدا به بنده‌هاش داده و می‌تونن ازش نگذرن...

چرا نیستی؟؟؟ 

درگیری زیاد :)
نویسندگی کن و پول در بیار!

تک نویس - یک سایت بسیار جذاب برای نویسندگان فارسی زبان است که میخواهند بصورت حرفه ای نویسندگی کنند. شما میتوانید در مسابقات شرکت کنید و برنده شوید و پول دربیارید و امتیاز و شهرت کسب کنید و تجربه کسب کنید. همچنین این سایت توسط افراد زیادی قابل مشاهده هس و میتواند یک رزومه کاری مناسب برای شما باشد.

:))

سلام قالب وبلاگت چیه اسمش؟

سلام
یکی از دوستان خوبم طراحی کردن. در ضمن کپی عکس کنارِ وب و هدر و کلا همه چیز خیلی کارِ زشتیه :/

ممنون ازت

:)

به امید روز های بدون کرونا

ان‌شاءالله

بخشیدن دل بزرگی میخواد

ولی وقتی میبخشی دلت بزرگتر هم میشه

همینطوره

بخشیدن خوبه، خیلیم خوبه مخصوصا توی کتابا ، ولی بعضی جاها ببخشی خودت رو بردی زیر سوال و در حق طرف مقابل هم ظلم کردی، هرچند که میگم بخشیدن خیلی خوبه :)

من نبخشیدم و نمی‌بخشم
با خودم کنار اومدم که نمی‌تونم ببخشم پس دیگه تلاشی هم نمی‌کنم
خدا خودش دل‌های شکسته رو آروم می‌کنه :)

بسیار زیبا

وبلاگ بسیار زیبایی دارید به همراه مطالب خوب

بسیار عالی بود 

سلام روز بخیر🌹
در مورد  تبلیغاتِ انبوه  واتساپی با روش جدید آشنایی دارید؟
ارزانترین و دقیقترین روش تبلیغاتی

💠 تمایل به مشاوره رایگان دارید؟

اطلاعات بیشتر
iranWhatsApp.com

من که عهد کردم یکی رو نبخشم... و نخواهم بخشید...... آدمی که به زنش خیانت می کنه رو چطور میشه بخشید؟ من که نمی تونم

من که نمی بخشم. حق الناس کردن که بخشید ن نداره. اگه بلد بودن که دیگه تکرارش نمی کردنند

@ دژاوو

برای دلِ تنگ و مچاله‌ی ما چی تجویز می‌کنی بی‌معرفت؟ :))

 

+خانم صنما شما از دژاوو خبر دارین؟

+ بله تا حدودی
جمعه ۳ تیر ۰۱ , ۰۲:۴۳ سیدمحمدحسینی

بخشیدن خیلی خوبه ولی همیشه بخشیدن اشتباه

مطلب زیبایی بود

 

برای دانلود فیلم و سریال به وب سایت dlfars مراجعه کنید

من یه زمانی نمی تونستم ببخشم .

بعد با بزرگی آشنا شدم ، بخشیدن رو یادم داد ...

نه با کلماتی از این قبیل که "ببخش تا آروم شی .. ببخشش خوبه و ..."

بنظرم باید "دید" تا بشه بخشید !

بنظرم باید "داشت" تا بشه بخشید !

اگر چشمت به دریا بخوره ، دادن یه لیوان آب به دیگری کار ساده ای میشه

اگر پادشاه باشی ، راحت میتونی چندتا ته سیگاری به دیگری بدی ، یا حتی چندتا باغ

قبل از بخشیدن باید به داشتن رسید ، به دیدن رسید

بخشش مختص کسیه که "داره"

برای همینه که میگن "از گدا طلب گنج مکن" دلیلش ساده س ، چون نداره !

اون بزرگ به من یاد داد چطور "داشته باشم" :)

 

خیلی وقته بخشیدم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan