اینجا قلمروِ «حوای بدونِ آدم» است

+ می‌دونی چه جراحیِ سنگینی هست؟!

× آره.

+ خب تو دیگه نیازی به جراحی نداری :)

× ...

 

بعد از شش سال زندگی با ترسِ جراحی دیشب آقای دکتر گفت نیازی به جراحی نداری! و من از مطبِ دکتر تا ایستگاهِ مترو فقط گریه کردم و دویدم. فَاللهُ خَیرٌ حافِظاً.

 

از همه‌ی کسانی که فکر کردن حوا ازدواج کرده و تبریک گفتن عذر می‌خوام. مجبور به سکوت بودم. اینجا تا ابد قلمروی حوای بدونِ آدم است :)

+لایک خخخ

دقیقاً چی خنده داره؟!

خداراشکر :)

ایشاالله هر چی زودتر سلامتی کاملتو بدست بیاری

ما دائم المریضیم :)

به هرچی که این دور اطراف نگاه میکنی خنده داره از سلولی که بر اثر اهنگ گوش دادن میمیره تا کهکشان های بیشماری که چیزی ازشون نمیدونیم همچی خنده داره بابد خندید تا دنیا به رویمان بخندد و باید خنداند تا دنیا به تعظیممان در اید

 

آره خب :)
یه گوشه‌ی تقویمم نوشتم آخرِ همه چی خواستِ خداست. خدایی که بی‌نظیره.

چی شد ما که فکر کردیم شما شدید دو نفر!؟

عجیبه!!!

نه حوا همیشه یک نفره :)

پس آدم چه شد؟

از اول هم آدم نبود :)

همون خدای بی نظیر گفته سرنوشت هیچ کس را تغیر ندادیم مگر خودش تغیر دهد

چیزی که انسان را میسازد انتخاب هایش است :)

این حرفتون خیلی زیاد حسِ خوب بهم منتقل کرد :) ممنون :)

فراموش کردید حوا هم آدم بود:)

کردید که نه بیشتر می‌شه گفت کردند :)

سلام خواهرم 

احوال شما؟؟ 

ان شاءالله همیشه سلامت باشی

 

سلام عزیزم
بد نیستم شکر :)
خیلی ممنونم :)

الحمدالله علی کل حال

آری :)

خیلی آدم مرموزی هستین !  

سال پیش که دیدم حس مرموزی بیشتر شد


هی نوشتم و پاک کردم
 همونی که نوشتین خوبه وبعدش که مهربانترین هست

فَاللهُ خیر حافظاً وَ هُوَ اَرحَمُ الرّاحمین

هیچ وقت نفهمیدم چرا خدا من رو آفریده :)


منتظرِ معجزه نیستم اما خبرهای خوب راستش به شدت :))

یه حس عجیب و غریبی دارم .این اومدن و رفتن آدم ... 

من واسه حسِ شما خیلی احترام قائلم :)

یه حس عجیب و غریبی دارم .این اومدن و رفتن آدم ... با اون لحن پر توقع و بی ادبانه اش.

خیلی معذرت می‌خوام اگه ناراحتتون کرد. بچه خوبیه قصدِ ناراحت کردنِ کسی رو نداره.

الحمدالله من سالهاست قسم خوردم فکر نکنم:))

 

یه صدای نعره‌ی شیر هم پایین پست میذاشتی حساب کار دست همه بیاد:)))

 

+خوشخالم از خوشحالیتون

شما چی؟! متوجه نشدم :))

خدایا :)))

+ ان‌شاءالله هفته بعد که جوابِ آزمایش میاد اندازه دیشب خوشحال بشم وگرنه که داستان داریم باز -_-

خب جای شکر داره . خدایا شکرت 

:)))

:))

خدا رو شکر به جراحی نیاز ندارید

گوربابای آدم...حوا به سلامت باشد!

ما که یه عمر گشتیم ادم پیدا نکردیم البته نه برای ازدواج برای آدمیابی

:)
درود بر شما که همیشه ما را می‌خندانید :))
یه دور از جونی چیزی بگید :|

+برا اونجا که گفتین اونایی که فکر کردن من ازدواج کردم...

فکر چیه؟

 

این دکترها هم سست عنصرن نمیتونند رو حرفسون بمونند!

+ آها :))

نه این آزمایش واسه یه مشکلِ دیگه‌ست. دردِ ما که یکی دوتا نیست :)

خدارو شکر :)

 

 

+...!

عزیزم :)

شما ببخشید :)

:| آن حرف‌ها اگر بی‌اساس بود، بازی دادن مخاطب است و این توضیح ندادن چرایی آن کار بازی دیگری است!!!

نمی‌دونم چقدر من رو می‌شناسید اما بدونید من اصلاً اهلِ بازی دادنِ کسی نیستم. مطمئن باشید دلیلِ محکمی دارم.

از ته دل خوشحال شدم عزیزم :*

^_^

خدا رو شکر حوا جان 

 

سالم و سلامت باشی همیییشه:)

 

 

عزیزم:)

خیلی ممنونم ^_^

میشه توضیح بدی چه خبره؟ من اصلا متوجه نمیشم :)

کجاش رو توضیح بدم دقیقاً؟! :)
سه شنبه ۹ مهر ۹۸ , ۰۰:۵۱ فرشته ی روی زمین

سلام.خداروشکر : )

+عینک نداشته ی خود را در می آورد ، شیشه هایش را تمیز میکند و دوباره میزند @_@  و سرانجام به جریان پی میبرد اما چیزی نمی گوید جز اینکه همچنان روی پیامش در پست قبل مصمم است ؛)

 

 

سلام عزیزم :)
+ بشید که نه بشی دیگه :)) ممنونم :)

خداروشکر عزیزم 

الهی همه فقط خبرای خوب بشنون همیشه :)

خیلی ممنونم مهربون :)

دور از جون:)

نه دیگه دیره :(
امیدوارم که از کابوس جراحی رهایی پیدا کنین و برای خوشحالیتون خیلی خوشحالم و آروزی سلامت کامل براتون دارم.
هیچ وقت خوشحالی پایدار نبوده :) یعنی عمرش بیشتر از یک روز نبوده. یعنی خدا حواسش خیلی به دل‌های یه عده هست...
سه شنبه ۹ مهر ۹۸ , ۰۱:۴۲ حـــــ ـمــیـد

نیازی به عذر خواهی نیست که :) همچنان آرزومون سعادت شماست و سلامتی و همه چیزای خوب ... 

تقصیرِ من نبود بخشِ عمده‌ی ماجرا. ولی خب لازم بود عذر بخوام.

خدا کنه همیشه پایدار باشه و لبخند رضایت به لب :)

دیشب شب فوق العاده ای برام بوده :)) قطعا فردا می نویسمش ^_^

امیدوارم ایام همیشه به کام شما باشه و این رو مطمئن باشید همیشه همیشه دعای خیر من و دوستان بلاد بیان همراه شماست :)

اساسِ زندگی بر ناپایدار بودنِ شادی‌هاست. حالا ما مدام دعا کنیم. دعا اساسِ خلقت رو عوض نمی‌کنه.
بله دیدم :)
ممنونم.
سه شنبه ۹ مهر ۹۸ , ۰۲:۵۴ محمدرضا مهدیزاده

الٰهی وَ ربّی مَن لی غیرُک :) 

 

+آیه ای که در متن نوشتید خیلی آرامش دهنده است 

:)

+ متاسفانه هیچ آیه‌ای دیگه برام آرامش نداره.

من نفهمیدم چی شد. دوتا شدید یا نشدید؟ بنظر میومد شدید

من همیشه یه نفر  بودم تا آخر هم یه نفر خواهم بود :)

عزیزم :*

^___^

خدا ایشالا همیشه سلامتی بده بهتون

از ترس شیرینی زدی زیرش! خسیس نباش:))

تنهایی فقط برازنده خداست، نه بنده خدا:)

من هیچ وقت زیرِ چیزی نزدم :) همیشه تا آخرش پای حرفم موندم بقیه اما انگار اینطوری نیستن.
خدا بنده‌اش رو طوری خلق کرده که همه ازش فرار می‌کنند. فکر کنم خواستِ خودشه.
سه شنبه ۹ مهر ۹۸ , ۰۸:۴۴ مصطفی فتاحی اردکانی

ایشالا که سلامتی باشه.


قضیه آدم هم...... سکوت.
آدمی را آدمیت لازم است

خیلی ممنونم :)

همه‌ی تعریف‌هایی که توی ذهنم داشتم از آدمیت و امثالهم کاملاً پاک شدن. ترجیح می‌دم فکر کنم همچین کلماتی اصلاً وجود ندارن.

سلام به قول مازندرانی ها: چه‌چی بَیه؟

:)

تنتون سلامت. انشالله همیشه لبات خندون باشه

هیچی :) عمر می‌گذرد...

ممنونم :)

اینجا تا ابد قلموری حوای بدونِ آدم است:)

 

1- چرا؟

2- راهبه شدید آیا؟

3- بدتر از حواهاش هم ازدواج کردن!

4- آدم پیدا نمیشه؟

5- قیافه بی نیازی از آدم میگیرید؟

6- ماذا فاذا؟

7- بمن چه ربطی داره؟

8-از ما گفتن بود!

 

موردِ ۴ :)

دو بار نظر نوشتم اما موقع فرستادن هر دو بار صفحه پرید کلا.اصن مثل اینکه نباید چیزی بگم. :))

بگید :))

بگردید..همه جا رو....هست..شما بد نگاه می کنید..

برای پیدا کردنش سفر زیاد برید

ضجه بزنید

آااااادم، به معنی واقعی کلمه آدم ارزششو داره

میخواید چند تا از دانشجوهامو بفرستم خدمتتون؟

تشخیص آدم بودن یا نبودنش با شما...من مسعولیط قبول نمیکنم!

من نباید دنبالِ اون باشم.

هیچ‌کس ارزشِ هیچ‌ کاری رو نداره جز خانوادم! :)
نه خیلی ممنون :|

عه... خیره ایشالا

:)
سه شنبه ۹ مهر ۹۸ , ۱۳:۱۳ دچارِ فیش‌نگار

حوای بدون آدم :))) تعبیر قشنگی بود

 

+ خدا رو شکر

:)

سلام حوا خانم تنها 

امیدوارم هفته بعد خوشحال تر از امروز باشید

به نظرم برای ازدواج نیاز به ادم نیست، هر دو نفر باید دیوانه باشند. منظورم دیوانه بودن داخل دوست داشتن، وگرنه زندگی هر کمری رو خم می کنه و تحملش خیلی سخته. 

سلام و درود
:)
والا من همین الان هم شکسته‌ام خمیده که هیچ :)

اون آدم باید خیلی آدم باشه تا بتونه دسترسی به وب داشته باشه و نوشته هارو درباره خودش بخونه

 

#یعنی ماجرای شیرینی کنسله. } :

نداره دسترسی.

از اول هم شیرینی نبود :)

خدا رو صد هزار مرتبه شکر که حالتون بهتره ... :))

مچکرم :))

ما رو باش چقدر خوشحال شدیم و چقدر از صمیم قلب تبریک گفتیم :)))

چی بگم والا!! :|

انشالله همیشه سلامت باشید و تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد :)

منم فقط حسِ خجالت داشتم از این که مجبور بودم سکوت کنم :(

مچکرم :)

چی شد ینی ؟! ینی از اول نویسنده ی پست آدم خودتون بودین ؟!

یا این که آدمی بود و قرار مداری بود و تصمیمی گرفته شد و بعد زده شد زیرش ... ؟

اگه گزینه ی دومه باید بگم که تا "ازدواج" صورت نگرفته نمیشه رو حرف طرفمون حساب کنیم . درسته ؟ مگه این که طرف ، آدمِ آدمی باشه ! که آدمِ آدم رو به این راحتی نمیشه شناخت .

نه من نبودم.

مهم نیست دیگه بگذریم :)

دیگه چیز خاصی هم نبود :دی

بله بله :))

واردات و فروش مستقیم و بدون واسطه انواع لپ تاپ ، آل این وان و موبایل استوک و کارکرده اروپایی و آمریکایی .
فروش در سراسر کشور 
مشاوره رایگان قبل از حرید 
قیمت مناسب
کیفیت بالا
یک ماه ضمانت و گارانتی برای تمامی محصولات
برترین برندهای مطرح جهان ( دل ، اچ پی ، لنوو ، ایسوس ،ایسر و... )
و ...
aranikala.com

:)

مسخره تر از این پست؟

واقعا درد مردم این هاست؟ ازدواج حواست؟

واقعا متاسفم برای خودم و وبلاگ نویسی و این همه ادمی که برای وقت خودشان ارزشی قائل نیستند

مسخره لحنِ شماست. این پست حرفِ دیگه‌ای داشت و اون عذرخواهی بابتِ برداشتِ اشتباهی بود که شده بود. شمایی که تازه از راه رسیدی و هیچی نمی‌دونی از سیرِ نوشته‌های من مجبور نیستی وقتت رو تلف کنی. شما برو به دردِ مردم برس ببینم چندتا مشکل رو می‌تونی حل کنی. دیگه هم وبلاگ‌هایی که به مذاقتون خوش نمیاد رو دنبال نکنید!

هر بار روی وبلاگ آبکی شما کلیک کردم، هیچ چیزی دستگیرم نشد

گارد الکی نگیر

فکر کن و ببین از محتوای وبلاگت، قرار است چه مساله ای از مردم و جامعه حل بشه؟

قلم و وبلاگ برای چیه اصلا؟

اگر قراره برای دل خودت بنویسی، برو تو دفتر فیزیکی بنویس

منم میام مهر صدآفرین می زنم برای شما

اتفاقا تازه از راه نرسیدم که این کامنت را لطف کردم و بعد از 90 و بوقی منت سرتان گذاشتم و نوشتم

اتفاقا اگر با هویت واقعی برات بگم چند مطلب نوشتم که تا حد تلویزیون یک کشور بازتاب و اثر گذاشته، این کامنت را به من حواب نمی دادی

جماعت زن هم جماعت زنان قدیم که حداقل...

مطلبی که درد مردم و جامعه را نگوید، مفت نمی ارزد

این را الان متوجه نشید، سال ها بعد متوجه می شید

فقط تفاوتش اینه اون موقع عمرتون تلف شده و دستاورد وبلااگتان حتی فایده معنوی هم ندارد

شما حتی شعورِ حرف زدن و انتقاد هم ندارید :)

لطف؟! منت؟! جمع کن بابا.
موفق باشی آقای کارشناسِ مشکل‌گشا. به سلامت.

سلام منظورم از کامنت قبلی این بود که ارزششو داره

ولی حق باشماست ..ادم باید دنبال حوا بگرده:) من حواسم نبود...

 

@@ من از وبلاگ اینو متوجه شدم: هر چه میخواد دل تنگت بگو..غیر از این باشه میشه ارتباطات اتو کشیده دنیای واقعی.....با بلاگرِ اول بیان سر این چیزا بحث نکنید!

سلام استاد :)
(:

با تشکر از شما که اینقدر درک می‌کنید.

شکر :) ان شاء الله همیشه سالم باشین که اصلا جراحی نبینین! 

در مورد ازدواج، مسئله شخصیه! درسته اینجا نوشتن آزاده از کره الاغ کد خدا بگیر تا سیاست و برجام و این چیزا ولی خب من بودم ترجیح میدادم زیاد پای مسائل شخصی رو به وسط نکشم! :) احتمالا تا الان میدونین بخاطر چی... مردم زیاد گیر میدن که ایوای چرا و چنین و اما و اگر و حالا و کجا و ... بعضیا هم نمیدونم چرا خیلی خیلی شاکی میشن :)) بنویسین ولی وقتی از شما پرسیدن بگین مطلب مربوط به دختر توی رویام هستش همشون ساخته ذهنمه!

 

+ فکر نکنم لازم باشه بگم ولی حوایی بدون آدم نیست :) آدمی هم بدون حوا نیست. فقط مسئله زمان و چطوریش هست منم زیاد بلاف میزنم که میخوام تنها زندگی کنم ولی داشتن خانواده و بچه برای من چیزی هست که اصلا نمیشه چشمام رو ببندم و ازش راحت بگذرم. خلاصه خودتون رو زیاد تو فشار قرار ندین اونی که بالا هست همیشه یک نقشه ای داره! 

 

++ ایهاالناس :/ با زندگی شخصی مردم چیکار دارین؟! برین سر خونه زندگیتون!

خیلی ممنونم :)

من همچین قصدی نداشتم. متاسفانه اینطوری برداشت شد که خب اگه می‌دونستم قراره یهو ورق برگرده جلوش رو می‌گرفتم.
قرار بود چیزی نگم خبر هم نداشتم می‌خواد تهش چی بشه. به هر حال اشتباه شد که دیگه اصلاً نباید تکرار بشه.

+ یه سری مشکلات هست که آدم رو محکوم می‌کنه به تنهایی. و من باید همه جوره این تنهایی رو حفظ کنم.

++ والا من کمترین علاقه‌ای به مسائلِ سیاسی ندارم اما به خودم اجازه نمی‌دم علایقم رو چماق کنم و بکوبم توی سرِ بقیه بعد بگم چون مثلِ من فکر نمی‌کنی داری وقتِ مردم رو می‌گیری!

اول سلام

دوم ایشالا که خیلی زود زود خوب شید

سوم اینکه عاشق نوشته های ابهام آمیزم،اینکه یه چیزی بنویسی بعد یه عالمه آدم تو فکر نوشتت بمونن

خدایا یعنی ازدواج کرد؟یعنی آدمه پیدا شد؟یعنی عاقل شد:)

خودمم همین شکلی مینویسم

پس عاشق نوشته هاتم 

بیشتر برامون بنویس حوا جان

سلام و درود
خیلی ممنونم :)

عزیزم ^_^
هر کسی سلیقه‌ای داره منتهی من نمی‌دونم چند قرنِ دیگه باید بگذره که یاد بگیریم به هم احترام بگذاریم و حرفمون رو محترمانه بزنیم.

پنج دقیقه هم نمی گذره از تبریکم :/

 

+ خدا رو شکر نیازی به جراحی نیست. الهی تا همیشه حال جسمی و روحی خوبی داشته باشی.

++ اودافظ

:)

+ قربانت :)
++ کجا؟! :|

به امید بهبودی کامل و شادی های روز به روز بیشتر :)

 

+حوای بدون آدم یک سوال؟

اگر روزی آدمتون رو پیدا کنید دیگه اینجا نمی نویسید؟

 

احساس میکنم اون پاراگراف آخر یکم خیلی ایهام داشت :) و به همین خاطر اینطوری فکر کردم

ممنونم :)

+ همون اندازه که مطمئنم خدایی هست، اطمینان دارم آدمی برای من نیست.

ای بابا این چه حرفی خانوم حوا

 

واقعا ازتون نا امید شدم :(

یعنی چی آخه لطفا دیگه همچین حرفی نزنید :(

حرفی نیست که همینطوری بزنم. پشتش یک عالمه درد، اشک، مشاوره، صحبت و کمی هم مطالعه‌ست.

چرا بخاطرِ همچین مسئله‌ای باید از من ناامید بشید؟! :)
من مسیرِ زندگیم رو انتخاب کردم.

خب من واقعا نمیدونم مشکل شما چیه و حتی چه درد هایی رو متحملید و...

 

ولی براتون شفای عاجل از خدا میخوام انشالله 

 

:) امیدوارم با وجود همه دردها همیشه بخندید :)))))

 

و خدا رو هرگز از یاد نبرید :)))

همه مشکل دارن تو زندگی. هر کس اندازه توانش.

ممنونم :)

(:

:)

سلامت باشی همیشه حوای مهربان 

ممنونم :)

مشکلی نیست بابا :) راستی شما تنها نیستین (تبلیغات همراه اول نیست!) خانواده هست، دوستان هست، دوستای وبلاگی هست، اگر هویج رو تو دایره دوستان قرار بدین منم هستم :) هیچکدوم هم نباشه خدا هستش! باور کنین یک روزی میشه که به این روزا میخندین و میگین چرا من اینقدر نگران و مضطرب بودم! شاید بگید "ناه من اصلا نگران نیستم" ولی خب معلومه نگرانین حق هم دارین! همه تو این دوران با مشکلات دست و پنجه نرم میکنن به فامیل هم نگاه کنین خیلی ها هستن... توکل به خدا! (من زیاد آدم مذهبی نیستم ولی تو این موقعیت ها تکیه گاهی جز خدا نمیشه پیدا کرد!) باز تنهایی بهتر از اون هست با آدمی بیوفتین که به قول خانوادمون "نااهل" باشه. اصلا نگران نباشین اگر صبر و تحمل کنین همه چیز طبق خواستتون پیش میره

+ خواستم یک تشکر خشک و خالی هم بکنم بابت خوندن کامنت ها واقعا آدم حوصله و اعصاب میخواد تا بخونه، تایید کنه و جواب بده =)

شما چقدر لطف دارین :) قبلاً گفتم فکر کنم. اینکه همیشه کامنت‌هاتون لبخندِ واقعی و خیلی بزرگ میاره رو لبم :)
آره سخته. خیلی هم سخته مخصوصاً اینکه مشکلات همه با هم هجوم میارن. دلم می‌خواد بگم آخه یکی یکی چه خبره :)))
حرفاتون چقدر خوب و درسته. موافقم.
ان‌شاءالله که درست بشه همه چی.

+ وقتی شما این همه وقت می‌گذارید کمترین کاریه که می‌تونم بکنم :) من مچکرم :)

راستی اگر یک روزی حوصله کنم یک پست جدا مینویسم ولی علت اینکه میبینین یکی اومده یخچال یا دمپایی تبلیغ میکنه و لینک میزاره مربوط به بحثی به اسم "بک لینک" هست.

توی الگوریتم گوگل هر چقدر از یک سایت پر بازدیدتر و فعال به سایت خودتون لیتک بسازین باعث بالا رفتن تو نتایج گوگل میشه. بخاطر همین اگر دیدین یکی اومده مستقیم رفته به بخش نظرات و جوراب تبلیغ کرده میتونین گزارش هرز نامه رو بزنین تا تو سایر وبلاگ ها اون نظر به قسمت هرزنامه بره. واقعا معضل شده این چیزا :/ میشه گفت از اعتبار شما استفاده میکنن برای وب سایت خودشون!

+ راستی نمیدونم میدونین یا نه ولی اگر کسی کامنت آزار دهنده ای براتون فرستاده میتونین رو آدرس آی پیش (یک چیزی مشابه 5.248.84.55 یا مشابهش!) بزنین میتونین سایر نظر هاش رو ببینین. ممکنه اشتباه نمایش بده چون با هر بار خاموش و روشن شدن مودم آدرسه عوض میشه (ممکنه تو بعضیا نشه) ولی خب به امتحانش میرزه... حداقل میتونین بعضیا رو بترسونین. بعضا آدرس ایمیلشون رو لو میدن :)))

صحیح -_-
کلی تبلیغات میاد گاهی روزی ۲۰۰ تا :|
ممنون که گفتین :)
+ آره می‌دونم. معمولاً آی‌پی‌ها متغیره. آره گاهی با دو تا اسمِ متفاوت اما یدونه ایمیل کامنت فرستادن :))

تبریک بانو❤️

امیدوارم همیشه سلامت باشین

خیلی ممنونم :)

باز هم سلام! :) خوب واقعیتش 200 تا روزانه خیلی خیلی زیاده! احتمالش هست یک ربات تنظیم کرده باشن تا هر چی پیام تبلیغاتی هست رو بفرسته اینجا. میتونین بسته به نیازتون کد امنیتی رو از قسمت 

تنظیمات -> تنظیمات ساده -> تنظیمات ارسال نظر

فعال کنین. یک متن کوچولو هست زیر گزینه ای که انتخاب کردین میاد. درسته شاید یکمی رو اعصاب باشه برای اونایی که نظر میدن (چندان بد نیست حقیقتش!) ولی خب در عوض مجبور نیستین با اسپم دست و پنجه نرم کنین! سایر گزینه ها رو هم انتخاب کنین میاد :) گفتم بگم شاید به درد خورد!

سلام و درود
آره می‌دونم. فکر کنم وقتی وبلاگ رو می‌سازی پیش‌فرض همینطوریه ولی خب واقعاً روی اعصابه -_-
ممنونم که گفتین :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan