بلوکِ ۱۴۱

خیلی وقتِ پیش می‌خواستم برم رواقِ حضرتِ زهرا که خب فکر کنم جمعه بود واسه همین گفتند بسته‌ست فردا می‌تونید بیاید. همون قسمت یه در بود که یه عده واردش می‌شدند و یه عده هم ازش خارج. بدونِ اینکه به تابلوی کنارِ درِ ورودی نگاه کنم (بعداً فهمیدم کنارش تابلو بوده) رفتم داخل. سقفش کوتاه بود و نزدیک به سقفِ هر بلوک یک عالمه قابِ عکس‌. همینطور که به عکس‌ها نگاه می‌کردم رفتم جلو. از خودم می‌پرسیدم خب که چی؟! الان مردم میان این عکس‌ها رو ببینند؟! یهو چشمم افتاد به اطرافم و دیدم دور تا دورم سنگِ قبره. شوکه شدم. همچین چیزی رو توی زندگیم تا به اون روز ندیده بودم. سنگِ قبرهای مربعی شکل بدونِ فاصله کنارِ هم. آروم آروم رفتم جلو و به این فکر می‌کردم تهِ این همه حرص و بدو بدو چیه؟! چند متر خاک. خیلی اتفاقی بالای قبرِ یه شهید متوقف شدم. بلوکِ ۱۴۱ بود. آقا محمدجواد زحمتکش. صندلی گذاشتم کنارِ مزارش و نشستم. قابِ عکسش هم اون بالا بود. از اون روز تا الان هر بار که می‌رم حرم حتماً واسه چند دقیقه هم که شده می‌رم به آقا محمدجواد سر می‌زنم. یک صفحه قرآن به تصادف باز می‌کنم. اول ترجمه رو براش می‌خونم بعد خودِ آیات رو. باهاش حرف می‌زنم و گاهی هم وسطِ حرف‌زدن‌هام گریه می‌کنم. همیشه ازش می‌خوام برام دعا کنه. امروز بعد از کلاسمون اگه آقا بطلبه می‌خوام برم حرم. اونم با دو تا شاخه گل :) رمضانمون مبارک.


+

 می‌گه: دوست‌پسر داری؟!

می‌گم: نه

می‌گه: آره تو راست می‌گی!

لبخند می‌زنم :)


+

گروس عبدالملکیان:

انسان دو بار به نادانی می‌رسد

یک بار پیش از دانایی و یک بار پس از آن؛

و تنها تفاوتِ این دو در «پذیرفتن» است.


اول ترجمه‌اش رو میخونم بعد خود ایات رو

کاش همه همین کار رو بکنند و هی متن عربی رو بلغور نکنند و اخرشم هیچی ازش نفهمند
+سلام:)
متاسفانه زیاد قرآن نمی‌خونم اما اون وقتایی هم که می‌خونم اول ترجمه رو می‌خونم بعد خودِ آیات رو. اینطوری بهتر درک می‌کنم و جالب اینجاست همیشه متناسب با حال و هوای همون روزم هست آیات.

+ سلام و درود :)
گلزار شهدا بوی بهشت میده، یه ارامشی داره که قابل وصف نیست‌ :)

ولشون کن، قاطین اینا :|

دانستن فهمِ ندانستنه :)
التماس دعا عزیزم :*
آره خیلی خوبه :) اینجا اسمش بهشتِ ثامن‌الائمه هست. هم شهدا هستند هم خادم‌های حرم.

:))

و پذیرفتنِ این موضوع :)
محتاجیم به دعا مهربون ^_^
بدترش اینکه ، دیونه ادمو میگن که اثبات کنی نداری :(
دیونه ام کردن ، خدایا نجاتمون بده !
من که یه  دفعه سر کار گذاشتم شون D: 


من تلاشی برای اثباتِ خودم نمی‌کنم چون اساساً برام مهم نیست کی چطوری فکر می‌کنه راجع‌به من. وقتی قبول نمی‌کنن می‌گم آره دارم مگه شما ندارید؟! :| دیگه هیچی نمی‌گن :))
داییم قبل اینکه بدنیا بیام شهید شده اما آخرین باری که رفتم سر مزارش یادم نیست چندساله بودم و چندسال پیش بود.
خاک سرده...
آقا محمدجواد سرباز بوده...
پذیرفتن مثل کلمه تلاش کلماتی هستند که باید تو عمل بکار برده شوند.
و...
بله. بیست و یک ساله بوده فکر کنم که شهید شده.
آره دقیقاً.
و... ؟!
عزیزم…

سلام ما رو به آقا برسون...
(:

حتماً
ورود تصادفی‌تون روزی معنوی اون روزتون بوده،الهی همیشه از این روزی‌ها نصیبتون.
التماس دعا.
خیلی ممنون :)
محتاجیم به دعا
تو دوران دبیرستان منم درد دلامو می رفتم پیش شهید آقاسی زاده می گفتم . تقریبا آخرای بهشت ثامن الائمه آرامگاهِ شهیدِ مهندس آقاسی زاده ... دوران طلایی زندگیم بود ...

+ آقای عبدالملکیان خیلی عالی گفته ،
اول و آخرش نافِ هممونو با جهل و عجز بریدن ...
آخراش یعنی کجا؟! پایین؟!

+ بعد هم‌اتاقیِ من می‌گه اینا چیه می‌خونی :| :)))
سلام.زیارت قبول خواهری.دعا یادت نره
سلام عزیزم
قربانت :)
چشم
التماس دعا
محتاجیم به دعا
امروز منم نزدیک به بلوک‌های صد و چهل و اندی نشسته بودم و قرآن می‌خوندم و به عکس‌ها فکر می‌کردم :)
چه خوب :)
منم وقتی میگم دوست پسر ندارم هیشکی باور نمیکنه حتی یکی ازم پرسید نکنه همج.....ا باشم!!!! 

می‌گفتی بیام بزنم لهش کنم :|
خوش به حالتون که در این ماه مبارک پیش امام رضا هستید.
(البته ک شما کل زندگیتون پیش آقاست)
:)
(کاش اینطوری که می‌گید بشه)
اسم این بلوک رو تو یک وب دیگه هم دیدم!!
چه جالب :)
این خوبه،یه مدت همه فکر میکردن من نامزد دارم تو کلاس:|
باز این بهتره به نظرم :|
از صحن آزادی پله می خوره میره پایین . یه سالن بزرگ که بالا عکسا رو چسبوندن . اواسط سالن باز یکی دو تا پله هست . آخرای همون سالن تقریبا سمت راست . دقیقا چسبیده به یک ستون . دیگه دقیق تر از این یادم نمونده :)
آره خودشه :))
فهمیدم کجا رو می‌گید. من فردام کاملاً آزاده می‌خوام دوباره برم حرم. حتماً می‌رم پیداش می‌کنم :)
فک میکنم هرکسی ب ی همچنین دوستی ای احتیاج داره. من مزار شیخ بهایی رو انتخاب میکنم توی حرم...

+من بدم نمیاد درموردم اشتباه فکرکنن. خیلی وقتا خودم بهش دامن میزنم:D
جای خیلی خوبیه :)

+ منم زیاد از این کارا می‌کنم :)))
چه عالی، خوشبحالتون...
امیدوارم ادامه دار باشه، هم حرم، هم این بودن با شهداء ...ان‌شاءالله... 
شهدا خوبن، من بهشت رضا که بودم حس خوبی داشتم، اما هیچوقت نشده یا لااقل یادم نمیاد با یک شهید، رابطه ای پیدا کرده باشم. منتها بین بعضی دوستان باب بود که یک دوست شهید داشته باشن. میگفتن کمک میکنه، خب شهید، میبینه و شفاعت می‌کنه...
:)
خیلی ممنونم.
آره راست می‌گفتن دوستانتون...
خوشبحال شهدا، به خاطر ما ها رفتن...
التماس دعا:)
محتاجیم به دعا :)
خخخخ
قرار بر اثبات نیست بعضی مواقع آدم روانی میشه از دستشون!
خب وقتی خیلی اذیت می‌کنن بگو آره دارم :| :))
منم قبلا یه سری رفتم قبرستون حرم!
قیمتاشون الآن فوق العاده بالاست :|
چه می‌شه کرد :|
از سوال های تکراری بدم میاد !
گفتم خب یه بار سرکارشون گذاشتم خخخ
کارِ خوبی کردی :))
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۹۸ , ۱۳:۱۵ دریا _ گاه نوشته های من
التماس دعا حوا جان
محتاجیم به دعا :)
این متن رو که خوندم ارامش خیلی عجیبی بهم دست داد خودم هم نمی دونم ولی اگر همه مردم همین کار رو انجام بدهند می توانیم از انها تشکر کنیم ولی کارت خیلی عالی بود انشاالله مزد کار هایت رو ببینی:))
قربانت :))
التماس دعا :)
محتاجیم به دعا :)
سلام طاعات وعبادات قبول .
سلام و درود
همچنین
خوش به حالت بانو...
واسه ما هم دعا کن.
به رفیق شهیدت هم بگو برا ما دعا کنه این ماه رمضونیه.
اخه خیلی محتاجیم، خیلی...
محتاجیم به دعا عزیزم.
چشم
سلام... 
خوش به سعادتت.. 


پ.ن: یه دفعه یه دختر نوجوون ازم پرسید دوست پسر داری؟ گفتم نه... اونموقع حدودا 25 سالم بود... باورش نشد... بعد که اصرار کردم ندارم...پرسید: چه جوری می شه؟ همچین با تعجب پرسید... گفتم  می شه....
سلام و درود

دقیقاً با تعجب می‌پرسند. این جای تأسف داره...
دوستی با شهدا خیلی خاصه
التماس دعا
محتاجیم به دعا
فرمانده من دوران سربازی سرهنگ رضا زحمتکش بود، و اهل خطه خراسان، نمیدونم چرا دلم میخواد رابطه ای بین این دو باشه! مثل برادر یا پسرعمو!!
التماس دعا دارم، از شما که مجاور هستید...
:)

محتاجیم به دعا
التماس دعا..
محتاجیم به دعا عزیزم
خیلی وقته این حس های خوب سراغم نیومده کاش دوباره بتونم تجربه اش کنم :(
زیارتت قبول
منو فراموش نکنیا
خیلی زود ان‌شاءالله :)

ممنونم :)
مگه می‌شه فراموش کنم معلمِ مهربونمون رو؟! ^_^
اینجایی که میفرمائید آدرسش کجاست؟
بهشت ثامن‌الائمه
حرم امام رضا
سلام . 
اول که عنوان رو دیدم یاد فیلم شیار 141 افتادم . 
فکر کردم میخواستین در رابطه با اون فیلم توضیح بدین ... ولی خب خیلی هم با پستتون بی ربط نیست ...
التماس دعا
سلام و درود
:)

محتاجیم به دعا
همون 141 آقاسی زاده هم هست روبروی همین شهیدی که عکسش رو زدی ...
و کی هستن ایشون؟!
من هربار میرم حرم گم میشم.گاها همون اوایل نزدیک در ورودی میشینم تا بیشتر گم نشم.ولی اینکه همه قسمتاشو بلد باشه آدم باید حس خوبی باشه.واقعا نمیدونستم شهید هست تو حرم.
من روزای اول توی شهر گم شدم :| ولی خب الان بیشتر از بچه‌های مشهدیِ کلاس مسیرها رو بلدم :))
آره حسِ خوبی داره وقتی آدرس می‌پرسن و تو کامل می‌دونی کدوم رواق و کدوم صحن کجاست :)
چلا من همیشه دیر می رسم؟ :(
به هر حال
دفعات بعد رفتی، التماس دعا...
:(

اگه بشه فردا :)
آقاسی زاده همونه که قرار بود سلام بنده رو به ایشون برسونید دیگه :)
منتها ظاهرا من آدرسشو یه خورده اشتباه دادم :|
قاطی کردم :|
این کتاب رو پیدا کردی بخون ...

http://www.dsrc.ir/View/book.aspx?id=566
چشم :)
حرم دو تا بهشت ثامن داره
اونی که میفته زیرزمین صحن جمهوری (راهشم از صحن جمهوریه) شهید منا درش آرام گرفته
شهید محسن حاجی حسنی کارگر
اتاق ۳۶

برو زیارتشون اصلا حال و هوات تغییر میکنه
بشدت اینجا رو دوست دارم
بله می‌دونم
رفتم

چشم :)
اخدان گرفتن دوستی های پنهانی کار مومن نیست
.... وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ. 
.... و مهریه نیکو و به طور شایسته به آنان بدهید، به شرط آنکه پاکدامن باشند، نه اهل فحشا و نه اهل دوست گرفتن های پنهانی.... 
سوره النساء آیه 25
همینطوره
البته الان دیگه پنهانی نیست. همه آشکارا دوست هستن با هم :|
بسم الله
سلام
قبول باشه زیارتاتون... کلا مزارشهدا یه حال خیلی خوبی داره، خیلی خوب...

البته حرم سه تا بهشت ثامن داره.
اونی که شما واردش شدین، بهشت ثامن 1 است که در ورودی اش، از صحن آزادی است.
بهشت دوم که بیشتر مزار اموات هست، درش تو صحن قدس است.

تو بهشت ثامن صحن جمهوری، مزار شهدای دانشگاه خیام مشهد هم است که هنوز بین شهید بودن یا نبودنشون اختلافه، برای همین سر قبراشون اسم نداره. یه بلوک کامله، بلوک 368

یکی هم مزار تعدادی از شهدای عاشورای رضوی است. مزار اونا، از سطح زمین بلندتره و در جلوی جلوی بهشت ثامن قرار داره. یعنی اگر به جهت سنگ قبر ها بایستین، همین جور صاف برین، می رسین بهشون،  که اسامی و عکساشون هست. اگه برین تا بلوک 368 و به سمت جلو بایستین، سنگ قبرشون رو می بینید.

ملتمس دعا اگه رفتین.
سلام و درود
خیلی ممنون

بله می‌دونم.

محتاجیم به دعا
التماس دعا
محتاجیم به دعا
سلام دوست من
خیلی قشنگ می نویسی
منم می خوام شروع به نوشتن کنم
اگر تمایل داشتی در قسمت لینک دوستان تبادل کنیم
سلام
:)
سلام دوست من
خیلی قشنگ می نویسی
منم می خوام شروع به نوشتن کنم
اگر تمایل داشتی در قسمت لینک دوستان تبادل کنیم
ببخشید ادرس بلاگمو اشتباه زدم
اشکال نداره
هر کسی ی دوست خوب نیازه داره
مرسیی از  مطلب خوشکلتون
:)
جمعه ۲۱ تیر ۹۸ , ۰۳:۲۴ نرم افزار سایت دانلود نرم افزار
ابجی سلام
به من قول دادی منو کمک میدی
تو رو خدا منو با عنوان:
و این ادرس لینک کن

سلام
من قول ندادم که :)

واقعا این ها رو شمامی نویسید فوق العاده است این حس نگاری و این بیان لذت بخش شما خدا کند این ها به جز در ضاهر نباشد

http://rahyabcard.com/

صحیح
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan