هیچ‌کس برای من «تو» نمی‌شود

شبِ عیدِ مبعث به دعوتِ دایی جان رفتیم خونه‌باغ. جایی بیرون از شهر و نسبتاً مرتفع که نزدیکِ کوه هست و یک استخر پر از ماهی گلی‌ دارد. ما بودیم و دایی و زن‌دایی و دو تا کلوچه‌هایشان، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله‌ی عزیزم و مهم‌تر از همه آقا سید و خانواده‌ی دوست‌داشتنی و مهربانشان که از دوستانِ خانوادگی و قدیمیِ ما هستند. آخرین باری که آقا سید را دیده بودم برمی‌گشت به ده سالِ پیش! شبِ خیلی خوبی بود و به شدت خوش گذشت. گفتیم و خندیدیم و عکسِ یادگاری گرفتیم و خاطره ساختیم. قشنگ‌ترین قسمتش وقتِ شام کنارِ سفره بود که آقا سید رو کردند به من و گفتند: «شما می‌دونستی اسمت رو من انتخاب کردم؟!» من هم که این موضوع را نمی‌دانستم فقط لبخند زدم. ناگفته نماند که من و دخترِ آقا سید هم‌اسم هستیم و هر دو از کنارِ هم بودنمان خوشحال بودیم. حوالیِ ساعت دوازده بود که رفتم کنارِ نرده‌های اطرافِ خونه‌باغ و خیره شدم به چراغ‌های شهر که از دور خودنمایی می‌کردند. هوا خنک بود و بادِ ملایمی می‌وزید. آن لحظه به این فکر کردم که چقدر تمامِ آن چند ساعتی که ما، دور از شلوغیِ شهر و آدم‌ها و علی‌الخصوص فضای مسمومِ مجازی کنارِ هم بودیم خوش گذشت. به این فکر کردم که لبخندِ مادربزرگ، پدربزرگی که بعد از گذشتِ این همه سال هنوز هم عاشقانه مادربزرگ را دوست دارد و تمامِ آهنگ‌های حامد همایون، خواننده‌ی موردِ علاقه‌ی مادربزرگ را درونِ ‌فلشش ریخته تا وقتی به دلِ جاده می‌زنند معشوقه‌اش از شنیدنشان لبخند بزند، مادر و پدرم که حاضرم برایشان جان بدهم، خواهر و برادرِ نازنینم، پسرداییِ دو ساله‌‌ام که همیشه می‌پرد در آغوشم و دلش می‌خواهد آنقدر بچرخیم و بچرخیم تا سرگیجه بگیریم، خاله‌ جانم که الحق استادِ خوبی ست و دانشجوهایش دوستش دارند، زن‌داییِ هنرمندم که همیشه پای ثابتِ بدمینتون بازیِ من است، داییِ بانمک و عشقِ سرعتم که وقتی در ماشینش می‌نشینم از ابتدا تا رسیدنِ به مقصد صلوات می‌فرستم بلکه سالم برسیم :|، همه و همه سرمایه‌های من هستند و دلیلِ بودنم. به این فکر کردم که هیچ کجای فضای مجازی خونه‌باغ و هیچ آدمِ دنیای مجازی برایم خانواده‌ام نمی‌شود...

مبارک باشه جانم 😍
:)
چرا خوشحال نشدی؟ من بودم خونه رو میذاشتم رو سرم 😂
بخاطرِ جوِ بدی که به وجود اومده :)
اون که صد البته :))
بله :))
ان‌شاا... همیشه به خوشی و دورهمی و شادی عزیزم:) 
ای جانم مادربزرگ، چقدر کیف کردم من^_^
چرا خوشحال نشدی ؟ من برات خیلی خوشحال شدم،امیدوارم همیشه برای خوبی ها و قشنگی ها تو صدر باشی عزیزم:)
ان‌شاءالله دورهمیِ بعدی با هم باشیم ^_^
مادربزرگم که کلاً پستی جدا می‌طلبه :))
متاسفانه یه عده خیلی این عناوین رو جدی گرفتن و هر چی به دهانِ نامبارکشون میاد میگن! قشنگ نیست این همه منفی‌پراکنی. رفاقت‌ها رو داریم بر سرِ هیچ نابود می‌کنیم.
ممنونم فرشته‌ی نازنیم :)
حس های نابتون مانا 
مچکرم :)
سلام دختری =)
بخند بابا چرا اخم کردی =/
من جای تو میگم دست و جیغ و هورررررراااااا =))))
سلام بر مامان آوا :)
اخم نکردم که :))
((:
امید وارم این حسی که با خانواده تان بودین رو همیشه داشته باشین.
خیلی ممنونم :)
سلام
عیدتون مبارک
وبلاگ برتر شدن شما هم مبارک باشه، ان‌شاالله که همیشه صدر باشید

از قدیم گفتن در دروازه رو میشه بست ولی در دهن مردم رو نمیشه
متاسفانه  آدم هر کاری بکنه یه عده هستند که حرف بزنن

عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
سلام و درود
بر شما هم مبارک :)
شما لطف دارید.

بله متاسفانه...

خیلی ممنونم، همچنین.
چقد جذاب حوا
:)))
جدی؟! :))
تبریکات فراوان 🌷
پس دیگه باید شیرینی بدید :)
ان شاءالله این جمع صمیمی، دلنشین، زیبا، در سایه سار الطاف اللهی حفظ شود و همیشه شاد باشد
یاعلی
ممنونم
شیرینی کنارِ در هست بردارید :)
تشکرِ فراوان
علی یارتون
حوا :)
به‌به لیلای درس‌خوانِ بیان ^_^
مبارکه حوایم (:
بخند (؛
قربانت :)
:))
بی ذوق نباش
:))
بی‌ذوق نیستم ولی یه سری حرفا آدم رو اذیت می‌کنه.
:))
سلام
بابا برتر بابا باکلاس بابا لاکچری *__*
تبریک می‌گم مهربون جان
کسی هم اگر حرف نامربوط زد عکس بده جسدشو برات پست می‌کنم ^__^
خوش به حالتون دلم خونه باغ خواست :(
سلام بر خاتونِ خودم :)
بله؟! :| :)))
قربانت عزیزم :)
گفتی جسد یادِ تشریح افتادم :)) جات خالی خیلی صحنه‌ی جالبیه :|
بدیش اینه که کلی از خونه‌مون فاصله داره.
چه ناز که مادربزرگت آهنگای حامد همایون رو دوست داره (:
خدا حفظش کنه (:
کلِ پلی‌لیستِ گوشیِ مادربزرگ جانم آهنگ‌های ایشونه :))
ممنونم :)
میفهمم حوا
:|
ولی تو لذتتو ببر
این حرفاهمیشه بوده و هست 
آری
باشد :)
فقط پوکر نشو :| بخند که خنده بیشتر بهت میاد :))

من از عالم تو را تنها گزیدم

روا داری که من غمگین نشینم ؟


مولانا

مولانای جان :)

من آنِ توام

مرا به من باز مده...


بازم مولانا :)

^_^

یا چشم بپوش

از من و از خویش برانم

یا تنگ در آغوش بگیرم که بمیرم


فاضل نظری

:)
این چه عشقی است که در دل دارم
من از این عشق چه حاصل دارم
می‌گریزی ز من و در طلبت
باز هم کوشش باطل دارم

فروغ فرخزاد
(:
چه فرقی می‌کند
من عاشق تو باشم
یا تو عاشق من؟

چه فرقی می‌کند
رنگین کمان
از کدام سمت آسمان آغاز می‌شود؟

گروس عبدالملکیان
واقعاً چه فرقی می‌کند؟!

:)
برایم شعر بفرست
حتی شعرهایی که عاشقان دیگرت
برای تو می‌گویند

می‌خواهم بدانم
دیگران که دچار تو می‌شوند
تا کجای شعر پیش می‌روند

تا کجای عشق
تا کجای جاده‌ای که من
در انتهای آن ایستاده‌ام

افشین یداللهی
روحشون شاد...
کاری کن
ساحل
رویای رسیدن به تو نباشد
در دریا
چاره جز
عاشق بودن
نیست

کیکاووس یاکیده
و من چقدر صدای ایشون رو دوست دارم :)
خوشا آن دل! که دلدارش تو گردی
خوشا جانی! که جانانش تو باشی

عراقی
می‌دونستی من چقدر ذوق می‌کنم وقتی برام شعر می‌فرستی؟! :)
تبریک عزیزم :))
ممنونم محبوبه جان :))
تبریکات فراوان
همیشه تو اوج باشی
ممنونم
مبارک باشه حوا خانوم :-)
شایسته ترین وبلاگ نویس بی شک شما هستین
ممنونم از لطفتون :)
بی‌شک اینطور نیست.
ناراحت نباشین هر کسی در حد شعورش رفتار می کنه
من به عنوان یه روانشناس همیشه عمیق نویسیتون رو تحسین کردم و از خوندن مطالبتون لذت بردم
پریسا هم که شیفته شما شده :-)))
بگذریم :)
شما و همسرتون خیلی لطف دارید. حالشون چطوره؟! :)
حقیقته
دعاگوی شماست :-)
کلاس داره امروز
سالم باشند و باشید همیشه :)
مثل قبلا نیستی دختری!
بخند =))))
چکار کنم که باور کنی ناراحت نیستم؟! :)
:)))))
(((((:

خوبه؟! :)
تبریک میگم حواجان
همیشه خبرای خوب بگیری عزیزم :*
قربانِ شما ^_^
خیلی ممنونم :)
ممنون :-)
دورهمی هاتونم مستدام :-)
خواهش می‌شود :)
تشکر :)
حالا شد =)))
(:
هدف منم اینه که ذوق کنی :*
^_^
مبارک باشه
ممنونم :)
مبارک مبارک انتخابت مبارک...
عیدتم مبارک...
هم عادت خیلی چیز بدیه...
هم اینکه ناراحتی ها باعث بشن از هیچی لذت نبریم....
ممنونم
همچنین
آری ولی آدمی نیستم که اجازه بدم حرف‌های دیگران کلِ روزم رو خراب کنه. حداقل سعی می‌کنم اینطوری باشه.
تبریک میگم حوا خانوم ، حتما هم لیاقتشو داشتین:)
این دورهمی ها عالین ایشالا همیشه به خوشی
ممنونم جنابِ سپهر شما لطف دارید :)
مچکرم
مبارکه حواااااا

ممنونم سمیرا جون ^_^
مبارکه حوا گلی:*

چقد دلم خواست از این دورهمیا.همیشه به شادی عزیزم:)
ممنونم مهتاب بانوی عزیز :)

قربانت :)
امیدوارم همیشه هر جا که هستی خوشی سایه به سایه دنبالت بیاد 😍😍
چه دعای قشنگی ^_^
ممنونم بهار خانمِ مهربونم :)
تو ذهنت نگه میداری و همین واس زجر دادنت کافیه...
بالاخره امیدوارم روزات کلی رنگی و خوش عطر بشه :)
چیزای سطحی رو نه ولی اگه یه موضوعِ خیلی خیلی مهم باشه هر از گاهی میاد توی ذهنم و ناراحتم می‌کنه و میره.
ممنونم :)
حالا چرا ناشناس؟! :)
سلام سلام سلااااام
چه خبره اینجا؟ 😊😊 تبریک حوایی 😘😍
اومدم یه سوال بپرسم
آی کیو زیست واسه الان چطوره؟
به‌به سلام تمنای عزیزم :)
ممنونم :)

الان که دورانِ جمع‌بندی هست و وقت باارزش‌تر از طلا توصیه نمی‌کنم! چون سطحِ سوالاتش نسبتاً بالاست و تست‌های شمارشی هم زیاد داره در نتیجه خیلی وقت‌ می‌گیره.
خوشحال شدم اما ته دلم ارزو کردم که انقد بعضیا اذییتت نکنن.اخه برتر شدنی که پشتش هزارتا ناراحتی  هست که  زیاد مزه نمیده.
مبااارک مبااارک...🤗🤗🤗🤗💜💜💜💜💜
بعضیا فقط کار به من ندارند. کلاً عادت دارند راجع به هر چیزی اظهارِ نظر کنند حتی اگه ذره‌ای اطلاع و آگاهی نداشته باشند.

ممنونم عزیزم *_*
پدر بزرگ ،مادر بزرگ نعمت های بزرگی ان تاهستن قدرشونو بدونید بعد رفتنشون جمع از هم میپاشه.           شاید چون از اول  معلوم بود نفر برتر میشید برا همین ذوق زده نشدین
اون شب قلباً آرزو کردم تا همیشه سایه‌شون بالای سرمون باشه.
بخاطرِ جوِ بدی هست که این عناوین با خودش آورده...
مبارکه .
به حاشیه ها توجه نکن .
از چیزی که هست لذت ببر
ممنونم
زیاد هم حاشیه نیست. داریم بینِ آدم‌هایی زندگی می‌کنیم که پر از کینه‌ هستند. پر از خشم!
فی‌الواقع از خاطراتِ اون شب و تماشای عکس‌هایی که گرفتیم لذت می‌برم :)
توی قلب من، حوا و خیال پردازی هاش که همیشه اول هستن و خواهند بود حوا جانم :)♡ میخوام لقب آنه شرلی بیان رو بهت بدم اصلا ^______^ ♡♡♡ 
دوستِ عزیزم ^_^
می‌دونی که چقدر دوستش دارم *_* ممنونم مهربون جان ♡
تبریک حوا جونی 
همیشه به شادی  باشی 
قربانت :)
راحت تره :)
فایده ای هم نداره فردش...

کسی که از تمام کمک های خارجی چشم بپوشد و آن را دور اندازد و شخصا وارد میدان شود و به نیروی خود برپا ایستد، کسی است که نیرومندی و موفقیت را برایش پیش بینی می کنم.
هر طور راحتید :)

جمله‌ی خودتونه؟!
همون کینه ورزی ها و خشم ها حاشیه هستن 
اونا هستن تا تو اعصابت خورد بشه . دلت بشکنه . ناراحت بشی
دیدی نمیشه درکش کرد؟
فقط باید رهاش کرد . انقدر ارزش نداره براش آدم وقت و ذهن بذاره
آره...

حق با شماست.
+ من روزِ چالشِ صندلیِ داغِ شما نبودم. حیف شد کلی سوال داشتم از شما.
سلام :)

مبارکه ! قبلا گفته بودین این عناوین براتون مهم نیست ...

چون خود وب نویسی هدف اصلی هست و این اتفاقات به رغم شیرین بودن در حاشیه ی وب نویسی هستند نه در متن آن ...

اما ادب و وظیفه ایجاب میکنه به حوا بانو تبریک عرض کنیم :))))
سلام و درود :)

مجدداً مچکرم.

لطف دارید شما :))
سلام انشالله همیشه جمع تو جمع باشه و گل لبخند روی لباتون.....
تبریک باشه💖
سلام :) خیلی ممنونم.
:)
يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۱۱:۵۶ ایمان-همو یرگه یخ!
برتر شده؟؟ خیلی خوبه که☺انشالله به اونی که میخاین برسین!!
برتر شدین نمیخاین شیرینی بدین؟؟ 😂😂😂
مچکرم :)
باشه با همون شام و شیرینی که بهتون بدهکارم :))
تبریک...
همیشه بهترین باشید الهی در هرکجا که باشد حتی اگه دیگران خوششون بیاد یا نه...
ممنونم از لطفتون
دنیای مجاز کی به گرد پای حقیقت و واقعیت میرسه !!!
ومبارک این اول شدنت خانوم 
هیچ وقت :)
ممنونم :)
خدا حافط همه ی این جمع و افراد خوبش باشه

جالبی اینجا اینه که بر خلاف حیلی ها برای اول شذن هییییچ کاری نمیکنید و اول میشید
یه عده خودشونو به اب و اتیش میزنن و لجن پراکنی میکنن ولی حتی جواز حضور در لیگ قهرمانان رو هم پیدا نمیکنن:-):-):-)
خیلی مچکرم

:)))
بودن با خانواده واقعا خوش میگذره...من عاشق دورهمی های فامیلی هستم:)

مبارک باشه برتر شدنت:)
خیلی ^_^

ممنونم :)
به 1k شدن نزدیک میشوید!
از این لاکچری تر؟
چه تاثیری توی زندگیم داره؟! هیچ :)
مبارکه
ممنون
سلام 
تبریک میگم حوایی 🌹🍀
موفقیت هات روز افزون (چه در دنیای واقعی چه در بیان )  حوایی جان 💚🤗


+

ایشالا سایه شون رو سرت مستدام بمونه الهی 🙏

سلام
ممنونم :)

تشکرِ فراوان
چقدر حس خوبی به آدم میده بر شماری نعمت هایی که خدا در زندگی مون جایگذاری کرده :)

خوشحالم که برای بار دوم اول شدی :))+ تبریک

خیلی :)

که اینطور! :) ممنون
لبخند بزن جانم :)  چی میتونه قشنگتر از یه لبخند باشه؟! 
وبلاگ برتر شدنت مبارک و همیشه به شادی و برتری 8) 
:)
ان‌شاءالله موفقیتِ غزاله جون رو امسال جشن بگیریم :)
تبریک میگم
ممنونم
خیلی کنجکاوی خصوصی بپرس :)))))))
خارج از صندلی داغ
باشد :)))
تبریک می گم بهت عزیزم :)
راستی نمی دونی چقدر خوشحال شدم که گفتی نزدیک مهر میای شهرمون.حتما حتما خبرم کن*__*
ممنونم رفیقِ مهربونم :)
حتماً ^_^
حواااجونم 
بهت تبریک میگم نه به خاطر اول شدن بلکه به خاطر مطالب واقعا زیبا و دلنواز😘😘😍😍😍

قربانت عزیزم ^_^
سلام

بهتون تبریک میگم ... چرا لبخند نزنید وقتی دلیل خوبی واسه خندیدن وجود داره :)

در اینکه جایگاه خانواده خیلی خاص و ویژه است که شکی نیست ولی خب جنس دوستی به سبک دوری و دوستی مجازی هم خوبی های خودشو داره ... سخت نگیرید :)

سلام و درود

مچکرم :))

هر چقدر بیشتر می‌گذره بیشتر به تصنعی بودنِ این دوستی‌ها پی می‌برم...
موافقم جمعای واقعی یه دنیا لذتشون بیشتر از مجازی هست.
مبارکه حوا جان😍♥️
:)
ممنونم عزیزم :)
افرین به تو که این برتر شدن ها برات مهمتراز دنیای واقعی و زندگی خوبت نیست 
:) 
اما خب مبارکه دختر ^_^
ماهیِ عزیزم :)

ممنونم ماهیِ من :))
من همیشه دلم میخواست  پربازدید باشم خخخ 
رازشو نمیدونم شایدم خیلی مردم دار نیستم ولی چون نه خوشحال شدی و نه لبخند زدی پس منم تبریک.نمیگم  ولی مبارک باشه
:))
تبریکات فراوان حوا جان:)))
ممنونم عزیزم :)
تبریک ومبارکآ:))
قربانت :))
کاش اونقدر این لحظه های شیرین دور هم بودن زیاد بشه که کسی مجبور نباشه به تنهایی مجازی اش پناه بیاره.
برتر شدنت هم مبارک بانو
چقدر خوب گفتین خانم معلمِ مهربون :)

ممنونم
عرض تبریک...
ممنونم
تبرییییییییییییییییک:)
ممنون :))
مباااااا که
پری جانم :)
سلام حوا جان 
تبریک میگم دخمل :***
سلام عزیزم :)
ممنونم *_*
خوش بحالت خیلی وبلاگ خوبی داری :(
من یه وبلاگ دارم به اسم تک تم...
آدرس: http://taktheme.blog.ir

میخواستم ببینم اگه میشه با هم تبادل لینک کنیم.
در ضمن اگه میشه منم دنبال کنید! :) 
من که دنبالتون کردم.
(: ممنون میشم.

 ببخشید وقتتون رو گرفتم.
من مهدی هستم. 13 ساله از کرمان.

:)
مبارک دوستم:)
یاعلی
ممنونم رفیقِ گلم :)
علی یارت
يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۱۹:۵۶ علیرضا امیدیان نسب
من یه نظر دادم؟داد تاییدنشده هنوز
خب هرچیه منم تبریک.میگم بهتون :)
کدوم؟!
ممنونم :)
تبریک ، موفق باشید
الّلهمّ عجّل لولیک الفرج...
ممنونم. سلامت باشید.
بحقِ زینب‌الکبری...
لبت همیشه خندون بانو :)
ممنونم :)
همچنین
تبریکات از طرف من را پذیرا باشید 🌷🌷🌷:))))
به امید همیشه برتر بودن :)
تشکرِ فراوان :))
:)
سلام 

مبارکا باشه برتر شدن و موفقیت گلم :) 
نفر اول شدی خوشحالی نداره عایا؟؟؟؟
سلام عزیزم :)

ممنونم جانم :))
وقتی خوبه که همه با هم خوشحال باشیم.
پیام رسان ها و دیگر شبکه های اجتماعی مانع از اومدن به اینجا میشن ولی هیچ کدومشون یه اندازه اینجا آرامش نمیده برای نوشتن ...

مبارک تون باشد ( اول اینکه شیرینی خانواده را می چشید دوم به خاطر وب برتر )
درسته

خیلی ممنونم
سلام بر نسیم خیال‌پردازمان! :)
الهی که همیشه به شادی باشه دور هم بودن‌‌هاتون :)

+منم تبریک میگم :)
سلام بر قاصدکِ کم‌پیدا‌ی عزیزم :)
خیلی ممنون ^_^

+ مچکرم :)
يكشنبه ۲۶ فروردين ۹۷ , ۲۲:۱۱ سارا سماواتی منفرد
تبریک (((-:

موفق باشی و جمعات همیشه جمع و شاد باشد.
ممنونم :))

تشکرِ فراوان
اول شدن توی هر چیزی خوبه. خوشحال باشید بابا :) 
مثلاً تنبلی؟! :| چشم :))
تبریک میگم حوا جان^_^
ممنونم عزیزم :))
تبریک عرض می کنم.
خیلی ممنون
تبریک میگم..
مچکرم
دوشنبه ۲۷ فروردين ۹۷ , ۰۷:۳۱ علیرضا امیدیان نسب
خخخخ پس دستم رفته بود رو هصوصی:)
آره
دوشنبه ۲۷ فروردين ۹۷ , ۱۱:۰۸ ایمان-همو یرگه یخ!
😂😂😂اینجوری که بوش میاد چیزی فکر نمیکنم دستمو بگیره😂😂
چرا؟! :))
حوااااا... چه خوشگل چه باحال ! 
شما مگه پسر نیستید؟! با اسمِ من کامنت می‌فرستید چرا؟! :|
نه اجی منم دخترم شمارو دوست داشتم گفتم با اسمت پیام بدم اجی گلم
آدرسِ ایمیلتون به اسمِ پسره که.
شما لطف داری :)
خب ایمیل دادشمه اگه ایمیل خودمو بزنم مزاحم میشن 
مگه واسه ارسالِ کامنت حتماً باید ایمیل وارد کرد؟! خب بدونِ ایمیل کامنت بفرستید تا کسی نتونه مزاحم بشه. :)
mobarak bashe
ممنون
دوشنبه ۲۷ فروردين ۹۷ , ۱۴:۲۱ ایمان-همو یرگه یخ!
چون این شیرینی هارو باهم مخلوت میکنین😂😂😜
نه جدا جدا میدم :))

+ می‌دونستم :)))
__000000___00000
_00000000?0000000
_0000000000000000
__00000000000000
____00000000000
_______00000
_________0
________*__000000___00000
_______*__00000000?0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
_______*_____00000000000
________*_______00000
_________?________0
_000000___00000___*
00000000?0000000___*
0000000000000000____*
_00000000000000_____*
___00000000000_____*
______00000_______*
________0________*
________*__000000___00000
_______*__00000000?0000000
______*___0000000000000000
______*____00000000000000
______*______00000000000
_______*________00000
________*_________0
_________*________*
_________*_______*
__________*______*
___________*____*
____________*___*
_____________*__*
______________** 

درود فراوان به خانواده شما..
چه خبره امروز؟! :/
دوشنبه ۲۷ فروردين ۹۷ , ۱۷:۰۹ دریا _ گاه نوشته های من
تبریک میگم صدر نشینی در فهرست صد وبلاگ برتر
ممنونم خانم مدیرِ عزیز :)
سلام
تبریک میگم امیدوارم همیشه بهترین باشی
سلام و درود
ممنونم از لطفتون
سلام 
من هم تبریک میگم اول شدنتون رو.
و 
اصلا شاید این اول شدن، منشاء اصلیش همون محیط خانوادگی گرمی باشه که به فضای مجازی ترجیحش می دید.
 پس به این ترجیح دادن ادامه بدید! 
موفق باشید
سلام و درود
ممنونم :)

سلامت باشید
سلامت باشن و جمع‌تون همیشه همین‌قدر -حتابیشتر- شاد و گرم :)
ممنونم هانیه جان :)
ذنیای کامپیوتر:
(برتر شدنتان مبارک.)
ممنونم
سلام عزیزم : )
دو سالگی وبلاگتو تبریک میگم 🌹
ان شاءالله همیشه خوش بدرخشه 
هم خودش و هم نویسنده ش 😘 
سلام خاله محبوبه :))
ممنونم ^_^
قربانت *_*
مبارکا باشه حواجانم‌ :)))

ممنونم عزیزم :)
سه شنبه ۲۸ فروردين ۹۷ , ۱۱:۲۰ ایمان-همو یرگه یخ!
حرفتان سندع دیگ! خیالم از بابت شیرینی و شام راحت شد😂😂فقط هرچی زودتر بدین شیرینی مارو! باتشمر😂
شما دعا کنید من زودتر پام به مشهد برسه اولویت شام و شیرینیِ شماست :))
سلام حوا جونم 
برتر شدن وبلاگ قشنگت مبارک باشه خانومی 
انشالله همیشه در تمام مراحل زندگیت برتر باشی عزیزمツ
سلام عزیزم :)
خیلی ممنونم ^_^
قربانت :)
سلام، نگفتید که نظرتون با تبادل لینک با من چیه؟
در ضمن اگه میشه خواهشا منو دنبال کنید
اینجا کسی لینک نمیشه :)
درود بر قلمِ خوش نویس شما 
مچکرم
بی شک خانواده یکی از قشنگ ترین هدیه های خداست .
الهی که سایه ی همشون مستدام باشه .
ممنونم :)
دعوت به همکاری

(مناسب برای تمامی افراد)(تمامی سنین)

(خانوم های خانه دار)(کارجویان عزیز)

شرکت کندو (کنتل) (cantel)

شرکت برای ارسال و اجرای طرحهای تبلیغاتی خود (رایگان) که درقالب اپلیکیشن اجرا میشه به تعداد نامحدود اعضا نیازمند است.شما با ثبت نام و مشاهده طرحها پورسانت عالی کسب میکنین.((طرحها کاملا رایگان))

برای کسب اطلاعات به آی دی تلگرامی 
@Lahzahaaaaaaa
مراجعه کرده
و یابرای ثبت نام  ازلینک زیراستفاده کنید
http://ads.cantel.ir/account/register?link=om1395
:/
ماشین لباسشویی

با محصولات ما آسایش را به ارمغان بیاورید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan