فرهنگِ برهنگی یا برهنگیِ فرهنگی؟!

سکانسِ اول _ مهر ماه

آبجی: واسه عروسی دعوت مون کردن...

من: خیلیم خوب...

آبجی: گفتن من و تو باید بدونِ چادر بریم با لباس هایی که مدِ نظرِ اوناست :/

من: چه جالب... شرط گذاشتن برامون o_O

آبجی: چکار کنیم؟!

من: برو بهشون بگو ما دلقکِ سیرکِ شما نمی شیم!


سکانسِ دوم _ دیشب

رفته بودم به یکی از مجتمع های تجاریِ شهرمون که اصولا چادری توش پیدا نمیشه!

توی یکی از فروشگاه ها داشتم لباس های مختلف رو نگاه می کردم که شنیدم خانمِ فروشنده خیلی آروم که من متوجه نشم می گفت اصولا چادری هایی که خیلی خودشون رو می پوشونند از همه بدترند!

نگاهش کردم تا بفهمه شنیدم... اون هم منو نگاه کرد... لبخند زدم و به کارم ادامه دادم :)



محدودیت...

چیزیه که ما چادری ها داریم نه اون هایی که ادعای روشن فکری می کنند...

کلا از حرف ها و رفتار های دیگران ناراحت نمیشم چون عاشقِ چادرم هستم :)

با خودم عهد بستم تا آخر چادری بمونم حتی اگه روزی تنها چادریِ شهر من باشم :)

دارم به این فکر می کنم برهنگی فرهنگ شده یا فرهنگ مون برهنه؟!


گریه داره این فرهنگ که اصولش برهنگی باشه!
باید خون گریه کرد...
سلام 

تا چششون درآد :)


سلام

شاعر می فرماید:
دورم من از تو و دنیای تو

حکایتِ ماست :)
سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ , ۲۱:۵۴ شاید فردایی نباشه...
:)))

طرز تفکر خوبی دارین
ممنون :))
آفرین ... 
به چادرم افتخار می کنم ... 
من هم افتخار می کنم :)
سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ , ۲۲:۰۹ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هیچکدوم
چرا هیچ کدوم؟!
امیدوارم منم همین‌قدر عاشق چادرم باشم.
هستی... من فکر می کنم عاشق تری حتی :)
سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ , ۲۲:۱۸ ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
افتخار کنید به چادری بودنتون...
فرهنگمون بر پایه برهنگی چیده شده...
افتخار می کنم...
متاسفانه...
و خوب هر آدم برهنه ای هم اصولاً آدم بد ذات و کثیف و دیگران از راه بِدَر کنی نیست.
همچنان که در سالها پیش زنان برهنه بودن ولی مردان اون زمانه خیلی چشم پاک بودن و درست و به معنای واقعی مرد.
ولی حالا چی؟ پوشیدگی جامعه رو درست کرد؟
بدتر شد.
همه چیز بستگی به خود آدم داره.
وقتی بخوای کاری بکنی، هیچکس و هیچ چیز جلودارت نیست و برعکس.
چیزی که شما مطرح کردید بحثش جداست...
یه جایی شنیدم یکی از تمایز های ما و حیوانات پوششه!
پوشش هیچ وقت کامل نبوده... همیشه یه عده بودن که سازِ مخالف بزنند...
و اون یه عده همه چیز رو خراب کردند و می کنند...
من و دوستام که میریم خرید کلا توی یه سری مغازه ها که میریم نادیده مون می گیرن :)))
همینه دیگه... متاسفانه :))
فقط میگم مطمئنید اون شاعر که میگ دورم از تو و دنیای تو ؟
بله... 
بهت قول میدم _ محسن یگانه

راحت باش دورم من از تو و دنیای تو
دل شوره دارم من واسه فردای تو
درود بر شما 
من هم  چادر میپوشم 

خیلی هم دوستش دارم
و درود بر شما باد :)
چقدر عالی...

خوشحالم که دوستش دارید...
تلخ تر از تلخه..
مثلِ شکلاتِ تلخِ ۹۷ درصد...
ذات آدم خیلی مهمه.اینکه میگن همه چادری‌ها بدن،من قبول نمیکنم.هم بد داریم هم خوب...
گاهی حس میکنم چادر سر کردن یه هنره :)  هر کسی،اون پوششی که توش راحتتره رو انتخاب میکنه و بنظرم به هیچکس هیچ ربطی نداره ;)  کاش مردم سرشون تو کار خودشون باشه :| 
موافقم...
دقیقا... هر کسی این آزادی رو داره هر چیزی که دوست داره بپوشه... توهین چرا؟!
نیست متاسفانه...
احسنت...
سپاس...
فکر نمیکنم چادری نبودن معنی برهنگی بده!
من هم این رو نگفتم!
اصولا معنیِ پست های منو بد برداشت می کنید همیشه...
سه شنبه ۳ اسفند ۹۵ , ۲۳:۲۸ ✿دخترے از تبارِ غرور✿
واقعا که جای تأسف داره...
تازه خیلی هاشون فکر میکنن ماها رو مجبور کردن که چادر سر کنیم و چنان لبخند ژکوندی تحویل میدن که آخی بیچاره ها با چادر چه قدر سختشونه :((
فقط می تونم بگم متاسفم...
اول در مورد عکس:
 میدونی من عاشق این عکسم؟ :))
منم عاشقشم :))
اولندش خدا اون روز و نیاره که چادریا محدود و انگشت شمار باشن..
دومندش منم تو رو تنها نمیذارم.. یه چادریِ همراه  ^___^

متاسفانه این اتفاق افتاده...
تو عزیزِ منی ^__^
عشق به چادر:) هرکسی سعادتشو ندار ها:) قدر خودتو داشته باش:)
:))
امروزه به عنوان نمیتوان جلوی قضاوت های بی مورد 
افراد را گرفت ..
بله...
کلا افراط و تفریط خیلی مزخرفه. اما به نظرم شما چوب اون هایی رو می خورید که حجاب رو توی این مملکت اجباری کردند. یه کار اشتباه که دقیقا نتیجه ی عکس داشت.

بعدشم آره آدم اگه به کاری اعتقاد داره باید تا همیشه روش بایسته وگرنه همون اول ولش کنه بهتره.
شاید هم چوبِ افرادی که زیرِ چادر خیلی کارها می کنند رو می خوریم...

اوهوم...
کاش فقط چادر بود منی که توی لباسام یه دانه دو تا نهایتش بتونی همراه با مد روز پیدا کنی که اون ها هم دو سه سالیه دارم میپوشم، هر وقت با لباسای بدون مارک و ساده میرم بیرون دقیقا این دیالوگ "سادست هه" رو از همسالان خودم چه مرد و زن و چه پسر و چه دختر حالا یه کمی سن بالا یا پایین تر توفیقی نمیکنه از جوان ها می شنوم.
اگر چه منم دوست داشتم پول داشتم می رفتم لباس نو می خریدم ولی مطمئن ام اگر هم لباس نو می خریدم سعی می کردم کمتر رنگی و جلف یا دارای حروف بزرگ و توی ذوق زن باشه.
یا زیادم خوشیپ نباشه هههه آخه خوشگل که هستیم خوشتیپ هم بشیم دیگه را به راه دخترا بیرون اذیتمون می کنند و میگن چرا با ما دوست نمیشه وجدانی میگن:|
این دختر مدرسه ای ها مخصوصا یا اون دخترای دانشگاه بعضا.
دختر مدرسه ای ها بدبخت ها موتوری میبینند نمیتونند چیزی بگن میترسن از بس این موتوری ها لش بازی در میارن ولی اونا هم میترسن جز شماره دادن به دخترا مزاحمت دیگه ایجاد کنند.
یه زمون پلیس جلوی مدارس دخترانه یه ماشین میذاشت اما الان حکمتش چیه نمیدونم نمیذاره دیگه بعدش داشتم میگفتم این موتوری ها شماره رو میدن دخترا میگیرن باز اگر نگیرن اون وسط یکی مثل من باشه یه چیزی بار موتوری میکنه گورشو گم کنه ولی لا مصبا نمیدونم از ترسه یا چی این دخترای مدارس شماره رو میگیرن یه بار هم شاهد بودم بعد از گرفتن شماره که موتوری رفت شماره رو یکیشون مچاله کرد و انداخت زمین و این یعنی ترس داشت که گرفت.
خلاصه همون برهنگی فرهنگ درست تره.
من نمیدونم چطور میخواد درست بشه اما خیلی مسائل رو قاطی پاتی میبینم در ایجاد این بی فرهنگی های علنی.
نظیر:
مسائل اقتصادی و ازدواج دیر هنگام
نا امیدی نسبت به آینده در نوجوانان
ضعیف شدن اعتقاد و اخلاق جامعه
هجوم وسائل و رسانه های ناهنجار
تربیت نادرست خانوادگی و تنش ها
رشد جمعیتی و کمبود تفریح رایگان.

جالبه چون تا به حال به این موضوع دقت نکرده بودم... پس پسرها هم گاهی با حرف های نابجا اذیت میشن...
هیچ چیز سرِ جای خودش نیست... همه چیز روز به روز بدتر میشه... برای کسی هم مهم نیست!
کلا حرفِ من اینه که به کسی توهین نکنیم... هر کس این آزادی رو داره که خودش برای نوعِ پوشش تصمیم بگیره...
محدودیت هم ایجاد نکنیم!

مسائلی هم که گفتید می تونه در این بی فرهنگی نقش داشته باشه...
و حتی فراتر از این چیزها...
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۰۶:۳۰ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
قربون آبجی گلم برم من

همه کارا رو کردی که شدی عزیز ِِ من ....
خدا نکنه عزیزم :)

فدای تو...
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۰۶:۳۲ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
تقدیم به خواهر عزیزم

گرچه او هرگز نمیگیرد زحال ما خبر

درد او گیرد خبر هرشب ز سر تا پای ما
به به :))
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۰۶:۳۳ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
تقدیم به خانم دکترم

چون صاعقه در کوره ی بی صبری ام امروز

از صبح که برخواسته ام ابری ام امروز...
منم ابریم هر روز :))
عنوان که از اقای حداد عادل توی یه کتابش هست
...
با حجاب بودن خیلی خوبه
پاک بودن خیلی خوبه
اما چادر مهریه ی حضرت زهرا است
یه یادگاری است
یه امانت
بله... توی کتابِ ادبیاتِ دورانِ راهنمایی داشتیم درسش رو...
عنوان ربایی نکردم که :/  :))

حرفاتون درسته... الان مشکل کجاست؟!
جفتش حوا جان 
خوشحالم که دیدِ متفاوتی دارید نسبت به دیگران :)
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۱۲:۱۱ علیرضا امیدیان نسب
هعیی متاسفانه اینجوری شده
با حرفات موافقم
اما پسرهاهم مشکلی شبیه این رو دارن
الان حالم بدجور گرفته اگه بگم حتما بیشتر گریم میگیره
اما این دنیا داره به کجا میره
این چادر نماها چادری هارو بد کردن
این پسرای مذهبی نما مارو بد کردن:((
نمیشه گف اون دختر که چادریه واقعا عاشق چادره واقعا مذهبیه و حتی پسرها
هعیییی خدا به داد هممون برسه

مشکلات زیاده... خیلی زیاد...

میدونم... پسر ها هم مشکلاتِ خودشون رو دارن...
میرسه :)
هر دوش بخصوص برهنگی شده فرهنگ با کلاسی و شیک بودن،،
افرین بر شما که چادری هستین و چادر تون رو حفظ میکنید اجرتون با مادر سادات :*
منم چادرم رو دوس دارم خیلی خیلی زیاد
متاسفانه درسته.‌‌..
و آفرین بر شما باد بانو :)
خیلی خیلی عالی...
نگاه کنید بعضی وقت ها بعضی از آقایون یا خانم ها از تیپ و مدل های ساده خوششون میاد و من در نوع نگاهشون هم این رو می فهمم.ولی خیلی کمه.

این که چیزی نبود تازه مدل مو هم واسه ما شده مکافاتخیلی جاها رد شدم، شنیدم میگن مثل بچه هاست مدل موهاش(چون موهام تقریبا یکدست است یکطرف هم شانه می زنم)یعنی چون که سیخ سیخی نکردم یا یه فوکول روی پیشونیم نذاشته و بقیه سرم رو کچل نکردم یا چون خط سرم رو چکمه ای و یا هشتی نکردم یا چون موهای من نرمه و بالا حالت نمیگیره نمیدونم برای چی!!

ولی باور کن اون مدل های کچل و سیخ سیخی و این مدل ها هیچی نیستن.
چون نشسته بودم یه بار توی فضای سبز دیدم یه صدای قورباغه میاد :)))))))
سرم رو این ور انداختم دیدم خبری نیست اون طرفی کردم سرم رو دیدم نیس
تا پشت سرم رو نگاه کردم دیدم یه پسری داره صدای قورباغه مانندی در میاره
با همین مدل مو و داره به سمت پیاده روی نزدیک چمن نگاه میکنه.
با خیال راحت از اینکه اونجا قورباغه ای نیست رفتم تو فکر که چرا صدا در آورد؟!
تازه اول فکر کردم یارو دیوانه است اما به خرجی که برای موهاش کرده نمیخوره
دیوانه به نظر نمی رسید:)))))
خلاصه دیدم باز داره این بار صدا میزنه یکی رو بلند شدم تا درختچه ها که مانع
دیدن اطراف میشد بزاره به خوبی اطراف رو ببینم و باور نمی کنید تا ایستادم با
سرعت رفت یه ماشین گرفت پسره و در رفت!
من موندم این چرا فرار میکنه:/
بعد که خوب اطراف رو نگاه کردم دیدم یه خانمی منتظر سرویس یا ماشین کنار
پیاده رو ایستاده(گویا منتظر بود ولی حدس میزنم منتظر سرویس کار بود) وقتی
دیدم با لبخند(حاکی از تشکر) نگاهی به من کرد متوجه شدم علاوه بر رفتار این
تیپ و مدل مو هم نشان دهنده ی مثبت یا منفی بودن آدم هاست.
و خیلی ها خیلی جاها بهش می رسند که تیپ و مدل موهای خوب رفتار بهتری
دارند.البته نباید تعریف از خودذم می کردم اما وقتی لبخند زد محیط رو ترک کردم.
گفتم آدم با هر شخصیتی هم باشه ممکنه هوس روی عقلش پا بذاره و غیره. :|

مدل مو هم بحثِ جالبیه واقعا :))
اصولا سادگی هیچ وقت از مد نمیفته...

ممنونم... خیلی خندیدم :))
دارم به این ترکیب فکر میکنم: دلقک سیرک اونا!
تعصب ادمها به اعتقادشون قابل تحسینه...ولی بناهست همه با هم زندگی کنیم
چقدر خوب بود همه همدیگه رو همونطور که هستن می پذیرفتن
عروسی ها بیشتر شبیهِ سیرک شده تا جشنِ شروعِ زندگیِ مشترک!
و همه با بدترین قیافه سعی در خودنمایی دارند!
بله موافقم... ولی ما رو اینطوری نمی پذیرند!
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۱۴:۵۴ یا فاطمة الزهراء
آخ دست رو دلم نذار دیروزم ما که رفتیم خرید یه جور غریبی نگاه مون میکردن :| 
دیگه یکی دو جا میخواستم واکنش بدم :|¦|
از این نگاه ها زیاده آبجی...
ارزش نداره بخوای خودت رو ناراحت کنی... لبخند بزن :)
چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ , ۱۷:۲۷ 𝓂𝑜𝒽𝓈𝑒𝓃 𝒻𝒶𝓇𝒶𝒿 シ
خوبه هنوز تو مملکت چادری زیاد هست :)
حرف های مردم رو به دل نگیرید این مردم میخوان هر روز آدم یک ریختی باشه آخرش هم هیچی نمیشه... 
راستش یکی از خوبی های شهر های کوچیک همینه.کاری به کار پوشش ندارند ولی وقتی میری شهر های بزرگتر مخصوصا اگه نوعروس اونها بشی باید هزار و یک بلا سرت بیاد...
چند روز پیش یک فیلم رو اتفاقی دیدم درباره ی عبارتی بود که گوگل تو نتایج اول why iranians... میاره بود. سخنرانی استاد رائفی پور.
تا وقتی چادرتون هست خیلی ها میان که اینو ازتون بگیرن پس مثل جونتون ازش مواظب باشید 
/در پناه حق D:
بله ولی تعدادشون به شدت رو به نزوله :)
به دل نمی گیرم... برام مهم نیست...

اوهوم... قبول دارم...

چشم :)
حق نگهدارتون
خیلییییی موافقم که عروسیامون شده سیرک........... شده شو .... شده ببین من چه پولدارم یا چه خوشگلم .... خوش گذشتن؟ شادی حقیقی؟ نه... نه............

چادر ... عشق ... همین ....... :)
ولی میدونی اونایی که حجاب خوبی ندارن هم نوعی محدودیت دارن که خبر ندارن... اینکه قبل از دیدن افکارشون ظاهرشون دیده میشه عین محدودیتهه
تون محدودیت شرف داره به این.
خیلی خوشحالم که موافقی :)

اوهوم :))
چه جالب... دیدگاهِ جالبیه :)
فقط همین مونده حیوانات رو هم با حجاب کامل ببینیم.
:-))
وقتی فکر کسی خراب باشه (فرقی نداره مرد باشه یا زن) حتی میتونه آدم رو زیرِ هر پوششی اونطور که دوست داره تصور کنه.
من به آزادی پوشش اعتقاد دارم. باید بگذاریم مردم در این مورد خودشون تصمیم بگیرن. شاید ابتدا کمی بی نظمی ببینیم ولی کم کم پس از مدتی این بی نظمی جاشُ با یک نظم خاصی عوض میکنه.
نه مبلغ برهنگی هستم و نه موافق شکلات پیچ کردن خانم ها.
:-)
من نمیگم همه به قولِ شما خودشون رو شکلات پیچ کنند!!
میگم هر کس آزاده نوعِ پوشش رو خودش انتخاب کنه و نباید بهش توهین بشه!

نظمِ خاصی به وجود نمیاد... فقط بی بندوباری بیشتر از این میشه!
الان هم هر کس هر طور که بخواد لباس می پوشه!
محدودیتی نیست...
اون حرف امام علی یادم اومد که میگفتن اگه تمام مردم هم حرف ناحق بزنن من پای حرف حقم میمونم و باهاشون مقابله میکنم

این روزا کمترکسی پیدا میشه که اینطوری پای اعتقادش وایسه
بهتون تبریک میگم

مث همون قصه ی پادشاه و اون خیاطه دیگه ...
همون که برهنه بود و فکر میکرد بهترین لباس شهر رو پوشیده
ممنونم...

بله... مثالِ خوبی زدید...
من بنابه دلایلی گاهی اوقات مجبورم چادربپوشم ووقتی چادر سرمه بداخلاق ترین حالت ممکن میشم...چون اولا انتخاب خودم نیس دوما حالموبدمیکنه حس خوبی بهم نمیده
من مانتویی ام وافتخارمیکنم چون خودم این پوششو انتخاب کردم دوست ندارم پوششم محدودم کنه...
ن چادر میپوشم که مال مذهبیاس ن کفش پاشنه بلند که مال سانتی مانتالاس
هیچوقت نخواستم کسیومثله خودم کنم واز اینکه کسیم بخواد عقیدشوبه کسی غالب کنه بدم میاد
البته امیدوارم بد برداشت نکنی عزیزم:))
برای بارِ هزارمه که می خوام این رو بگم...
من عقایدم رو به کسی تحمیل نمی کنم... فقط می خوام به عقایدم احترام گذاشته بشه همین :))
منم چادری ام وعاشق چادرم باوجودتمام حرفایی که میشنوم امابازم بیشترازروزقبل عاشق چادرم میشم وبازهاهم تووبلاگم گفتم چادرسرکردن بایدباروشن فکری باشه یعنی شماروی یه تخته چوب چادربندازیدبازم میتونیم بگیم تخته چوب چادری ومحجبه ست؟؟!!نه چون تخته چوب عقل نداره وروشن فکری هم نداره پس چادروروشن فکری هردودرکنارهم معناپیدامیکنند...
خیلی هم عالی :)

منم بارها گفتم... ولی باز هم...
پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵ , ۱۹:۲۷ خادم امام زمان عج الله
گناه، هر چقدر هم کوچک باشد


باز هم به عنوان نافرمانی از خدا


خیلی بزرگ است ...!

http://old.ido.ir/myhtml/news/1391/m07/139107220022.jpg



با سلام و صلوات خداقوت
بله... درسته...

سلام و درود...
ما که مسلمون نیستیم.
ولی اعتقاداتتون پایدار
چرا مسلمون نیستین؟!
ممنون...
مسلمون نیستم دیگه چرا نداره
ولی به احترامشون توی مهمونیاشون چادر سرم کردم تابحال
خوشحالم که احترام میذاری به عقیده ی دیگران :)
این همون چیزیه که من سعی کردم بگم ولی یه عده نفهمیدن...
شنبه ۷ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۳ خادم امام زمان عج الله
امام حسین علیه السلام فرمودند:

هر چه می توانید برای مهدی ما قلم فرسایی کنید

چرا که او در زمان خودش غریب است ...


اللهم عجل لولیک الفرج بحرمت حضرت زینب سلام الله علیها


ممنونم بخاطرِ حدیث...
عمیقا این پست رو درک کردم، خوش به سعادتت با این اراده و عشق محکم. قبول باشه ازت
خوشحالم که دوست داشتی :)
ممنونم...
متاسفانه این برای بعضی ها شده یه روشن فکری در حالی که یه قضاوت کور دلانه اس 
بله متاسفانه...
يكشنبه ۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۳:۳۳ باربری و اتوبار امانت

با باربری ما آسوده خاطر باشید

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۹۸ , ۱۶:۰۸ باربری و اتوبار امانت

 با باربری ما آسوده خاطر باشید و حمل آسان تمام وسایلتان را بدون آسیب به تمام نقاط کشور حمل کنید

شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۱۷:۱۲ باربری و اتوبار امانت

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan