3. دخترک خندید و...

دخترک خندید و
پسرک ماتش برد!
که به چه دلهره از باغچۀ همسایه، سیب را دزدیده؛
باغبان از پی او تند دوید؛
به خیالش می خواست؛
حرمت باغچه و دختر کم سالش را؛
از پسر پس گیرد!
غضب آلود به او غیظی کرد!
این وسط من بودم؛
سیب دندان زده ای که روی خاک افتادم
من که پیغمبر عشقی معصوم،
بین دستان پر از دلهرۀ یک عاشق
و لب و دندان 
تشنۀ کشف و پر از پرسش دختر بودم
و به خاک افتادم
چون رسولی ناکام!
هر دو را بغض ربود...
دخترک رفت ولی زیر لب این را می گفت:
«او یقیناً پی معشوق خودش می آید!»
پسرک ماند ولی روی لبش زمزمه بود:
«مطمئناً که پشیمان شده بر می گردد!»
سال هاست که پوسیده ام آرام آرام!
عشق قربانی مظلوم غرور است هنوز!
جسم من تجزیه شد ساده ولی ذرّاتم
همه اندیشه کنان غرق در این پندارند:
این جدایی به خدا رابطه با سیب نداشت؛

.:جواد نوروزی:.


پ.ن : پیشنهاد میکنم پست قبلی و قبل تری رو هم بخونید...
خیلی قشنگ بود :( 
+++++++++++++++++
خیلی قشنگ بود ممنون :)
خیلی شعر قشنگیه
ممنون
زیباست...
(: چه قشنگ
خیلی قشنگ بود!!

زیباست..
ممنونم که سر زدید :)
شنبه ۱۹ تیر ۹۵ , ۱۹:۳۲ گروه فرهنگی صبح امید
عالی
شنبه ۱۹ تیر ۹۵ , ۲۰:۳۱ طاهاعیان خوشمزه :)
زیبا بود :))))
خیلی قشنگ بود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
احسنت
خیلی زیبا!
واقعا خدا قوت
** ** **** *** ****** ***** *** **
يكشنبه ۲۰ تیر ۹۵ , ۱۲:۰۴ 💕💕♥leilaaaaaaaaa♥• ♥•♥•💕
بیگ لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااایک

فضولی نباشه:))

36 شد رتبش رفت برق شریف>>؟؟؟

نه بابا :)
اوهوم.
یه بار دیگه هرسه تاشونو از اول خوندم ...
اصلا عشق توی این سه تاشعره !:))
يكشنبه ۲۰ تیر ۹۵ , ۲۲:۰۶ علی احمدی(وبگرد..)
سلام.استفاده کردم.ممنون
ان شاءالله تک رقمی بشی

آرایه جانبخشی موج می زد
و تاکید داشت سیب نمادی از عشق است و عوامل دیگری مانند غرور و غیره باعث جدایی می شود....
به نظر من تلمیح و اشاره به داستان آدم و حوا و درخت سیب داشت که باعث جدایی اولیه و ثانویه شد؛
جدایی اولیه جدایی این جفت از بهشت و جدایی ثانویه جدا فرود آمدنشان بر روی زمین بود(صفا و مروه)
شعر هم برخلاف سایر شعر های نوی امروزی قبل فهم و دارای معنی عمیق و پر از احساس مثبت بود:)
بسی عالی
انقده این سیب ها خوشگل آدم دلش میخاد ..囧
سلام شما رو به خوندن اخرین پست وبلاگم(یه درد و دل ساده) دعوت میکنم.
پیشاپیش ممنون از حضورتون
یاعلی
مراعات نظیر بین کلمات دست و لب و دندان و د رآن میان و در تمام ابیات تقریبا حس آمیزی چشمگیر بود.
آرایه ء جان بخشی(به سیب) داشت آرایه برجسته ای که داشت تشخیص بود.
جمعه ۲۵ تیر ۹۵ , ۱۷:۱۷ سیّد محمّد جعاوله
سلام علیکم
لطفا قلم کوچک را دنبال بفرمایید
متشکرم.

با محصولات ما آسوده خاطر باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan