کوچه پس کوچه‌های این روزها

و از خوبی‌های بغل‌ کردنِ تنهاییت اینه که اگه قرار بر این باشه کسی رو دوست داشته باشی بخاطرِ خودشه نه خودت. در نتیجه خودِ خودت با همه‌ی خصوصیت‌های خوب و بدی که داری طرفِ مقابل رو دوست داره نه خودِ غیرواقعیت که سعی می‌کنه عیب‌ و ایرادهاش رو بپوشونه و اونی بشه که طرفِ مقابل دوست داره. و در نهایت این دوست داشتن می‌تونه بالاترین درصدِ خلوص رو داشته باشه چون همون‌طوری که هست دوستش داری حتی اگه همین‌طوری که هستی دوستت نداشته باشه.

 

دوشنبه ۲۵ شهریور ۹۸ , ۱۱:۱۹ معلمی از جنس اینده

سلام حواجان...خیلی پستت زیبا و اموزنده بود...

سلام عزیزم
شما زیبا خوندی :)

چقدر خوب و عالی بیان کردی حوا جان :)

کسی که شیفته‌ی شکوه تنهایی باشه و مدام از اون فرار نکنه، وقتی حاضر بشه کسی رو به دنیای تنهاییش راه بده، یعنی بیشترین ارزش رو برا اون آدم قائل شده  :)

لطف دارید شما :)
همینطوره :) حس می‌کنم دیر دارم به این نتایج می‌رسم.

خیلی زیبا بود حوا :)

 

نگاهت زیباست عزیزم :)

این خیلی مهمه حوا

اگر همه تمرینش کنیم، خیلی از مشکلات رابطه ها حل میشه

بعدش دیگه آرامشِ مطلقه :)

تنهایی رو همیشه دوست داشتم... حتی همین الان‌هم ؛ ولی نه به صورت خیلی طولانی.

می‌دونید بستگی به تعریفمون از تنهایی هم داره.

مثل همیشه درخشنده بود

شما لطف دارید :)

یکم احساس میکنم خودم که قراره اون یکی خودمو دوست داشته باشه خودش نیست 😂

یکم سر در گم شدم

تا گم نشی پیدا نمی‌شی :)

اما من فکر میکنم همه‌مون ته ته قلبمون از تنهایی بیزاریم و ته ته تهش یه جایی هست که بخاطر خودمونه چون نمیخوایم تنها باشیم.البته تجربه ها متفاوته دیگه.

به نظرم خیلی بستگی داره به اینکه منظورمون از تنهایی چی باشه.
بله خیلی متفاوته :)

:)

+ تصویر ^_^

(:
+ :)

قشنگ بود :)

قشنگ خوندید :)

تا وقتی خود واقعیمون رو دوست نداشته باشیم، دیگه انتظار بیجاییه که کسی ما رو دوست داشته باشه..

حال چه کنیم تا در خلوت خودمون به خودمون عشق بورزیم؟

حکیمانه و زیبا فرمودید حوا بانو..

مفهومِ جمله‌تون رو قبلاً در موردش نوشتم. کاملاً درسته.

این جوابِ کلی نداره. هر کس خودش بهتر از بقیه می‌دونه چطوری می‌تونه خودش رو دوست داشته باشه :)
شما زیبا خوندید. خیلی ممنونم :)

سلام :))

خدا رو شکر ^_^

 

به‌به سلام :))
عزیزم ^__^

سلام و درود بر شما

سلام و درودِ خدا بر شما باد.

از متن که بگذریم من میخوام برم جای دختر توی عکس:|

جمع کن همین فردا با هم بریم :))

این خود واقعی چه خوبه

آره خیلی آروم و راضیه :)

آره درسته. تنهایی در هر کس یه جوری نمو پیدا میکنه.

:)

این پست حرف خیلی مهمی رو توی خودش داشت که شما خیلی عالی اونو بیان کردید :)

ممنونم از لطفتون :)

چقدر خوبه که اول(یک تنهایی انتخاب گرانه) تنها بشیم و بعد عاشق.نه اینکه اونموقع محتاج عشقیم،نه.اوموقع انتخابگر ادم هامون خودمونیم.ادم هایی رو که دوست میداریم واسه خاطر خودشونه و خوبی ها و حقیقت های خودشون.از تنها موندن ابایی نداره ادم.واسه همین تن به هر چیزی نمیده.

دقیقاً.
البته من هم‌چنان دنبالِ درکِ معنای عشقم. هنوز نمی‌دونم عشق یعنی چی و حتی شک دارم عشق مرحله‌ای بالاتر از دوست‌داشتن باشه.

سلام :)

«... نه خود غیر واقعیت که سعی می کنه ایرادهاشو بپوشونه...»

عشقی که تغیر ایجاد نمی کنه، عشق نیست یه احساس دیگه اس. با پوشوندن موافقم ولی با تغییر دادن خیر.

« اگه همه تمرینش کنیم...»

به نظرم تنهایی نیاز به تمرین نداره فقط نیاز به باور داره. مشکل جاییست که ادم تنها فکر می کنه تنها بودن بده. جالبه که این مشکل نیست و واقعیته اما منظور من از تنهایی چیز دیگه اس. اینکه تو هر شرایطی به خودت متکی باشی و... چیزیست که من دوست دارم یه ادم تنها باشم.

 « تنهایی در هر کس یه جوری نمو پیدا می کنه»

آقا احسان خیلی زیبا گفته. اما همه شون یه احساس رو میده.

« حتی شک دارم عشق مرحله ای بالاتر از دوست داشتن باشه»

دقیقا هست. جای نوشته؛ اگه گلی رو دوست داشته باشی اونو می چینی ولی اگه عاشقش باشی هر روز بهش اب میدی.

داخل طول روز به ادم ها  سلام  و حالشون رو می پرسی ولی عده ای کمی هستند که بهشون فکر می کنی.

___________________________________

چیزهای که گفتم و نقل قول های که کردم برای این بود که راحتر حرفام شنیده بشه. اگه پر حرفی کردم ببخشید. 

 

سلام و درود
این رو می‌دونم که تا خودمون رو دوست نداشته باشیم دوست داشتنِ دیگران عملاً ممکن نیست. شاید منظور دوست داشتنِ واقعی باشه. توی متن من از عشق حرف نزدم. از دوست داشتن گفتم فقط چون هنوز به جمع‌بندی درباره‌ی مفهومِ عشق نرسیدم.
بحث این نیست که نباید تغییر کرد. تغییر گاهی لازمه حتی اگه پای عشق و دوست‌داشتن وسط نباشه. من می‌گم این که سعی کنم بخاطرِ اینکه طرفِ مقابل دوستم داشته باشه خودِ واقعیم رو پشتِ یه صورتکِ مسخره که کوچکترین شباهتی به من نداره قایم کنم درست نیست. مگه این چیزی جز فریبه؟! عاشقِ واقعی بعید می‌دونم راضی به فریبِ معشوقه‌اش باشه. موردِ بعد اینه که من طرفم رو همینطوری که هست بخوامش. یعنی هم‌زمان که شیفته‌ی یکسری اخلاق‌ِ خوبش هستم اون عادت‌هایی که شاید فقط از نظرِ من بد باشن رو هم ببینم و بعد بخوامش. درواقع بتی که ازش ساختم رو دوست نداشته باشم بلکه خودِ خودش رو بخوام با همه‌ی عادت‌های بد و خوبش.
کنار اومدن با تنهایی و بغل کردنش و حتی دوست‌داشتنش باعث می‌شه بفهمی تنهایی اصلاً چیزِ بدی نیست که بخوای ازش فرار کنی که بعد بخوای برای فرار ازش به هر آدمِ اشتباهی متوسل بشی. به وقتش آدمِ درستش رو به خلوتت راه می‌دی که این خودش می‌تونه به طرفِ مقابل نشون بده چقدر برات باارزشه. درست گفتید این نیاز به تمرین نداره باید بهش برسی و درک کنی.
چه نقلِ قولِ خوبی :) پس می‌شه گفت باید از دوست داشتن به عشق رسید. و چقدر جای تأسف داره که ما هنوز اندر خمِ یک کوچه‌ایم.

خواهش می‌کنم :) خیلی ممنونم که وقت گذاشتید.

سلام . دست نوشته خوبی داری . متن تنهایی و دوست داشتن در حین تضاد یکنواختی ایجاد کرده بودی :) موفق باشی

 

به پیج من هم سر بزن ضرر نمیکنی ... :) به دوستات هم پیجم رو معرفی کن  . مرسی زیاد  .

سلام
لطف دارید :)
سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸ , ۱۲:۰۸ سارا سماواتی منفرد

سلام

من که می گم آدم بهتره همیشه خود خودش باشه تا خود غیر واقعی حتی اگه تنها بمونه .

 

((-:

سلام عزیزم
موافقم :))

متن قشنگی بود :) عکسه یکمی ذهنم رو مشغول کرده احساس میکنم فتوشاپه (در این حین برخی از دوستان بیانی: نههههه بابااااااااا؟! خسته نباشی دلاور!!!) ولی خب مهم اینه قشنگه و حرفه ای :) عکس هم کار خودتونه؟

ممنونم :) فتوشاپ نیست واقعیه :))
نه من عکاس نیستم اما عکاسی رو دوست دارم :)

به نظر بنده سه نگاه نسبت به تنهایی وجود دارد. یک نگاه از همراهی به تنهایی می‌رسد و نگاه دیگر از تنهایی به همراهی. یکی از دیگران می‌گریزد و خویش را در آغوش می‌کشد و دیگری از خود می‌گریزد و دیگری را در آغوش می‌گیرد. نگاه آخر آن نگاهی است که فراری در آن نیست. هم خویش را به آغوش می‌کشد و هم دیگری را. چیزی که به آن «با دیگری تنها شدن» می‌گویند که نقطه اوج و هدف غایی ادبیات و اشعار تغزلی ماست. جایی که تنهایی و همراهی در پیوند با هم‌اند. آنجایی که بی‌هیچ ترس و واهمه‌ای می‌توان تنهایی خود را با دیگری قسمت کرد.

چقدر من مطالبِ خوب از شما یاد می‌گیرم :) خیلی ممنونم ازتون.

خواهش می‌کنم. این یادگیری دوسویه است‌.

:)

سلام این نوع دوس داشتن حد اعلای دوست داشتنه فک کنم :)

سلام و درود
فقط مشکلش اینه کیمیاست :)
پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸ , ۰۹:۰۸ ابوالفضل فرهمندخواه

سلام وقت بخیر 
بلاگ زیبایی دارید
من هم یک فتوبلاگ دارم دوست داشتی میتونی برای بازدید بیای و نظرت رو بدی
موفق و سرفراز باشی

allphoto.ir@mailfa.com   ALLPHOTO.IR

سلام و درود

سلامت باشید.

سلام

ایشالا همیشه به مسافرت

اینجا کجاست؟ به روسیه میخوره...سن پطرز بورغ تشریف برده بودید؟

فقط نمیدونم چرا دستاتون یکم پیر نشون میده؟ عینکتونم خیلی قدیمیه!

اون آقاهه از لای نرده های گلدونی شکل که نمیدونم چی بهش میگن دقیقا پشت سر اون خانمه شبیه منه، تازه دو تا خانم هم پشت سرش هست!

از طرف دانشگاه و نهاد برده بودنتون؟

سلام و درود
:))
خودم با این جزئیات که شما دیدید عکس رو ندیدم :)

ما رو خارج از شهر نمی‌برن چه برسه به بلادِ کفر! :| :))

سلام حوا جان ❤

چه متن قشنگی 

یادش بخیر استادمون همیشیه میگفت به خودتون احترام بذارید و خودتونو دوست داشته باشید تا دنیا شما رو دوست داشته باشه 😇😇

سلام عزیزم :)
(:
خیلی کارِ سختیه...

یه جا خوندم که عشق رو تعریف کرده بود به " نیاز " .

به نظرم هر کاری هم بکنیم نمی تونیم دوست داشتن هامون رو ( مخصوصا وقتی در مورد آدم ها باشه ) خالص کنیم ...

دوست داشتن های تنهایی هامون هم مزه ای داره که دوستش داریم ...

به حرفتون این روزا خیلی فکر می‌کنم...

من از بغل کردن ها همیییشه دارم :))

به‌به نوه‌ی گلم ^____^

چقدر قشنگ

چقدر قشنگتر عکس

نگاهت قشنگه :)

خیلی خوب بود 

ممنونم

زیبا...

:)

من با جمله‌ی آخرت موافق نیستم.همه‌ی کیف عشق به اینه که هر دو طرف هم دیگه رو دوست داشته باشن؛ خود واقعیشونو، با همه‌ی ضعف‌ها و کاستی‌ها. اگه تو یه طرفه فقط با این خلوص دیگری رو بخوای اما  طرف مقابلت تو رو همینجوری که هستی دوست نداشته باشه که فایده نداره بالام جان!

راستی عکسی که گذاشتی خیلی حس خوبی داره. می‌دونی کجاست؟

خب گاهی نمی‌شود، نمی‌شود که نمی‌شود :) چه می‌شه کرد.

نه نمی‌دونم متاسفانه.

خیلی سادست!

باید خودمون باشیم.

البته همونقدر که ساده هستش سخت هم هست. 

 

از وقتی خود بودن رو یاد گرفتم زندگیم خیلی تغییر کرده.

مهم نیست که دیگران فکر کنند که تو قوی هستی.

مهم نیست که دیگران فکر کنند تو زیبا هستی.

مهم نیست که دیگران فکر کنند تو ضعیف هستی.

مهم نیست دیگران راجب تو چی فکر میکنند.

 

مهم اینکه خودت باشی، مهم اینکه صداقت داشته باشی.

 

من به آدم ضعیفی که سعی نمیکنه خودش رو به ظاهر قوی نشون بده بیشتر میتونم اعتماد کنم تا آدم قوی ای سعی میکنه خودش رو قوی تر از اون چیزی که هست نشون بده.

خودت باش و به جای اینکه نشون بدی بیشتر از چیزی که نیستی هستی. تلاش کن و نشون بده که دوست داری رشد کنی و هر روز بهتر از دیروزت بشی.

والا دیگه جونی نمونده :)
تازگیا دلم که میگیرهشال و کلاه میکنمدست تنهاییم رو میگیرمب خیابون میرم و تا مقصدآرامش و رهاییقدم میزنم....خیلی حس خوبیهاین که بدونی تو نهایت بی کسی همخودت رو ب کسی تحمیل نکردی!

 

چطوری حوا جونم ؟😘😊

آره واقعاً.

بد نیستم. تو چطوری عزیزم؟! :)

سلام چقدر عاشقانه و شاعرانه، مرسی از بابت انتشار این مطلبتون. حالم خوب شد

سلام و درود
:)

ان شالله حال دلت همیشه عالـــی....😍😍😍😍

 

منم خوبم ب خوبیت عزیزم😘😙💋

خیلی ممنونم :))

سلام

من‌ یه مدت خیلی تنها بودم و از هیچ چیزی لذت نمی بردم، یعنی‌ فعالیت های روزمره ام خیلی هیجان انگیز بود ولی به محض این که تنهایی را احساس می کردم از این که تنهایی دارم‌این لذت را می بردم‌ یکباره تمام هیجان و دوستی که از آن سرشار بودم‌را فراموش می کردم بعد از مدتی از تنهایی به ظاهر در اومدم ولی فقط به ظاهر، در میان جمع‌هستم ک باز هم‌ تنها، حتی تنها تر از قبل، نمی دونم انگار تنهایی سرنوشت حتمی‌ ماست، باید تنهایی مان‌را باور کنیم.

سلام و درود
و خب قبول کنید بد نیست :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan