کارِ دل دلدادگی و کارِ او دل کندن است

در روزگارانِ خیلی کهن (!) دختری بود که ادعا می‌کرد به هیچ چیز وابسته نیست اما اجازه نمی‌داد قیچی از سه فرسخیِ موهایش عبور کند. روزهایش شلوغ بود و شب‌هایش پر از خاطراتی که جلوی چشمانش رژه می‌رفتند تا رنگِ خواب به خود نبیند. یک روز در حالی که غرق در افکارِ خودش بود و یحتمل آهنگِ موردِ علاقه‌اش را زمزمه می‌کرد، خیلی اتفاقی از جلوی آینه‌ی تمام‌قدِ اتاقش رد شد. برگشت! به آینه خیره شد. به موهایی که چند سال بی‌وقفه رشد کرده بودند نگاه کرد. اولین باری بود که خودش را تا این اندازه دقیق به تماشا نشسته بود. خندید و به راهش ادامه داد. از آن لحظه به بعد خیلی بیشتر از قبل به موهایش می‌رسید. جورِ دیگری شانه می‌زدشان. شب‌ها می‌رفت یک گوشه‌ی تراسِ اتاقش می‌ایستاد و به باد خیره می‌شد که چگونه لا‌به‌لای موهایش می‌پیچد و می‌رقصاند و می‌خندد و یا سیاهیِ شب که چگونه میانِ سیاهیِ موهایش گم می‌شود. هر چه بیشتر می‌گذشت دخترکِ قصه بیشتر شیفته‌ی بلندیِ موهای به کمر رسیده‌اش می‌شد. چند ماهِ اول همه چیز خیلی خوب بود اما از یک جایی به بعد حس کرد قلبش در حصارِ آن همه موی دلبر گیر کرده است. کارِ دل دلدادگی و کارِ او دل کندن است. درست یک هفته مانده به شروعِ ماهِ عشق، دلش را به دریا زد و همین رضایتِ دل کافی بود تا قیچیِ آبی رنگِ گوشه‌ی کمد به سی و چند سانت از آن موها شبیخون بزند. حال دخترکِ قصه‌ی ما حس می‌کند دلش آماده‌تر از همیشه برای ورود به ماهِ دلدادگی ست.

سلام
.....
سلام و درود
نتونستم با عمق متن ارتباط برقرار کنم :/
یحتمل از خستگی مفرطه😬
بذار کمکت کنم :)
یه گوشه‌ی این شهر یه دختری از موهاش دل کند تا قلبش آزاد بشه.
مبارکه...
:)
موهاتو کوتاه کردی دخترم؟ عجب دختری هستی تو! تعبیرت از ماه رمضون خیلی قشنگه =)
آره :)
نگاهت زیباست مامان آوا :)
۱۰۰ تا دنبال کننده دیگه نیاز داری !
واسه چی؟!
سلام
خودتو میگی؟
سلام و درود
آری :)
وبلاگت بشه غول بیان !
غول؟! که اینطور :)
موهاتو کوتاه کردی،؟ به شادی 
مهم اینه که حالِ دلم خوبه الان :)
قربانت ^_^
لازم نبود موهاتو بتکونی که. فقط نگاهتو تغییر میدادی مگه این که دلیل دیگه ای غیر از دل کندن هم در میون بوده باشه.
لازم بود! :)
هر وقت وبلاگتون به روز میشه چشمم به بخش آمار می افته که نوشته :
حاضرین در سایت : ۵۰

احتمالاً بخاطرِ مسن بودنِ اینجاست :)
هر جور صلاح میدونی! مبارکه.
لازم بود به خودم ثابت کنم می‌تونم دل بکنم. لازم بود قلبم واسه چیزِ دیگه‌ای آزاد بشه. قربانِ شما :)
عه چه جالب منم چند روز پیش موهامو از جلو و عقب کوتاه کردم-_- از جلو که داشتم کچل میشدم واسه همین مجبور شدم کوتاه کنم از پشت هم موخوره زده بود:))))))😂😌😌 انصافا واسه منم دل کندن از موهام خیلی سخته ولی دیگه وقتی مجبورمم یا خیلی گرممه تو تابستون  حتی پسرونه هم میزنم:))
به سلامتی و دلِ خوش :))
من تا حالا پسرونه نزدم :))
بله کاملا ارتباط داره
بله دیگه
سلام
مبارکا باشه خوشگل دختر 
انشالله به شادی بلند بشه 
سلام عزیزِ خواهری :)
ممنونم ^_^

سلام
وبلاگ بسیار زیبایی دارید
ما هم یه سایت مهندسی داریم که کلی پست جذاب و اختصاصی آماده کردیم (ترفندهای فتوشاپ، ویندوز، آندروید و ...+ آموزش های برنامه نویسی و ... )که همشون رایگانه.
در کنارشم ممبر واقعی تلگرام برای فروش داریم. ممنون میشیم لینکمون رو تایید کنید و بهمون سر بزنید.
منتظر حظورتان هستیم
http://www.zarrinhoor.com/
سلام و درود

ممبرِ تلگرام؟! :) 
یعنی وای برمن باد

کلی داشتم فکر میکردم منظورت از ماه دلدادگی چیه..

اصلا حواسم به ماه رمضان نبود!!

مبارک باشه حواجان:)
من بهش میگم ماهِ عشق و دلدادگی :)

ممنونم سادات جان ^_^
من فک کنم از محدود دخترایی هستم که همیشه موهام کوتاه و چتریه :)
سالی 3 بار کوتاه میکنم :)
این بار قبل که چند هفته قبل بود چنان کوتاه کردم که الان بعد از چند هفته ، موهای داداشم از من بلند تره ^_^

ولی همیشه دخترای مو بلند رو دوست دارم :)
میگم حوابانو این دخترک قصه شما که موهاش چیده شد؛ حوابانو ما نبود؟
عزیزم :))

دخترای مو بلند هم تو رو خیلی دوست دارن ^_^
گویا خودش بوده.
آخ آخ آخ... یادته اون موقع که من و چند نفر دیگه موهامونو کوتاه کرده بودیم، می گفتی من روی مو خیلی حساسم و می شنوم کسی موهاشو کوتاه کرده ناراحت میشم؟ :دی
مبارک باشه! خیلی بهت میاد😄
آره :))
واسه همین حساسیتِ زیاد حس کردم بهتره کوتاه بشه.
جدی؟! :))
:) به سلامتی عزیزم 
سلامت باشی محبوبه جانم :)
آره، می فهمم. منم از این کارا می کنم:))
مگه من با تو شوخی دارم؟!
مامانِ خودمی دیگه ^_^
دعوا نکن :(
هنوز هم میشه بستشون :)) فکر کن چقدر بلند بوده!
کسی که عاشق حوا نشه عاشق خدا نخواهد شد!
دوستان یه وقت فکر بد نکنین من نمیگم مرحو علامه گفتن:
کسی که حق دوست داشتن همسری رو ادا نکنه کی میتونه خدا رو حقا دوس داشته باشه
ربطش به پست چی بود؟! :/
مبارکه بانو جان.
قربانِ شما :)
مااه عشق.این نوع صدازدنت جالب بود بانو جان.
منم ۳ سال کوتاه کردم.از اون به بعد همش دارم کوتاه میکنم تا قدش بشه درحدی که بسته بشه.وِلَکِن،کی اعصاب داره ااخه،خشک کردنش یه دردس بزرررررررگ بود برام.
:)
خشک کردن که زیاد سخت نیست شانه زدنش مصیبتِ بزرگیه :))
بهنر:)
خو اینهمه مو به چکار اید؟

قربون موهای تیم بند انگشتی خودم برم:))
:)
دختر نیستید دیگر :))

:))
یکی از شدیدترین وابستگی های من موهام هستن...
نمیدونم تو کدوم نقطه از زندگیم مجبور میشم بزارم قیچی به موهام شبیخون بزنه...
حتما یه روزی مجبور به این کار میشم ولی فعلا حس میکنم با خودم به گور میبرمشون:)
فعلا از یکی از بزرررررگترین وابستگی هام دل کندم و تحمل دل به دریا زدن دیگه ای رو ندارم...
پیشاپیش ماه دلدادگی بر شما مبارک حوای عزیز...
ان‌شاءالله هیچ وقت مجبور نشی کوتاه کنی اگر هم خواستی کوتاه کنی دلی باشه نه از روی اجبار :)

بر شما هم ^_^
موى کوتاه هم خودش یه سبک از عشق و عاشقى که خب هر کسى نمیتونه تجربش کنه :))
عضو کمپین حمایت از مو کوتاها
:))
یه جوری گفتین دل کندن، فکر کردم الان دختر قصه ما یه ماشین اصلاح بر میداره موهاشو از ته میزنه D: 
+خوش به حالتون که رفتین پیشواز ماه عشق :)
این از اونی که گفتید به مراتب بدتره :)
+ هیجان دارم :)
سلام ... چقدر خوب نوشتید... امیدوارم همه بتونیم از دلبستگی هامون دل بکنیم و دل رو فقط برایِ خدا بخواییم.
سلام و درود
قطعاً شما خیلی خوب خوندید :)
ان‌شاءالله
به به مبارکه . خوش به سعادتت که چنین قلب پاکی داری :)))
لطف داری عزیزم :))
منم خیلی به سرم میزنه اینکار:|
شاعر می‌فرماید:
به سرم زده بکنم از تو
:)
ای واااااااای چقدر دلم به دل اون دختر نزدیکه 
همین امشب به مامانم گفتم سه شنبه می‌خوام برم موهامو چهل سانت کوتاه کنم *__*
و چی برای اون دختر بهتر از این که دلِ خاتون به دلش نزدیکه؟! ^_^
عجبا
دل نویس طوری چنین غریب :)
تهدیب نفس کردید به گمونم
:)
از مادیات گذشتن؟

به سلامتی :)
منم یادم نمیاد آخرین بار کی کوتاه کردم!
دلم می خواد فقط لا حوصله! :(
آره تقریباً

سلامت باشی :)
آخی :))
کوتاه نکن حیفه.
داستان بود یا داستان خودت بود؟
خودم :)
مبارکه عزیزم،دل کندن خوبه، هر چی تعلقاتت کمتر باشه دنیات راحت تره:)
ممنونم فرشته جانم :)
دلنبستن با نداشتن فرق داره :) حیفه باو 😶
بعضیا چیزی رو ندارن ولی دلبسته ی اونن . بعضی ها هم دارنش ولی دلبستگی ندارن ...
این دخترک قصه ات فقط می تونست دلبستش نباشه کافی بود ! حیفه ... 😐😊

#فضولی 😁 بود ببخشید 😌
:)
آدما با هم فرق دارن. دخترکِ قصه باید به خودش ثابت می‌کرد هر وقت لازم باشه می‌تونه دل بکنه. مو بهانه ست. :)

#خواهش
سلام :)

ورودتان به ماه دلدادگی مبارک ...
سلام و درود :)

ممنونم
چقدر خوب بود این:)
خوب خوندید :)
مبارکه عزیزم😍
منم خیلی به موهام وابسته م
ممنونم :)
(:
تا باشه از این دلبستگی ها :)
خوب کردی:)
مبارک باشه.
:)
ممنونم ^_^
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۹۷ , ۲۳:۳۴ ایمان-همو یرگه یخ!
چقدر عجیب !!این دخترایی که پسرونه میزنن و این پسرایی که عین دخترا بند میکنن و میبندن موهاشونو !!درک نمیکنم هیچ وقت!!
من پسرونه کوتاه نکردم هیچ وقت. همیشه در حدی بوده که بشه بست.
اگه موهامو نمیزدم دقیقا همینقدری بود
من تمام عقده هام و سر موهام خالی میکنم همه دلخوری هام و با کوتاه کردنش نشون میدم
بیچاره موهام:'(
یکی می‌گفت:
هر وقت ناراحت و دلخور بودی برو از کمدت یدونه لباس که دیگه لازمش نداری بردار و اون رو با قیچی جای موهات تکه تکه کن.
حال دلت خوب باشـه الهی 
مو که مهم نیـست (:
اصل همین حالِ دله :)
همشو خوندم
من ورژنِ داغونِ تو اَم
تقریبا الان میتونم از خدا شاکی باشم که چرا تو این محیط بزرگ شدم
ولی احساس میکنم که دیگه واسم اهمیتی نداره
شاید اگه هیچ سودی برات نداشتم مایه ی عبرت خوبی برات شدم
اگه خدا رو فراموش کنی خودتم گم میکنی و راه برگشت همیشه راحت نیس
حتی اگه شب و روز فکر کنی و کتاب بخوندی و ....
دودستی خدا رو بچسب وِلش نکن
وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
خسته نباشید
من اینطور فکر نمی‌کنم!
موفق باشید
به به 
مبارک باشه حوا بانو...


ممنونم عزیزم :)
در حقیقت بدون خدا آدم بی شعور میشه
حتی اگه تمام رساله را مو به مو اجرا کند
حتی اگر تمام کتب دینی را از بر باشد
بدون خدا نمیشه
این همه ی زندگیه منه
دیگه نه میتونم به خودم اهمیت بدم نه به دیگران
چون شعورشو دیگه ندارم
شعور با علم فرق میکنه
حتی اگه تمام واجبات رو انجام بدی و محرماتو ترک کنی بازم شعورت بر نمیگرده
خوشحالم که اینو اول جوونیم دیدم به عینه
شما هم مراقب باشین

خوشحالم که خودتون این رو می‌دونید!
هرچند از عمق متن دقیق نفهیمیدم و کامنت های اول گیج ترم کردن ولی این دو بیت تو ذهنم میچرخن

گیسوان تو شبیه است به شب اما نه
شب که اینقدر نباید به درازا بکشد

گفتند که او عاشق گیسوی کمند است
موهای من از صبح همان روز بلند است

1000 تایی شدنتون مبارک
100 هم بگیرین تازه میشه 11 دوصفر
عمقش زیاد عمیق نیست. گاهی لازمه دل بکنی! مخصوصاً اگه نزدیکِ رمضان باشی.
و مو شاید ساده‌ترین و کم‌ترین دلبستگی باشه...

ممنونم
حوای عزیز
 من که درمون دردم رو فقط در
استغفار  و صلوات و قرآن میدونم
اما من نه دراون جایگاه هستم که این اعمال رو در جامعه دینی اشاعه بدم
و نه ابزارش رو دارم
از تو خواهش میکنم با توجه به رسانه و قلم و دوستانی که در دستت داری
این خدمت رو به امام زمانت بکن
و این سه عمل رو ترویج کن بی وقفه با تمام انرژی و تمرکز
مهم نیست افراد غیر مذهبی چی میگن این اعمال رو در جامعه ی  متعهد دینی
رواج بدین جوری که جزو اعمال یومیَتون باشه کم کم به همه سرایت میکنه
ان شا الله
من این حقیقت رو درک کردم و تو هم نسبتا  باهاش مواجه شدی یعنی به صورت کاملا تجربی طی سر و کله زدن چند روزه با من
چیزی رو که من در طی چندین سال به تنهایی متوجه شدم میتونستم همون اوایل درک کنم.
مشکل این جاس مسئله به این مهمی بولد نیس در جوامع دینی
و هزاران ساعت کار و تلاش در راه خدا میتونه در راه بهتری صرف بشه
خوش حال میشم این همه سال درد آور ختم به این خیر بشه 
و من الله توفیق
برام دعا کن عزیزم فردا نیام ببینم همش ستارست
چند بار بگم کمی رسمی‌تر و بهتر حرف بزنید؟!
من این همه کامنت کاملا واقعیه واقعیه واقعیه و از ته وجودم رو (که انگار همه ی عمرم بهش فکر کردم به این نتیجه رسیدم) رو با تو به اشتراک گذاشتم
میتونی ازشون واقعا مثل لقمان حکیم استفاده کنی خخخخخخ :)
من دیگه میخوام عوض شم چون به یقین رسیدم و دیگه نمیتونم از اون کامنتا بذارم
پس قدر اون مزخرفاتو بدان
دیگه هیچکس نمیاد این کارو بکنه به احتمال قوی
:/
کامنتامو لطفا پاک کن (اگه میشه) فهمیدَم چِمه ؟
بعد که رو خودم کار کردم میام ببین آدم شدم یا نه :)
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
فعلن تا بعد رمضون بای
در ضمن وبلاگ نمیخوام بزنم  چرندیاتَمو توش بذارم
با بهترین آرزو ها واسه آبجیه خودَم

زیاده وقت می‌گیره. از دیشب دارم کامنت‌های شما رو تایید می‌کنم. :|

خدانگهدار
سلسله موی دوست حلقه ی دام بلاست...
+به نظرت فرق بین دلدادگی،دلباختگی ودلبردگی چیست؟
++حتمن تصمیم بسیار سختی بوده وتصمیم بسیار سختی گرفتی؛ موضوعی که تعلق خاطر آدمی است و تعهدی که دل را به بوته ازمون رهسپار می کنه: یا مو،یا ماه عاشقی؟ کدامیک بر دلم حکمرانی می کند؟
+ باز این سوال‌ها :)) نمی‌دونم راستش. خودتون بگید.
++ صاحبِ ماهِ عاشقی حاکمِ دل است. :)
فقط میتونم بگم خوش بحالت 🤗

نزدیک کنکوره ببخش خیلی کم بهت سر میزنم 🙏
واسه چی؟! :)

این چه حرفیه جانم. ان‌شاءالله موفق باشی.
این چند وقتی که اومدم بیان خیلی وبا رو خوندم و سر زدم اما هیچ کس به اندازه شما شخصیت عجیب و جالبی نداره
رمضان پیش پیش مبارک حوا خانوم :)
عجیب و جالب :)) جالبه!
بر شما هم :)
موی بلند نگه داشتنش سخته چطور حوصله تون میگیره
حتی کلی از کلسیم بدن رو میگیره
همون کوتاه باشه بهتره البته یه جور تمرین راحت دل کندن هم هست
هر که طاووس خواهد جورِ هندوستان کشد :| :))
:)
تا نبرّی ...
نمی تونی دل ببرّی ...
آره دقیقاً :)
يكشنبه ۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۱۱:۰۶ ایمان-همو یرگه یخ!
این بنده خدا چقدر پیله !!
حرفاش خنده داره😂😂
مستر آیس این لحن از شما بعید بود :|
:))
من امروز دارم میرم که دل بکنم از موهام :/
خیلی هم خوب :)
سلام...
شما دنبال شدین..خوشحال میشم دنبال کنین...
سلام
:)
نکته ی اصلی این پست در روزگاران کهن بود:))))
از خانوما بعیده!!!:))
روزگارانِ کهن یعنی همین یک هفته پیش :)))
معروفم به اینکه پرسش ها را با پرسش پاسخ می دهم!!
+دانشجویان نیز از دست پرسش هایم کلافه  شده اند و دوستان نیز هم!!
:)))
+ منم دانشجوی شما محسوب می‌شم؟! کلافه نشدم تا حالا :)
هیچی تو این دنیا ارزش دل بستن رو نداره.
تو ماه دلدادگی همه سعی بر نزدیکی به خدا رو دارند، در حالی که همه دلشون تو این دنیا گیره، مو، پول، زندگی...
دقیقاً...
يكشنبه ۲۳ ارديبهشت ۹۷ , ۱۳:۱۸ ایمان-همو یرگه یخ!
ادم بی اعصاب میشه خب ! عذر میخام !
کاش فقط همین بود :)
نفرمایید مستر آیس. عذرخواهی لازم نیست.
حوا؟
خیلی دعا کن... لطفا. هم برای دیدگاه.
و هم برای من...
جانم
چشم چشم محتاجیم به دعا. تو هم واسه من خیلی دعا کن.
:)
من فردای عروسیم موهام و زدم اومد تا گردنم:/
همسر فقط گریه کرد:'(
خودمم یک هفته براش گریه کردم
4روز دیگه میشه یکسال که تا کمر رسیده خداروشکر
عه :|
فکر کنم باید از ایشون اجازه می‌گرفتی چون اون موها فقط مالِ تو نبود. :)
عجب :|
خدا رو شکر :)
ان شاالله ماه پر خیر و برکت باشه برای همه...
ان‌شاءالله
از همه دست کشیدم که تو باشی همه ام
با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد :)


دخترک قصه اتاقش تراس داره؟ ای مرفه بی درد! :)
به‌به :)

ما ۹۶ درصدیم ولی :)
تو معرکه ای (:
تو بیشتر :)
مبارکه
کار سختی رو انجام دادی:)
ممنونم :)
لازم بود...
من همیشه دلم می خواست موهام خرمایی بلنده بلند باشه، اما هر سال کوتاه می کنم :|
چرا کوتاه می‌کنی؟! :)
مثل همیشه لذت بردم :-)
مبارک باشه ماه بندگی
:)
بر شما هم.
ای وااااای :(
مهم دل کندن بود که بالاخره شد :)
خیلی سخته خیلییییی
می‌دونی پری جانم همیشه دل کندن‌ها مثلِ این اختیاری نیست. یه وقتایی محکومی به دل کندن. من اگر الان نتونم دل بکنم زمانی که مجبور بشم از یه چیزایی بگذرم خیلی بهم سخت می‌گذره.
آخی
منم گاهی دلم میگیره و دوست دارم کوتاه کنم ولی باز پشیمون میشم :/
واسه ناراحتی و دل‌گرفتگی هیچ وقت موهات رو کوتاه نکن! :)
می دونم چی میگی. می دونم. ولی منم یه وقتایی واسه خودم از یه چیزایی دل می کندم. تو دوره راهنمایی و دبیرستانم. مثلاچیزایی که خیلی دوسشون داشتم رو می دادم به دوستام و از خودم جداشون می کردم. ولی تاثیر نداره حوا. وااااای به حال روزی که مجبور باشی از چیزی دل بکنی که تمام سلول های تنت اونو میخواد. 
دل کندن همیشه سخته اما اینطوری حداقل تحملش شده حتی یه ذره راحت‌تر میشه یعنی امیدوارم که بشه. جنبه‌ی دیگرش هم خالی شدنِ قلبه :) واسه یه چیزِ خیلی مهم‌تر :))
من که اصلا نمیتونم موهامو کوتاه کنم
سخته می‌دونم :)
مثل پری 
یعنی نظرتون مثلِ پری خانم هست؟! حداقل انتظار داشتم شما من رو خیلی بهتر از بقیه درک کنید :)
حلولِ ماهِ دلدادگی مبارک :)
خیر.
موها رو به حسب تصویر عرض کردم. 
والا متوجه منظورتون شدم
ولی حلول شد؟ عجله دارینا! :)) مبارک باشه بر شما نیز. 
آها :)
ببخشید که اشتباه متوجه شدم.
مگه شما پیشواز نرفتید؟! واسه ما که حلول شده :))
سلام.
1.شما دوست من هستید،اگر شما را در مقام دانشجو ببینم،شرایط برایتان خیلی سخت می شود!!!
2. در ثانی،از آنجا که دانشجوی رشته پزشکی هستید و کار سختی پیش رو دارید و همچنین کامنترهای زیادی دارید و ادب حکم می کند که به آنها پاسخ دهید،از این رو از شما خیلی پرسش نمی کنم و گرنه بمباران پرسش می شدیدو آن وقت باید دید که کلافه می شدید یا خیر!!!!! دخترم ،خیلی ملاحظه ی حال شما را می کنم.>>
سلام و درود
عجب :))
خیلی مچکرم از لطفتون :)
ولی خب سوالاتِ شما برای من خیلی جالب و جذابه.
نگفتم نمی پرسم،گفتم به اندازه و به میزان وقت و حوصله شما خواهم پرسید. به حکایت زیر توجه فرما:

آلبرت اینشتین در برابر این پرسش که چه شد به نظریه نسبیت دست یافت؛گفت: در کودکی وقتی از مدرسه باز می گشتم مادرم هر روز می پرسید:آلبرت عزیزم بگو بدانم امروز چه سئوال قشنگی در کلاس از معلمت پرسیدی؟ من هم برای آن که پاسخ جالبی به مادرم داده باشم،دائما کنجکاو بودم تا سئوال تازه ای از معلمم بپرسم.این بود که حس کنجکاوی و پرسشگری در من رشد کرد.بعد ها کنجکاوی ام سر از سیارات و کیهان شناسی و نظریه نسبیت در آورد.


منم نگفتم شما گفتید نمی‌پرسید :)
چه جالب
کدام دعا یا زیارت را می شناسی که ابتدا و انتهایش با واژه ی " سلام " شروع و پایان یافته است؟یعنی محصور در این واژه است!
نمی‌دانم :|
یه سوال سخت:

به نظر شما نتیجه‌ی ترکیب جهل با وضعیت‌هاى متفاوت در زندگى انسان؛ چه می شود:

1. جهل + فقر = ؟

2. جهل + ثروت = ؟

3. جهل + آزادی =؟

4. جهل + قدرت = ؟

5. جهل + دین = ؟

حال اگربه جای جهل، دانایی گذاشته شود؛به نظر شما نتیجه این ترکیب ها چه خواهد بود؟!

1. دانایی + فقر =؟

2. دانایی+ ثروت = ؟

3. دانایی+ آزادی = ؟

4. دانایی+ قدرت = ؟

5. دانایی + دین = ؟

۱. نتیجه‌اش میشه همونی که توی یه مستند راجع به داعش دیدم. از مردمِ فقیر و گرسنه و جهلشون استفاده می‌کردند تا جذبِ این گروهک بشند. به طورِ کلی باعثِ افزایشِ جرم و جنایت میشه.
۲. با توجه به فیلم‌هایی که دیدم و البته اطرافمون هم همچین موردی هست این افراد گرفتارِ مشکلاتِ اخلاقی و فساد میشن.
۳. من فکر می‌کنم خیلی‌ها که مثلاً دنبالِ آزادی هستند (فرضاً اجباری نبودنِ حجاب) چون دقیقاً نمی‌دونند آزادی یعنی چی اگه شرایط براشون فراهم بشه و یکسری قوانین برداشته بشه همهمه و هرج و مرج به وجود میاد.
۴. مثالش رو توی تاریخ زیاد می‌تونیم ببینیم مخصوصاً زمانِ رضا شاهِ پهلوی! نتیجه‌ش میشه بوجود اومدنِ یک حکومتِ استبدادی و جامعه‌ای که داره وسطِ خفقان دست و پا می‌زنه.
۵. این رو هم میشه بینِ فرقه‌های مختلف و گروهک‌های تروریستی زیاد دید. البته سرانِ این گروهک‌ها که خوب می‌دونند چی به چیه! این آدم‌ها از جهلِ یک عده استفاده می‌کنند تا مردمِ بی‌گناه رو به خاک و خون بکشند. البته تحریف در مسائلِ دینی و اعتقادی هم می‌تونه از نتایجش باشه.

۱. آدم‌های این مدلی رو خوب می‌شناسم. این آدم‌ها به چیزی که دارن قانع هستند و با داشته‌هاشون خیلی بیشتر از خیلی‌ها خوش هستند.
۲. مثالش میشه کشورهایی که از ثروتشون در راهِ تولیدِ علم و پیشرفت در زمینه‌های مختلفِ تکنولوژی استفاده می‌کنند.
۳. می‌دونید جنابِ دلدار من کلِ رساله‌ی مرجعِ تقلیدم رو خوندم. دین برخلافِ تصورِ عده‌ی کثیری نه تنها آدم‌ رو محدود نمی‌کنه که اتفاقاً با دستوراتی که داره زمینه رو واسه خوشبختیِ هر چه بیشترِ آدم‌ها فراهم می‌کنه. هر کسی این رو نمی‌فهمه.
۴. مثالِ این مورد هم میشه حکومتِ پیامبر (ص) و یا حکومتِ کوتاهِ اما علی (ع). چیزی که خیلی قابلِ توجه هست عدالتی بود که در زمانِ حکومتشون تا حدِ فوق‌العاده زیادی اجرا می‌شد.
۵. می‌دونید این مورد من رو یادِ چی انداخت؟! یه درس داشتیم زمانِ راهنمایی که یادم نیست راجع‌به چه کسانی بود اما یادمه خانواده‌ای فقیر بودند که مسلمان شده بودند. کفار این خانواده رو خیلی خیلی بد و وحشتناک شکنجه کردند تا دست از اسلام بردارند اما اون‌ها مقاومت کردند و در آخر شهید شدند.
متاسفانه امتحانا مقارن شده با ماه دلداگی و فرصت کوتاهی مو نیست ... البته پیداش می‌کنم! 
اول ببین لازمه یا نه :)
سلام. بپوشون اونو...!! 
سلام
چی رو؟!
دل کندنت مبارک...
^_^
قطعن لازمه...
پس
جلو جلو مبارک :)
زلف یار منظورمه. ما محرم نیستیم که 
تصویرِ اینترنتی هست. عکسِ خودم رو که نگذاشتم!
من هیچوقت موهام اونقدر بلند نشده که بتونم ببافم😅
تعبیر زیبایی بود از ماه مبارک
خوشمان آمد👍
خوشحالم که دوست داشتی :)
سلام.صبح بخیر.
ممنون از پاسخگویی تان.
حال سه سوال کوچولو:
1- کدام پیامبر بر حضرت ادم نماز میت خواند؟
2-اولین حکمران و فرمانروای ایران زمین چه نام داشت؟
3- در زمان کدام خلیفه اسلامی و توسط چه کسی زبان فارسی جایش را به زبان عربی داد؟
سلام و درود

میشه بدونم چرا همچین سوال‌هایی می‌پرسید؟! سه سوالی که ربطی به هم ندارن.
خوشمان آمد!! داری میشی مثل خودم!! پرسش به جای پاسخ!!
خب،منظورتون کدام سوال هاست؟ همه سوال ها یا سه سوال کامنت قبلی؟؟

+ اگه منظورتون سه سوال کامنت قبلیه،باید بگویم که آن سه یه وجه مشترک دارند و آن اینکه؛ هر سه تاریخی هستند؛اولی،مذهبیه ؛دومی ملیه و سومی نیز مرز بین ملی و مذهبیه!! خواستم بدونم یا ببینم این پزشک آینده ما،تاریخ را دوست دارند یا خیر؟ آیا آگاهی تاریخی مذهبی و ملی دارد یا خیر؟همین. کلافه که نشدین؟؟
:)))
نه فقط سوال‌های کامنتِ قبل.

من از تاریخ متنفر بودم و هستم :| عذاب‌آورترین کار خوندنِ تاریخ هست واسه من. نه نه کلافه نشدم. :)
دختر گلم؛
با تاریخ آشتی کن،
بخش اعظم هویت یک قوم،یک نژاد و یا یک ملت ریشه در تاریخ ش دارد. مثلا به عنوان یه ایرانی بد نیست بدانیم که کلمه "ایران" از چه مشتق شده و چه معنایی دارد؟ اولین فرمانروای رسمی این کشور که بوده ؟ چه سلسله هایی بر این سرزمین حکومت کرده اند؟ آیا همه شان ایرانی بوده اند یا غیر ایرانی نیز بر این سرزمین حکم رانده است؟ زبان عربی چه وقت جای زبانی فارسی نشست و چرا زبان فارسی ممنوع اعلام شد؟اعراب چگونه ایران را به تصرف درآوردند و چند سال به طور مستقیم بر آن حکومت کردند؟ چه قوم یا اقوامی از این سرزمین ،ایران را از سیطره مخوف اعراب نجات داد؟پیامدهای سلطه اعراب بر ایران چه بوده است؟آیا اعراب معادل است با دین اسلام؟... و مطالبی از این دست که جملگی به شکل گیری "خود آگاهی تاریخی" ما کمک شایانی می کنند. پس در صورت تمایل با تاریخ آشتی کنید>>>>
:)
حرفِ شما درست اما دونستنِ این مطالب چه تاثیری توی زندگیِ من داره؟! این که آدم آگاهی داشته باشه خیلی خوبه باعث میشه تک‌بعدی نباشیم اما تا این اندازه اطلاع داشتن از تاریخ واقعاً لازمه؟!
اگه میخواهی یه پزشک ممتاز باشی،بله لازم است؛چون بخشی از دانش حرفه ی پزشکی در تاریخ نهفته است!! آما اگر نه،میخواهی یه پزشک عادی باشی که فقط به طبابت روزمره اش می خواهد بپردازد و زندگی اش را بکند،نه،لازم نیست. انتخاب با شماست؟
حق با شماست :)
صرفاً پرسیدم که عکس‌العملِ شما رو ببینم. انتظارِ همین جواب رو داشتم. :)
بخشی از بیماری های مهم ریشه در سبک زندگی دارد.سبک زندگی نیز یه پدیده ی تاریخی،فرهنگی و اجتماعی است. شاید باور نکنی که بخشی از بیماری های افراد حال حاضر ایران،به خصوص بیماری های روانی و روحی و معنوی ریشه در سیطره اعراب(خاندان امیه و عباسی به ویژه عباسی) بر ما دارد.خب،این را فقط از دانش تاریخ می توان فهمید. یا مثلا،به عنوان یه دانشجوی پژشکی می توانی بگویی که بیماری های قلبی عروقی از چه زمانی در ایران شدت گرفت و چرا؟
حوا جان؛ تو هم باید تاریخ پزشکی را خوب بدانی و هم جغرافیای پزشکی را!!
بله بله حق با شماست. من منظورم این نبود. :)
یکسری اطلاعات واقعاً کاربردی ندارن. مثلاً توی کتابِ تاریخِ ما نوشته بود در جریانِ کودتای فلان طلبه‌ای به اسمِ حمید کشته شد! خب این به چه دردی می‌خوره؟! خیلیا کشته شدن چرا من باید بدونم بینِ اون همه آدم یکیشون طلبه بوده و اسمش هم حمید بوده؟! از این دست مطالب کم نبود.
بله،درست می فرمایی؛منظور من هم اشخاص غیر موثر نیست؛اما باید بدانیم چه کسی،دقیقا چه کسی دستور به حذف و نابودی زبان فارسی داد!!
متوجه هستم و با شما موافقم.
1-معصومه
2-مرضیه
3-مطهره
4-منیره

خیر
کدام گزینه؟
هیچکدام
خب،پس باید تمامی اسمایی که با میم شروع می شوند را فهرست کنم!!(خنده)
:))
مونا که نیستی؟
خب،فعلا باید بروم تا به امیدی خدا فردا>>>>
:|
زیاد با نام‌های خانم فاطمه زهرا آشنا نیستید انگار.
خدانگهدارتون :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** ****** **
همون موردِ اول :)
تأیید نشه کامنتم !!باتشکر✋
ستاره دار کردم مشکلی نیست :)
سلام و صبح بخیر بر حوا خانم:
خوب و شاداب هستی؟امیدوارم که باشی>>>
-چرا بابا!!این همه نام بردم براتون که،
خب شروع اسامی با میم یه کم کار رو سخت میکنه...
مثلا محدثه و مبینا جا مونده بود،باز فکر کنم شاید اسم های بیشتری یادم بیاد...
سلام و درود بر شما :)
الحمدلله.
:)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*******
** *****
*******
*******
********
********
********
********
*******
********
**** ** ** ** **** **
**** ****** ********** **** ***********

ببخشید که همه رو ستاره دار کردم.
بله حدستون درسته :)
اگه صلاح می دانید،کامنت های مربوط به این موضوع را حذف نمایید>>
در جوابِ کامنتِ خصوصیِ شما باید بگم خیلی خیلی مچکرم :)
مشکلی ندارن که. اگه شما بخواید حذف می‌کنم.
البته اگه من جای پدر گرامی بودم؛حتمن برای دخترگلی چون شما یا از اسامی موجود در دیوان حافظ،همچون:نگار،ساغر،نسیم،سحرو... ویا از اسامی ایران باستان که در شیراز بودند،همچون:آتوسا،مهرآفریدو... انتخاب می کردم.
نامِ خانم فاطمه زهرا که خیلی بهتره :)
البته مادر می‌خواستن اسمم رو بذارن سپیده.
شکی در قشنگی و زیبایی و نامداری آن بزرگوار نیست،اما چون شما شیرازی هستی یا دست کم از آن منطقه هستی،جا داشت که اسم هایی از آن جنس داشته باشی که با صدا زدنت،آدمی یاد دیوان حافظ یا یادگار باستان ایران در فارس بیافتد؛همین>>>
شما به بزرگواریِ خودتون ببخشید :))
خواهش می شود؛
حوا جان!!
تشخیص،تشخیص پدر بزرگوار است؛
گفتم،اگر جای پدر بودم چنین نام گذاری می کردم؛
حالا که پدر مجازی هستم،از امروز شما را اگر خودتان دوست داشته باشید،آتوسا می نامم...!!!!<<<<
بله بله متوجه هستم :)
والا از زمانی که وب ساختم تا یک سال با اسمِ نسیم می‌نوشتم. هر طور راحتید و دوست دارید من رو صدا کنید مشکلی نیست.
معرکه ای می دونستی؟ ؛)
لطف داری شما :)
نسیم از فرهنگ حافظ است و بسیار دلنشین که حدس اولم این بود که نام تان " نسیم" باشد.
اما آتوسا نامی از فرهنگ باستان و از دیار فارس؛ می دانی نام کدام شخصیت تاریخی است و چه شخصیتی دارد؟
:)
دخترِ کوروش بوده فکر کنم. آرامگاهش هم نقشِ رستم هست تقریباً نزدیکِ تخت جمشید. شخصیتش رو نمی‌دونم.
درسته؛
دختری بغایت باهوش،میهن دوست،شجاع،مدیر،مدیر و با درایت و کیاست>>
چه جالب :))
فکر کردی همین طور الکی اسمتو گذاشتم آتوسا(خنده+چشمک)
:)))
حوا نظرت در مورد برنامه کلی ریختنم تا روز کنکور چیه؟!
نه با جزیات ساعت فقط مبحثی
اخه میخام از سردرگمی درام :|

کنکورهای عمومی رو اگه شروع نکردی حتماٌ شروع کن. اختصاصی‌ها رو هم فقط مباحثی بخون که روشون تسلط داری. بهتره مبحثِ جدیدی نخونی. مرور فقط و فقط با تست. زیست علاوه بر تست حتماٌ کتاب رو تا روزِ آخر مرور کن. سعی کن هر روز چند صفحه از حفضیاتِ شیمی بخونی حتماٌ. خیلی زیاد تست بزن چون معجزه می‌کنه. :)
چه قدر من مزاحمت میشم :|
شرمنده به قران :(
بعد کنکور دیگه از شر سوالام راحت میشی
اون وقت میشینم فقط پستات رو میخونم نظر میزارم ^_^
حوا جانـــــــــــــــــ (:
عه! دیگه این حرف رو نزنی‌ها. من قلباٌ خوشحال میشم موفقیتت رو ببینم عزیزم. :))
دشمنت شرمنده این چه حرفیه.
ان‌شاءالله موفق باشی جانم. :)
^_^
کاکتوسِ مهربونم :))
سلام و صبح بخیر.
حلول ماه مبارک رمضان؛ماه عاشقانه ها و عارفانه ها بر همه دلدادگان راه حق فرخنده باد.
+ به نظرت اگر با سایر اقوام و ملل جهان هم دوره بشوی و آنها از تو بپرسند خانم ح اسلام را به طور مختصر برای ما توصیف کن تا بدانیم حرف حسابش چیست و اصلا مانیفست دارد یا نه؛ در پاسخ به هم کلاسی هایت چه می گویی؟
سلام
بر شما هم مبارک :)
+ الان اصلاً مغزم کار نمی‌کنه :))) باید خیلی فکر کنم.
من این عکسه رو دیدم پشیمون شدم از کوتاه‌کردن موهام که! :دی
درک می‌کنم. منم یه وقتایی تو اوج دوست‌داشتنِ یه‌چیزی رهاش می‌کنم که به خودم ثابت کنم می‌تونم دل بکنم. ولی گاهی رها کردن دستِ من نیست، یا در توان من نیست. هر چی که هست انگار اون اصل کاری هم می‌خواد بهم ثابت کنه همه‌ش خودت نیستی، نمی‌تونی دل بکنی تا وقتی من نخوام...
:))
اگه بخوای بخاطرِ اون اصلِ کاری دل بکنی چی؟!
خب شاید خودشم کمک کنه. شاید این دل‌کندن اون یه قدمی باشه که تو به سوش برمی‌داری و راحت‌تر کردن اثرات و عواقب انسانیِ دل‌کندن اون ده قدمی باشه که خودش گفته میاد. :)
بله بله :)
درواقع می‌خواستم بگم اگه بخاطرِ خودش بخوای دل بکنی فکر کنم کمک هم بکنه :)
همممم... آره فکر کنم :)
(:
دخترم فکر کنم دیگه یواش یواش داری از دستم یه ریزه کلافه میشی ها؟!!
آره؟؟
نه نه این چه حرفیه. شرمنده درگیر بودم. خدا بخواد عقد در پیش داریم. :)
مبارکه انشااله.به میمنت و فرخندگی.انشااله پایدار و موفق رقم بخورد-
مچکرم. ان‌شاءالله که خوشبخت بشن. من از امروز در خدمتم. سوال‌هاتون رو بپرسید. :| :))
- خدمت امام زمان (عج) باشید.
- سوال قبلی که در چند کامنت اخیر از خدمتت پرسیده بودم و
- به اضافه سوال جدید:
                            به نظر شما کدام سوره مبارکه قرآن کریم؛پایه،اساس و        اعتبارسایر سوره های قرآن مجید،محسوب می شود و چرا؟
من فکر می‌کنم کلِ اسلام در لااله‌الاالله خلاصه شده. اگه کسی بتونه این عبارت رو خوب درک کنه قطعاً مقابلِ اسلام نمی‌ایسته. اگه باور داشته باشیم خدایی جز الله نیست و واقعاً خدا خدای دل باشه پس حرفش و قولش واسه ما سند خواهد بود. خودِ خدا گفته اسلام بر همه‌ی ادیان چیره خواهد شد لو کره المشرکون!

نمی‌دونم. شاید توحید. چون اساسِ دین توحید هست. یعنی تا خدا رو قبول نداشته باشی بقیه حرف‌ها فایده نداره.
سلام و وقت بخیر.خوب هستید؟
- آیا تاکنون زیارت عاشورا خوانده اید؟
+ معنای واژه " اسلام " را در فرهنگ عرب می دانی؟
++ خود سوره توحید نیز اعتبارش را از این سوره اخذ کرده است!!

سلام و درود. مچکرم.
مگه میشه نخونده باشم؟!

+ تسلیم شدن در برابرِ خدا
++ من قرار نیست همه چیز رو بدونم که :) جواب‌ِ سوال‌هاتون رو هم با فهمِ ناقصِ خودم دادم.
-زیارت عاشورا محصور بین سلام است!!با سلام شروع می شود و با سلام خاتمه پیدا می کند!!
+ این معنای فریز شده ی واژه اسلام است بی آن که اشاره ای به زمینه ی اجتماعی آن در فرهنگ عرب شده باشد!! یعنی باید ببینی قبل از ظهور دین مبین اسلام،اعراب به چه رفتار یا رفتارهایی اسلام می گفتند؟؟ و خداوند به خاطر همین معنایی،نام دین خود را اسلام گذاشت!!
++ من میدانم که قرار نیست شما همه چیز را بدانی،از همین رو می پرسم تا با کنجکاوی و کاویدن موضوعات، مسایل را بدانی... یه کم فکر کن،یه کم به ماه مبارک رمضان و دعایی که در این ماه بعد از نمازهای یومیه خوانده می شود،فکر کن تا به این سوره مبارکه نایل آیی!!!








الان حس می‌کنم خیلی عصبانی هستید :|
نه نه ،اصلا!! آخر چرا باید عصبانی باشم یا بشوم عزیز جان؟؟
حس کردم :)
سوال‌هاتون سخته :|
احساس تون اشتباه کرده خانم!!(خنده)
-خب،زیارت عاشورا را دیدی؟؟
+ در یه کامنت جدا،اسلام را برایت معنا می کنم>
++ سوره مبارکه "قدر" ... حالا بگو چرا این سوره پایه و اساس و اعتبار سایر سوره هاست(تا جواب بدی برم نمازو بخونم و بیام؛ آبارک اله نه بارک اله)
:)
بله
+ تشکر
++ می‌خواستم بگم اما گفتم دوباره می‌گید نه! شاید بخاطرِ آیه‌ی اولش. نزولِ قرآن در شبِ قدر.
خب،
حالا بگو بدانم،سلام اول و سلام آخر زیارتنامه عاشورا هر کدام ناظر بر چه هستند؟
+ خواهش می کنم.
++ هیچ وقت از پاسخ دادن نهراس،بگو،اشتباه هم بود که بود!!
چون این سوره دلالت بر نزول قرآن کریم دارد.این سوره است که می گوید کلام خدا توسط روح الامین بر قلب نازنین پیامبر عظیم الشان اسلام نازل شده است. این سوره است که وجود خدا،پیامبر،وحی ومساله کتاب را تایید می نماید.از این رو نه تنها اساس سایر سوره ها بلکه اساس خودش نیز است.
مگه هر دو سلام بر امام حسین نیست؟!

خیلی خوشحالم که آروم آروم توسطِ شخصِ بزرگواری چون شما اطلاعاتم بیشتر میشه. مچکرم :)
حوا !!
انلاینی؟! دی!
+دارم از گرسنگی نفله میشم :/
از یه تایمی به بعد خیلیی گشنم میشه :|
بعد از ظهر ماه رمضان ساعت به صفر میل میکند :/
هستم الان :)
+ سحری نخوردی؟!
بخاطرِ درس خوندن هست. فعالیتِ مغزت زیاده.
سعی کن بعد از سحر درس بخونی تا عصر بتونی استراحت کنی. خوشحالم که اونقدر مقید هستی که با وجودِ درس و کنکور روزه می‌گیری ^_^
سلام بر حوا:
اول:خواهش می کنم،من چیز زیادی بلد نیستم،فقط دانسته های مغفول را با دیالوگ یادآوری می کنم. وا از اینکه خوشحالی خوشحالم>>>
+ بله،هر دو سلام بر امام حسین است؛اما دقت کن:اولی هست؛السلام علیک یا ابا عبدالله ودر حالت عادی و یا ایستاده؛ ولی دومی در حال سجده است و با این مضمون:الحسین علیه السلام
سلام و درود
:)
+ بله بله این رو می‌دونستم.
خب،پس با توجه به توضیح بالا ،حالا بگو سلام اول ناظر به چیست و سلام دوم معطوف به چی؟
نمی‌دانم :|
ایستادن نشان چیست و سجده دلالت بر چی دارد؟
میشه این رو خودتون بگید؟! من مغزم الان قفله :|
اولی دلالت بر سلامتی در دنیا(دنیا جای قیام و حرکته) دارد و دومی نیز به سلامتی در آخرت(سجده حکایت از خفتن و به خاک مانوس شدن دارد) معطوف است<<<<<<
من تفسیرِ سلامِ اول رو خوندم. خیلی زیاد و پیچیده بود.
ممنونم که توضیح دادید.
سلام وصبح بخیر .
از کدام منبع خواندی؟
- یه تکلیف علمی:
دعای معروف اللهم ادخل علی اهل ... را با دقت بخوان و نظرت را راجع بش بگو/
ممنون
سلام و درود
توی یک سایت بود و خب منبعِ خودِ سایت آیاتِ قرآن.
چشم
خواهش می‌کنم.
اگه بررسی ات تموم شد،بی زحمت نظرت را مطرح فرما:
من فکر می‌کنم تمامِ چیزهایی که توی این دعا از خدا خواسته میشه اتفاق‌هایی ست که با ظهورِ حضرتِ مهدی محقق خواهد شد. در نتیجه توی این دعا ما درواقع از خدا ظهورِ آقا رو طلب می‌کنیم.
+ ببخشید بابتِ تاخیر
سلام و صبح بخیر بر دختر گلم:
خواهش می کنم.
ممنون از ارایه یرداشت ات.
+ اما می خواهم تعداد گزاره ها را بشماری ومضمون گزاره ها را دسته بندی کنی.
++اما به نظر من اگه آقا ظهور کنند و ماه مبارک رمضان هم بیاد،باز این دعا خوانده میشه!!!!!
سلام و درود
+ چشم
++ من اینطور فکر نمی‌کنم. ما توی این دعا چی می‌خوایم؟! مثالش میشه نبودِ فقرِ مادی در زمانِ ظهور به علتِ وفورِ نعمت.
خدا انشااله این قدر بهت عمر بده تا ظهور حضرتش و اقامه دولتش را ببینی و به هنگام ماه مبارک ملاحظه کنی که آیا این دعا خوانده می شود یا خیر!!!!!
اگه قرار باشه بعد از ظهور هم وضعِ بشر همین باشه که هیچ. یه عمره داریم الکی واسه ظهورِ حضرت دعا می‌کنیم!
حوا جان،قرار نیست با ظهور حضرت همه آدم ها،انسان بشوند!!
آدمی در حال شدن است(یعنی با ظهور حضرت آدم ها ربات ثابت و تحت فرمان محض نمی شوند)؛چه قبل از ظهور حضرت و چه بعد از ظهور حضرت>
+ حتمن در احادیث خوانده یا شنیده ای که حتی در نهایت حضرت رابه شهادت می رسانند!!
من از آدم‌ها حرفی نزدم. من شرایط رو گفتم.
سلام و صبح بخیر بر آتوسا ی حوا خانم:
امیدوارم خوب و سرحال باشی.
از این که دیروز نتونستم به موقع جواب بدهم،پوزش می طلبم.
حوای گرامی:
- شرایط مادی زندگی تابعی از کنش و واکنش های انسان است.اگر همین الان انسان ها که حضرت در غیبت بسر می برد،دست از طمع و زیاد خواهی و خود خواهی بردارند،شرایط مادی همه روبراه می شود!! یعنی این امور(منظور امور مادی) مسایلی نیستند که حضرت به خاطر آنها ظهور می کند و با ظهورش انها سامان می یابد.بله آنها سامان می یابند،اما گزاره های قرآنی و ادعیه ای هرگز تعطیل نمی شوند.زیرا ممکن است مصادیق رهنمون های قرآنی و ادعیه ها تغییر یابند.مثلا دومین گزاره این دعا می گوید: اللهم اغن کل فقیر؛خب ممکن است شامل حال همه کسایی که درآمد بسیار پایین دارند بشود و هم مشمول کسانی که فقر معرفتی دارند،فقر اخلاقی دارند!!مثلا ثروتمندی که دل دستگیری از فقرا یا دل بخشش در امور عمران و آبادانی و یا مهمتر دل واگذاری خمس مالش را ندارد.
+ در مجموع از مشارکت ات در بحث بی نهایت سپاسگزارم؛ من نظرم را گفتم،ممکن است اشتباه بوده باشد.
سلام و درود :)

بله حرفِ شما هم درسته. من هم نظرم رو گفتم و قطعاً به اندازه‌ی شما آگاهی ندارم. سوال‌هاتون سخت شده راستش. :))
سلام، بروز ترین مرکز اطلاع رسانی و اخبار
https://sorooshnews.com
:|
مال من به کمد نرسیده در کل عمرم 
ولی دارم روش کار میکنم که بشه ان شاء الله هر چند با موی کوتاه راحت ترم. 
فقط تقریبا هر دوماهی یه قیچی میزنم سرشونو :)
ان‌شاءالله که می‌رسه به کمر بالاخره :)
دعوت به همکاری

(مناسب برای تمامی افراد)(تمامی سنین)

(خانوم های خانه دار)(کارجویان عزیز)

شرکت کندو (کنتل) (cantel)

شرکت برای ارسال و اجرای طرحهای تبلیغاتی خود (رایگان) که درقالب اپلیکیشن اجرا میشه به تعداد نامحدود اعضا نیازمند است.شما با ثبت نام و مشاهده طرحها پورسانت عالی کسب میکنین.((طرحها کاملا رایگان))

برای کسب اطلاعات به آی دی تلگرامی 
@Lahzahaaaaaaa
مراجعه کرده
و یابرای ثبت نام  ازلینک زیراستفاده کنید
http://ads.cantel.ir/account/register?link=om1395
:|
يكشنبه ۲۲ مهر ۹۷ , ۰۷:۵۰ محمدبوژمهرانی
سلام و درود ساییتون عالی مممنون از شما
جهت دانلود رایگان آموزش های آکادمیک روی علامت کنار  محمد بوژمهرانی کلیک کنید.
http://atsiz.ir/
يكشنبه ۱۸ فروردين ۹۸ , ۱۳:۰۴ باربری و اتوبار امانت

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan