بگید لطفا

این روزها متاسفانه هیچ چیز بر وفق مرادمان نیست!

همه دنیا در مقابل من ایستادن!

خب من گناه دارم :|

دلشون برام نمیسوزه :(


اگه کسی راهی برای آروم شدن و افزایش امید و انگیزه بلده بگه لطفا :)

جبران میکنم :-/


آشوبم... آرامشم خداست...

من استاد انگیزه ام وایستا فعلا میخوام یه چیز خوب تو گیگول بنویسم 
صبر کن 
باشه... ممنون...
این روزا منو( لا حول ولا قوه الا بالله) خیلی آروم میکنه

ممنون آبجی جون :)
حتما منم این ذکر رو میگم...
من ازاین چیزازیااااااااااااااااخیلی بلدم بزاریکیشونوکه خیلی خوبه برگزینمشون وبهت بگم
ممنونم از شما...
شما اعتماد به نفس داشته باشید و به خدا توکل کنید و تلاش کنید دیگر کسی نمی تواند .......
حرفای شما کاملا درسته...
ولی نمیتونم نسبت به رفتار دیگران بی تفاوت باشم...
تا دنیا جلوت وایسادن چه معنی داشته باشه:)
راهی بلدنیستم شرمنده:)
معنیش واضحه!
ممنون :)
سه شنبه ۲۳ شهریور ۹۵ , ۲۰:۱۲ سیّد محمّد جعاوله
عکس گذاشتید
برید دنبال صاحب عکس
بله... اگه خالقم نبود که الان منم نبودم...
من رو نوشتن اروم میکنه
منم با نوشتن خیلی آروم میشم...
از حال خوب بیرونی به حال خوب درونی برسید، یعنی حتی شده به ظاهر هم خودتونو خوب نگه دارید بخندید امیدوار باشیدو راحت بگیرید اینجوری کم کم درونتون هم بهتر میشه و یه جورایی باور میکنه، امیدتون به خدا باشه بعد از سختی آسونیه :)
راستی یه گلدون کوچیک و رسیدگی بهش هم راهکار خوبیه انرژی منفی آدمو میگیره :)
همچنین نماز و قرآن :)
من به ظاهر آدم شادیم... ولی از درون داغونم!
امیدم به خودشه... بله درسته... :)
گل و گلدون ندارم... ولی دوست دارم داشته باشم :)
بله بله... همین الان که نماز خوندم خیلی آروم شدم :)
خیلی ممنونم از شما :)
یکی از دوستام گفت فایل های سعید پورندی خوبه
منم فایل های انگیزشی ایمان سرورپور خیلی دوست دارم کلی انرژی مثبت میده حتما امتحان کن خیلی انگیزه و امید میده.
به امیدروزهای خوب و عالی برای همه
یاعلی
ایمان سرورپور عالیه... ولی دوام حرفای مثبتش روی من چند دقیقه بیشتر نیست!
ان شاءالله که حال دل همه خوب بشه...
علی یارتون
خب ظاهر قطعا روی درون اثر میذاره، اندکی صبر :)
خواهش میکنم :))
شاید باور نکنید ولی من سال هاست اینطوریم!
اصلا درونم عوض نشده... الکی خوشم تا کسی از درونم باخبر نشه...
تاثیر نذاشته متاسفانه...
:))
نماز شب و دعاکردن برای بقیه خیلی حال میده به آدم .
با یکی از دوستای اهل دلت قرار بذار هفته‌ای یه شب بخونین و تو برای اون دعا کنی و اونم واسه تو . 
اینو از یه رمان یاد گرفتم درواقع تنها نکته‌ی مثبتیه که از رمان یاد گرفتم .
مثبت اندیش هم باش لطفا . حتی اگه حالت بده ، اینکه به زبون بیاری و مدام به این فکر کنی که چرا اینجوریه بدترش میکنه . مطمئن باش خدا بنده‌هاشو تنها نمیذاره . پس دلت قرص باشه به خدایی که از رگ گردن هم بهت نزدیکتره. دیگه به آینده ی دلخواهت فکر کن ؛ به جاهایی که بهت آرامش میدن . مثلا زیارت مجازی سایت آستان قدس رضوی هم خوبه یا شماره‌ی امام رضا رو بگیر و حرف دلتو بگو . منو که خیلی آروم میکنه . 
راستی کاکتوس انرژی‌های منفی رو جذب میکنه . کلا داشتن گل یا حیوون خونگی مثل پرنده‌ها باعث سرحالی میشه .
نماز شب خیلی خوبه :)
من هیچ دوستی ندارم... چه برسه به دوست اهل دل!
:)
پیشنهاداتت عالین :)
خیلی خیلی ممنونم :))
اول یه روضه ای چیزی بذارید یه کم گریه کنید که سبک شید
بعدش بشینید فک کنید که چیکار کن

بعدش تمام حرف دلتون رو ، بدون هیییییییییچ سانسوری روی یه برگه بنویسید
یعنی نه خجالت بکشید نه بیخودی یه بخش رو سعی کنید مخفی کنید نه هیچی
فقط شما هستید و خدا و برگه اتون
خدا همه چیزو میدونه شما هم میدونید برگه هم که هیچی
پس کااااااااااااامله کامل
بعد به خودتون در این باره مشاوره بدید
یعنی انگار اون چیزایی که روی برگه نوشتید رو مثلا من بهتون دادم و کمک خواستم
شاید دو ساعت وقتم بگیره ولی مهمه پس انجامش بدید

بعد از اون هم دست به کار شید و طبق مشاوره عمل کنید

اعتراف یمیکنم که کار سختیه
یعنی مشاوره واقعا بهمغز ادم فشار میاره
چون مجب.رتون میکنه از بیرون به خودتون و دنیای خودتون و ادمای این دنیا نگاه کنید که خوب سخت و خسته کننده و اللللللبته خیلی خیلی مفیده

اگر انجام دادید نتیجه اش رو هم اعلام کنید
مطمئنم که تاثیر مثبتش رو در حداکثر دو روز میبینید
موفق باشید
یا علی


پیشنهاد شما خیلی جالبه!
سخته... ولی حتما انجامش میدم...
خیلی خیلی ممنونم از توضیحاتتون...
ممنونم... همچنین...
علی یاتون
الا بذکر الله تطمین القلوب
بله :)
فصبر جمیل...
کاسه صبرمان لبریز شده...
سه شنبه ۲۳ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۱ منتظر اتفاقات خوب
قرآن بخونید با ترجمه ش. با خودتون و خداتون جلسه بگذارید و اهدافتون رو تنظیم کنید و براش برنامه ریزی کنید.
خدا پشت و پناه هممون باشه ان شاالله.
قصد دارم شروع کنم به ختم قرآن اگه خدا بخواد...
ان شاءالله...
نسیم دوستان بیشترراه حل هاروگفتن منم برنامه های سیدایمان سرورپور روپیشنهادمیکنم :)

+خوب میشی ان شاالله^___-
سلام حدیث خانم... چطوری؟!
مگه جناب سرورپور سید هستن؟! :|

+ ممنون عزیزم ^_-
آقای دانش آموز دوست داره یه سری نکاتی رو بیان کنه :
۱. وقتی باد های مخالف می وزه ، پرنده میتونه اوج بگیره ...
۲. امتحان ریاضی که دوم راهنمایی که یه دغدغه بوده رو تا ۵ سال بعد حتی نمیتونستید به یاد بیارید . پس گذراست نگرانی ها ...
بله موافقم با آقای دانش آموز...
گذراست... درسته... ولی بد میگذره...

ممنونم از آقای دانش آموز...
حتما حکمتی داره پس ناراحت وناامید نباشید وتوکلتون به خدا باشه وامیدتون به خدارو ازدست ندید وخودتون رو به خودش بسپارید .هرچی خیره همون میشه .
ودرکارهایتان تلاش و کوشش را دریغ نکنید.
بله بله درسته حرفاتون...
خیلی ممنونم از شما...
اوه اوه یادم رفته بود
بخاطرش عذرمیخوام
**
اینوبدون وهمیشه بگومن برای خودم زندگی میکنم نه دیگران اگه برای خودت زندگی کردی دیگران هم دوستت خواهندداشت
***
خواهش میکنم... مهم نیست...

منم همیشه واسه خودم زندگی میکنم... ولی حرفا و رفتار های دیگران اذیتم میکنه...
ممنونم از شما...

بنام خداوند بخشنده و مهربان

آیا ما سینه تو را گشاده نساختیم، (1) و بار سنگین تو را از تو برنداشتیم؟!(2) همان باری که سخت بر پشت تو سنگینی می‌کرد!(3) و آوازه تو را بلند ساختیم!(4) به یقین با (هر) سختی گشایشی است!(5)(آری) مسلماً با (هر) سختی گشایشی هست،(6) پس چون از نماز و طاعت پرداختی برای دعا همت مصروف دار ، (7) و به سوی پروردگار خود همیشه متوجه و مشتاق باش! (8)

اگه خوب نگاه کنیم خداوند سراسر شفقت  و مرحمت است و تنها به منظور تجربه‌ای آموزشی و برای تکامل روحمان به ما رنج ارزانی می‌دارد و رنج چیزی نیست مگر سکوی پرتاب تکامل انسان. درست همان‌ طور که طلا پس از حرارت دیدن در آتش، جلا و درخشش می‌یابد، انسان نیز با معنا دادن به رنج‌ها و سختی‌هایش به خلوص و بلوغ معنوی می‌رسد.

شادکام و دلارام باشید 

من نمیدونم چطوری از شما تشکر کنم... واقعا ممنونم :))

خیلی حرفاتون آرامش بخشه...

ممنون... همچنین :)
بگومن میتوانم بهترین باشم
من توانایی لازم برای تمام کارهایم رادارم
من یک فردخاصم وتودنیاتکم
شبت بخیربهترین فردزندگیت
بله میشه بهترین بود...
همیشه دنیا یجور نمیمونه... بالاخره تموم میشه این روزا...
ممنونم از شما...
شُکر خوبم ممنونم آبجی جاااانم:*

+آره سید هست:)
:))
خوب درس میخونی؟!

+ چه جالب... نمیدونستم :)
هفته دیگه شروع می کنم به اُمیدُ لطف وکرمش:)*

توخوب بخون مث ِ همیشه تولاک خودت باش +خدابودن ینی _ تمام مشکلات بودن اینُ که دیگه ازسیدایمان خوب میدونی؟:)
ان شاءالله که بهترین ها برات رقم بخوره عزیزم :))

بله بله... کیه که این جمله رو ندونه... جمله معروف ایشونه :)
سه شنبه ۲۳ شهریور ۹۵ , ۲۱:۴۸ خانومِ اِ‌‌چ 😊🎈
توکل توکل توکل
اعتماد ب خدا اعتماد اعتماد
من از چن وقت پیش تا همنن امروز  هر دم ازین باغ بری برام میرسید..
درست لحظه ای که از همههه چی و همه جا امید بریدم ب طرز شگرفی همه چی درست شد!در طول مسیر فقط ذکر لبم توکلت الی الله بود و میگفتم خدایا برام خیر و صلاح رقم بزن  :))
توهم توکل بُنما 
بله درسته...
توکل بر خدایت کن / کفایت میکند حتما
خوشحالم که همه چیز درست شده و حالت خوبه :))
حتما... توکل بر خودش...
همیشه شاد باشی خانم مهندس :) 
ممنونم یه عالمه دعاهاوآرزوهای خوبُ فووووت میکنم طرف ِ دلت♥

+خداروشکر عالی بود:)*
خیلی خیلی ممنونم :))
منم برات فوت میکنم :)))

+ خداروشکر :)
++ مطمئنم جفتمون موفق میشیم :)
+++ از صحبت کردن با تو بسی لذت میبرم ^_^
بعدشم دلت میاد این همه آدم داره برات دعامیکنه خوب نباشی؟!

+فدات آبجی بزرگم منم همینطور
اگِ ماموفق نشیم پَ کی موفق بشه؟![لبخندُ چشمک]
همه مجازین که :|

+ :))
والا... ^_^
نه واضح نیست!!اصلا واضح نیست برای هرکسی دنیا یه معنی میده ایستادن ومخالفش بودن یه شکلیه هرکسی به اندازه تاب وتحملش ایستادن دیگران براش معنی میده...متوجه شدی عایا؟!:)
بامثال میگم:/برای پسرخاله ۵سالم این جمله معنی اینو میده که میخواد بستنی بخوره مامان باباش نمیزارن داداشم دورش میزنه منم خودمو میزنم به خواب...
برای یکی دیگه تحمل چندسال رنج وسختی به قیمت شکستن غرورو از دست دادن ابروت زمین خوردنت شکست حخوردنت بدبیاری پشت هم و دونه دونه پرپر شده همه ارزوهات حس حقارت و...
میبینی این جمله براهرکی یه معنی داره
بله درسته... متوجه شدم :)

همه دنیا برای من یعنی:
همه آدمای زندگیم... همه ی همشون...
حتی کسانی که یه روزی ادعا میکردن خیلی دوستم دارن!
فقط ادعا!
فقط همین...
دعامون میرسه اصن دعای من فقط میرسه (خنده+شوخی)
پدر+مادر،خانوادتم که دعامیکنن

درپناه ِ خداباشی آبجی جااان ِ جااانم:)*
بله که میرسه :))
بله...

ممنونم... همچنین... :)
خیلی خوشحالم کردی :)
((: خیلی موفق باشی :))
دوستان همه راه های خوبی گفتن.

نمیدونم اینستا دارید یا نه
من هروقت دچار استرس میشم یا احساس مشکل میکنم یه سری جمله های خاص می خونم که در مورد موفقیته و امید خیلی هم کارساز بوده برام .
اگه خواستید این پیجو ببینید .
https://www.instagram.com/house.of.leaders
بله... از همه ممنونم...

خیر
باشه میبینم... خیلی ممنون...
اگر آدمی هستی که ا زکسی که ناراحت میشی زود از دلت در نمیاد بقول عمو کوچیکه من همون لحظه جوابش رو بده یا حداقل بلد نیستی چیزی بگی که اون هم بسوزه بگو که شما این حرف رو زدید من از این حرفتون ناراحت شدم تا دیگه اون حرف رو نزنه و کار به جاهای دیگه نرسه یک و دوم اینکه شما هم توی دلت کینه ای از طرف نداشته باشی.

اما اگر آدم کینه ای نیستی و خیلی مهربونی مثل من که چند مدته با یه همچین جمله هایی که از جایی خوندم و تکرار و مرورشون تو موقعیت های مختلف برای خودم آروم شدم، شما هم همین جملات رو به خاطر بسپار و بهش عمل کن.

دیگران حق دارند هر چه میخواهند دربارهء من بگویند،
من هم حق دارم به حرفهایشان اصلا اهمیتی ندهم.


اونها حتی لیاقت توجه و اهمیت من را هم ندارند... من از وقتی این نکته رو برداشتم دیگه از حرف های اطرافیان جامعه و غیره نه تنها دلخور نمیشم، مثل حرفی که یکی از دوستان زد هر چی کمتر به دوستا یا اطرافیان توجه می کنم اون ها بیشتر به سمتم میان.
انگار وقتی من خودمم و نیازی به تاثیر گرفتن ازشون ندارم اونا میخوان از من تاثیر بگیرن و دائم با من بچرخن و حرف بزنن و...

خیلی حرفاتون جالب بود...

طرز فکر جالبیه... سعی میکنم منم همینطوری فکر کنم...

ممنون
همیشه قطار در حال حرکت رو سنگ می زنند 
کسی با قطار در ایستگاه کاری ندارد

یعنی در حال حرکتید
بله...
خیلی جالب بود...
ممنونم
سه شنبه ۲۳ شهریور ۹۵ , ۲۲:۵۰ محمدرضا زال آقایی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
***** *** / منکه همدم تنهاییامه :)
:-/
خدا نکنه روزی همدم تنهایی های من بخواد همچین چیزایی بشه!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
زیبا بود...

***** ** *****

چی زیبا بود؟!
سلام 
دوست عزیز 
ما از بلاگفا به بیان اومدیم 
فالوتون کردیم لطفا بیایین وبمون اگر خواستین فالومون کنید 
سلام

ممنون
چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵ , ۰۰:۲۳ برید به آدرس عکس زیر
عکس نوشته از سخنان آقای الهی قمشه ای:

http://s8.picofile.com/file/8267301076/photo_2016_09_14_00_07_26.jpg
کاملا حرفشون درسته...

مردم همیشه حرف برای گفتن دارند...

خیلی ممنونم
بهترین راه را خودتان در تصویر زیبا نشان داده اید..
بله... ممنون...
بایادخداست که دلهاآرامش میگیرد
منم برای شمادعامیکنم
التماس دعا
بله...
خیلی ممنونم...
محتاجیم به دعا...
سلام به شما دوست عزیز
یه پیشنهاد ویژه دارم برات
اگر دوست داری بازدید کننده های سایتت زیاد بشه به سایت ما حتما بیا
اگر دوست داری نرم افزار رو بخری
 1000 بازدید رایگان برای تست نرم افزار برای سایت شما ارسال میشه فقط برای اعتماد به ما و اطمینان شما

فقط کافیه یکبار امتحان کنی
سلام

نه نیازی ندارم بازدیدکننده ها زیاد بشه... همین اندازه کافیه!
الا بذکرالله تطمئن القلوب... مدتی برای خودت چهل نشینی بگیر نه برای براورده شدن دعات نه حال دلت خوب میشه به آرامش میرسی لذت رو مزه میکنی  مثل چهل نشینی دعای یستشیر مطمئم همه چیز به راه میشه
ممنونم بخاطر پیشنهادتون :)
ان شاءالله که بتونم این کارو بکنم...
توکل بر خدا 
منم این روزها بدجور از زمینو زمان پرم فقط امیدم اینه که همراهم خداست فکرش و یادش درجه تحملم رو بالا برده
الی به ذکر الله تطمئن القلوب
توکل بر خودش...
ان شاءالله هر چه زودتر این روزا تموم بشه... برای همه...
سوره حمد رابخوان....
باشه حتما :)
ممنون
ان شاء الله حال تو هم زود خوب شه  مهربون  :))
لبت خندون دلت آروم
ممنون عزیزم :))
همچنین...
متنی جالب

وبلاگی خوب

ممنون
جالب؟!؟!

شما اصلا نخوندید این پست رو...
بهترین راه توسل و امید خداست که انرژی فوق العاده ای به انسان می دهد و همیشه انسان را شاداب نگه می دارد...
.
.
.
در پناه حق شاد و سرافراز باشید...
بله همینطوره...


ممنونم... همچنین...
فرمودن بزرگان که در این مواقع ذکر گفته بشه زیاد...
ممنونم از شما...
سلام
:
http://www.yjc.ir/fa/news/5073844/%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%87

ذکر یونسیه...
التماس دعا.
خیلی ممنون...

محتاجیم به دعا...
برو دنبال چیزی که دوست داری
به یه نفر کمک کن؛خوبه


ممنونم از شما...
عزیزم بهترین راه کار اینه که بری و برای خودت دعا کنی....
:)
همین که یقین داریم میگذره خودش یه دنیا امید و انگیزه است برای ادامه ..نه؟
اوهوم... درسته...
لا حول ولا قوه الا بالله
ممنون
یه وقت آبجیه من فک نکنه من به پادش نیستماااا
حواسم پی ات هست
خیالت تخت
فعلا گل من
:)))
فدای تو آبجی خودم :)))
پیشنهاد من خودکشیه
راحت میشی والاااااااااا راس میگم
خخخخمخمم
:-/
خودکشی کلمه ایه که توی دایره المعارف ذهنم معنایی براش پیدا نمی شه...
خب احتمالا هم دردیم چون روی خودم هم همون چند دقیقه است گفتم شاید تو با من فرق کنی:)
یه می گذرد بزرگ بنویس بزن یه جا که همیشه ببینی اینطوری سختی ها اسون تر میشه.منم یه بزرگ نوشتم زدم تو ذهنم وقتی اوضاعم خرابه به خودم میگم میگذره...
موفق و مانا باشی
یاعلی
:)
بله میگذره... خوب یا بد... میگذره...
ممنون... همچنین...
علی یارتون
ضمنانسیم خانوم این راهکارارانگفتم که برای من معنیشون کنی گفتم که باخودت بگیشون تاروحیت بازبشه وشادبشی



:-/
چیزهایی که گفتم معنای حرف های شما نبود!
لاتقنطو من رحمته الله
و لایایئس من روح الله روتکرار کنید خیلی 
ممنون :)
محتویات داخل این برنامه اندرویدی رابخون تااعتمادبه نفست انشاالله زیادبشه
اینم لینک برنامه:
https://cafebazaar.ir/app/ir.mohammad.book/?l=fa
ممنونم از شما...
این پست رو توی وبلاگ یکی از عزیزانی که نظر ارسال کردم دیدم.
در محل آدرس سایت یا وبلاگ خودم(که دیگه ندارم) گذاشتم،برید.

منظورتون رو نفهمیدم...
سلام.ببخشید الان دوباره بیشتر توضیح میدم:
میگم به جای آدرس وبلاگم موقع نوشتن این نظر، آدرس یک پُستی که در وبلاگی دیگه بود رو گذاشتم که مرتبط با این پست شماست

این پست رو توی وبلاگ یکی از عزیزانی که نظر ارسال کردن دیدم.
برای همین گذاشتم در آدرس همین نظر، برید ببینید.بدون منظور :)

سلام
ممنونم بخاطر توضیحاتتون...

بله دیدم پستشون رو... کلا وب ایشون رو دنبال میکنم... از دوستان صمیمی بنده هستن...
بازم ممنون
شنبه ۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۹ گروه فرهنگی صبح امید
منتظریم

بله؟!
نمی فهمم منظورتون رو...
بسم الله الرحمن الرحیم 
الا الذین صبروا و عملوا الصالحات اولائک لهم مغفرة و اجر کبیر (هود/11)
مگر کسانی که شکیبایی کردند و کارهای شایسته انجام دادند که آنان را آمرزش و پاداشی بزرگ است.
و آیات 22-23 سوره ی مبارکه حدید رو هم حتما بخونیدآن وقت متوجه خواهید شد که هدف از سختی های دنیا و طبق مراد بندگان نبودن کاراها آزمایش بندگان است تا نق نقوها از صابرین و خاضعین جدا شوند.
وفقکم الله
هر وقت دلت گرفت برو دو رکعت نماز عشق با خدا بخون...معرکه اس...
چه پیشنهادِ خوبی... ممنون :)
دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶ , ۱۹:۵۴ زندگـــــی را بـه ســـــاز
سال‌ها دل طلب جام‌جم از ما می‌کرد
و آنچه خود داشت، زبیگانه تمنا می‌کرد
بار غمی که خاطر ما خسته کرده بود
عیسى دمی، خدا بفرستاد و برگرفت.
دوست عزیز! تمام عالم، در محضر اوست، پس فراموشی او چه معنا خواهد داشت، در حالی که «لا تأخذه سنة ولا نوم،... یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم».
حتماً آیةالکرسی و آیات دیگر مانند آن را خوانده‌ای، شاید تأمل و اندیشه نکرده‌ای! بله می‌توان گفت، فراموش شده‌ایم، اما نه از جانب او بلکه از جانب خودمان.
گاهی می شنویم به ما  گویند که خوشی به دلتان زده و ما می‌گوییم یه یک معنا درست است. نعمت‌های بسیاری به ما داده شده که از آنها غافل هستیم و متأسفانه گاهی با نادیده گرفتن همه آنها روحیه منفی‌گرایی پیدا می کنیم. اگر شب تا صبح بنشینیم و به آنچه که داری بیندیشیم، مطمئناً تمام نخواهد شد. متأسفانه انسان‌ها به آنچه که دارند، توجه ندارند و احیاناً برخی از کمبودها و نارسایی‌ها را بزرگتر از آنچه که هست، می‌بینند. از نگاه منفی‌باف این سؤال ناشی می‌شود که چرا خداوند مرا به دنیا آورد؟ مگر به کجای این عالم لطمه می‌خورد؟!
روز و شب فکر من این است و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشم
زکجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود
به کجا می‌روم، آخر ننمایی وطنم
البته ما به تمام اسرار عالم آگاه نیستیم و نمی‌دانیم اگر آفریده نمی‌شدیم، به کجا لطمه می‌خورد و ضرورت وجود ما در نظام هستی تا چه اندازه است اما مطمئناً کار خداوند از روی حکمت است و وجود ما در عالم ارزشمند است در عین حال می‌دانیم که وقتی پیش کودکی انواع اسباب‌بازی‌ها و چیزهای لذت‌بخش را قرار دهند، به طور طبیعی خوشحال می‌گردد و از روی عصبانیت فریاد بر نمی‌آورد که چرا این همه چیزهای خوب و شادی‌آور برای من آورده و داده‌اید!
از حضرت علی(ع) سخن نغزی نقل شده که: «خدایا! تو را سپاس می‌گویم که مرا در خردسالی از دنیا نبردی تا بزرگ شوم به بلوغ دست یابم و تو را بشناسم و سپاس گویم».
بخش اوّل دعای عرفه و مناجات امام حسین(ع) با خدا را بخوان که چه می‌گوید.
دوست‌گرامی! بسیاری از چیزها بستگی به نگاه انسان دارد. یک چیز با دو نگاه متفاوت، معانی گوناگونی دارد. یک چیز با دو نگاه می‌تواند برای یکی بسیار لذت‌بخش و برای دیگری بسیار تلخ باشد. آن چیز هیچ تفاوتی برای دو شخص ندارد، بلکه تنها نگاه‌ها است که متفاوت است. اگر تو نیز نگاه خود را به محیط پیرامون و هر آنچه که داری،‌مثبت کن، می‌توانی این معنا را به خوبی دریابی.
نوشته‌اند: دختری برای پدر در کشور دیگر نامه می‌نویسد و از سختی و مشکلات شکوه می‌کند که دیگر تحمل هیچ چیز را ندارد وحتی از قصد خودکشی خبر می‌دهد. پدر تنها یک چیز برای او می‌نویسد و می‌گوید: دختر عزیزم! دو نفر از زندان آزاد می‌شوند: یکی به محض بیرون آمدن از زندان، به آلودگی و لجن‌های کنار جاده و کثافات نگاه می‌کند اما دیگری سر را بالا می‌برد و به آسمان آبی و بلند نظر می‌کند.
خدا حافظ عزیزم.
این نامه دگرگونی اساسی در زندگی دختر ایجاد می‌کند و مسیر زندگی او را به طور کلی تغییر می‌دهد، چرا؟ چون نگاهش را تغییر داد.
راستی دوست عزیز! اینروز ها خیلی از خودکشی افراد اخبار مختلفی می شنویم ، سوالی که پیش میآد اصلاً چرا خودکشی در اسلام و ادیان الهی، حرام و گناه بزرگی است؟
می‌گویم: چون انسان ارزش دارد، چون تو ارزش داری و نمی‌توانی از ارزش وجود خود بگذری و آن را انکار کنی.
مفسران گفته‌اند که یکی از آیات حرمت خودکشی همان است که قرآن می‌گوید: «ومَن قتل نفساً بغیر نفس أو فساد فی الارض فکأنّما قتل الناس جمیعاً؛ هر کس اگر یک انسان را بکشد، بی آنکه قصاص باشد یا فسادی کرده باشد، گویا تمام انسان‌ها را کشته است» در وجود یک انسان،‌تمام انسانیت است، و کشتن یکی، مساوی با کشتن تمام آدم‌ها است. و این است ارزش انسان در نزد خداوند.
دوست گرامی! ما به خوبی می‌دانیم با غم و غصّه، و اظهار ضعف و افسردگى، ناامیدى و بى حرکت بودن هیچ مشکلى حل نمى شود.
باید دانست که زندگى مجموعه ‏اى از شادى و رنج، کامروایى و ناکامى، تلخى و شیرینى و خلاصه میدان جنگى  است که هرکس در آن سهمى از پیروزى و شکست دارد: «زندگى جنگ است، جانا بهر جنگ آماده شو». آرى همه اینها به صورت‌های  گوناگون در زندگى هرفرد وجود دارد و در ایام جوانى و تحصیلى این فشارها شدیدتر است اما چه باید کرد؟ نکته مهم و اساسى نحوه  برخورد انسان با این مسائل است. در این باره دو گونه برخورد مى ‏توان داشت:
1- واکنش انفعالى؛ در برخورد انفعالى انسان همواره مشکلات را بزرگ مى ‏بیند. در اکثر صحنه ‏ها خود را شکست خورده  مى ‏پندارد. به ‏رغم این که از خود انتظاراتى بیش از حد دارد، در گشودن راه و گام نهادن به سوى هدف خود را ناتوان مى ‏بیند. امکانات، توانمندى ‏ها و موفقیت‏ هاى خویش را فراموش مى‏کند. کم کم احساس یأس، ضعف و سستى در او فزونى گرفته و خود را  بیمار مى ‏پندارد.
2- واکنش فعال؛ در برخورد فعال، انسان به مقایسه معقول و منطقى بین خواسته ‏ها و توانمندى ‏ها و شکست‏ها و پیروزى ‏ها  مى ‏پردازد. توقع از خویش را با واقعیات و توانایى ‏هاى فردى و شرایط محیطى و اجتماعى تنظیم مى ‏کند و با جدیت، نشاط و روحیه  بالا به فعالیت و تلاش مى ‏پردازد.
هجوم و فشار سختى، بى محبتى ها، بى اعتنایى و احساس تنهایى، گاهى ممکن است هر انسانى را دچار غم و اندوه نماید و او را در جاده هاى بى علامت و بدون تابلوی راهنماى زندگى، سرگردان و متحیر سازد، مخصوصاً جوان و نوجوانى که هنوز کوچه، پس کوچه هاى زندگى پر پیچ و خم امروزى را طى نکرده و با فراز ونشیب هاى آن آشنا نیست ولى انسان اندیشه‌ور و جوانى مثل شما که اراده کرده است راه درست زندگى کردن را بشناسد و مى خواهد بداند، خود را درکوچه  پس کوچه هاى شهر نازیبا گم و اسیر نمى کند، بلکه با تفکرو اندیشه خویش و مشورت با افراد آگاه و دلسوز، دروازهء اصلى و خروجى شهر غم و غصه را جست و جو مى کند ومى یابد و از آن خارج مى شود و در فضاى با صفا و شادی‌زاى طبیعت چون پرنده اى بلند پرواز، اوج مى گیرد..
پس بیا، مشکل خودت را ریشه یابى کن. با برنامه اى جهت دار و حقیقت یاب، جلو برو و عواملى که ممکن است مزرعهء زیباى زندگى جوانى شما را به آتش کشیده باشد و گل هاى سبز و سرخ و سفید آن را به زردى وپژمردگى مبدّل ساخته، شناسایى کن. خیال نکن نمى توانى. خودت را دست کم نگیر. خودت را باور کن و اعتماد به نفس داشته باش.
ممکن است سؤال کنید از کجا شروع کنم ؟ راه علمى و مجرّب براى کشف علل مشکلات و راه حل آن، فرضیه‌سازى و طرح سؤال و یافتن پاسخ آن است. بنابراین، سؤالاتى طرح کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.
به نمونهء سؤالات زیر توجه کنید:
ناراحتى من از چیست ؟چرا هیچ چیز بر وفق مرادم نیست؟ برای چه غصّه مى خورم ؟ چرا تنهایم ؟ چرا می‌گریم ؟
ممکن است یک یا چند تا از احتمالات زیر، علت بروز مشکل اساسى وسؤال کلى شما باشد. ابتدا علت را پیدا کنیم، سپس به سراغ حل مشکل برویم.
ناراحتى، غصّه، و تنهای ام به خاطر:
1. شکست یا عدم موفقیت در تحصیل است ؛
2. فقر و ضعف بنیه مالى و اقتصادى است ؛
3. از زیبایى اندام و چهره برخوردار نیستم ؛
4. برخورد غلط و غیر اخلاقى اطرافیان که با توهین و تمسخر همراه است ؛
5. هر چه خوبى و محبت در حق دیگران مى کنم، نه تنها محبت نمى بینم، بلکه نامهربانى مشاهده مى کنم ؛
6. از سختى‌ها و مشکلات و گرفتارى هاى خانواده، فامیل یا دوستان رنج مى برم ؛
7. پدر و مادر یا برادر و خواهر و یا اطرافیان خوبى ندارم یا از اختلاف میان آن‌ها رنج مى برم ؛
8. گناهان زیاد یا تخیلات و ذهنیت هایى است که گاهى براى جوانان پیش مى آید و آنان را حتى نسبت به خدا دچار شک و تردید مى کند.
9. دوست داشتم با کسى ازدواج کنم، ولى او به من اعتنا نکرد؛
به سؤالات ذکر شده، هر سؤال دیگرى را که تصور مى کنید در ارتباط با مشکل شما است، اضافه کنید. به هر سؤالى که نتوانستید پاسخ دهید به شما کمک خواهم کرد.
اگر به زندگى گذشته خود توجه کنید، همه جا و در همه مراحل لطف و رحمت خداوند را آشکارا مى‏بینید. توجه به نعمت‏هاى  بى‏پایان خداوند، انسان را شکرگزار مى‏کند؛ مثلا یکى از نعمت‏هاى خدا امکان تحصیل در مراکز آموزش عالى است. در سال  هزاران نفر در کنکور شرکت مى‏کنند و عده زیادى از آنان به هر دلیل در این آزمایش ناموفق هستند، از این رو عقل سلیم حکم مى‏کند که انسانى چون شما شکرگزار خدا باشد. سعدى در  دیباچه گلستان چه زیبا گفته است: باران رحمت بى حسابش همه را رسیده و خوان نعمت بى‏دریغش همه جا کشیده، پرده ناموس  بندگان به گناه فاحش ندرد و وظیفه روزى به خطاى منکر نبرد.
ای کریمی که از خزانه غیب
گبر و ترسا وظیفه خور دارى!
دوستان را کجا کنى محروم   
تو که با دشمنان نظر دارى
قطعا در وجود شما، نقاط مثبت و خوبى‏های بسیاری وجود دارد که اگر به آنها توجه داشته باشید و به شکوفایى آنها بپردازید، از بدى‏ها  و نقاط منفى خود گریزان خواهید شد و سعى خواهید کرد که آنها را از وجود خود، ریشه‏کن سازید.
طبیعى است جوان و نوجوانان که هنوز کوچه هاى زندگى پر پیچ و خم امروزى را طى نکرده و با فراز و فرود هاى آن کمتر آشنایى دارند، حیرتشان بیشتر باشد. تنها شما نیستید که این گونه مى اندیشید و با این گونه مشکلات رو به رو شده اید. جوانان زیادى هستند که در عالم تخیلات «واقعیت نما» و ذهنیات «سراب گونه» سیر مى کنند و با برداشت هاى ویژه خود، جهانى انباشته از غم و غصه و غربت و تنهایى براى خویش ساخته اند. عده ای کمی توقف می کنند و عده بسیاری همت و تلاش و حرکت می کنند و تو نیز می توانی از این بسیار باشی.
در این دنیا هیچ مشکلى نیست که آسان نشود. هیچ دردى نیست که درمان نداشته باشد. هیچ غمى بى پایان نیست. هیچ دریایى بى ساحل نیست. انتظار ممکن است طولانى باشد، اما سرانجامش آسایش است.. بسیارى از جوانان حیرت زده و سرگردان، با هدایت الهى و راهنمایى افراد آگاه و دلسوز توانستند با عزم و اراده اى که شایسته انسان و لازمه حیات او است «راه چون زیستن و چرا زیستن» را بیاموزند و با شناخت «هدف زندگی» به حقیقت حیات نزدیک گردند و انقلابى عمیق و تحوّلى به یاد ماندنى در افکار و اخلاق و کردار خود ایجاد کنند و برای خود و دیگران فایده های بسیار دارند. خوشبختانه شما از جهت علمی،‌فکرى و سنى در وضعیتى هستید که مى توانید بر پایه خردِ فعّال و کمال طلب جوانى خویش تصمیم بگیرید و بر نگرانى هاى خود غلبه نمایید.
یکى از عوامل مهم احساس پوچى و از خود بیگانگى، عدم شناخت واقعى مبدأ و معاد است. اگر انسان جهان را در چارچوب ماده محدود نماید و براى جهان هدف و غایت قایل نشود، احساس پوچى و از خود بیگانگى مى ‏کند؛ زیرا دنیاى بدون خداوند مانند خانه بدون صاحب است که فضاى پوچى و بى هویتى در آن حاکم مى‏ شود. اطلاعات تاریخى نیز این مطلب را تأیید مى ‏کند. آن دسته از انسان‏هایى بیشتر احساس پوچى مى‏ کنند که با رویکرد مادى، جهان را شناخته و براى جهان خالق و هدف قایل نیستند. در قرآن نیز به جهان بینى مادى اشاره شده(جاثیه آیه 24) و یکى از پیامدهاى آن احساس پوچى و عدم آرامش روانى ذکر شده است.(طه آیه 124)
خیلی خیلی ممنونم. خیلی لطف کردید. :)
از جایی که باید شروع کنی شروع کن به همه مسائل فکر نکن
زندگی مثل سودوکو است اونیو که میدونی مینویسی به اونی که نمیدونی دست نمیزنی بعد کَمکَم حل میشه
يكشنبه ۱۱ فروردين ۹۸ , ۱۳:۴۹ باربری و اتوبار آیلان

با باربری ما آسوده خاطر باشید

با محصولات ما آسوده خاطر باشید

شنبه ۱۷ فروردين ۹۸ , ۲۰:۰۰ باربری و اتوبار آیلان

با باربری ما حمل بدون آسیب به تمام نقاط کشور را تجربه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

اشتیاقی که به دیدارِ
تو
دارد دلِ من
دلِ من داند
و
من دانم
و
دل داند
و
من

آرشیو مطالب
Designed By Erfan, Edited by a Friend Powered by Bayan